Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RAW-files van nieuwe EOS 7D Mark II openen niet in CS5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • RAW-files van nieuwe EOS 7D Mark II openen niet in CS5

    Beste,

    Vorige week heb ik een Canon EOS 7D Mark II aangekocht, maar nu blijkt dat de RAW-files niet openen in Photoshop CS5 dat ik op de PC staan heb.
    Hetzelfde probleem had ik na de aankoop van de 5D Mark III, maar daarvoor heb ik een update kunnen downloaden en dat is opgelost.
    Iemand een idee of er ergens een oplossing voor handen is om de RAW-files van de 7D Mark II in CS5 te openen??

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: RAW-files van nieuwe EOS 7D Mark II openen niet in CS5

    Gebruik je Bridge ?
    Zoja eens een update doen dan

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: RAW-files van nieuwe EOS 7D Mark II openen niet in CS5

      Ik heb net even gegoogeld en blijkbaar worden de RAW files van de 7DII niet meer ondersteund in Photoshop CS5

      "Photoshop 12 is better known as CS5. It's is an older version that, along with it's older version of Adobe Camera Raw (ACR), will not support a newer camera model such as the 7DII."
      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: RAW-files van nieuwe EOS 7D Mark II openen niet in CS5

        Domme toch... geldklopperij ja grr...
        Toch bedankt voor de info

        Comment


        • #5
          Re: RAW-files van nieuwe EOS 7D Mark II openen niet in CS5

          Hey, Nee, Bridge gebruik ik niet...

          Comment


          • #6
            Re: RAW-files van nieuwe EOS 7D Mark II openen niet in CS5

            Heb net hetzelfde probleem met Photoshop Elements 12 en mijn EOS 7D Mark ll. Krijg geen RAW bestanden open. Update naar Elements 14 of overschakelen naar Lightroom?

            Comment


            • #7
              Re: RAW-files van nieuwe EOS 7D Mark II openen niet in CS5

              Adobe heeft idd de gewoonte om de RAW-plugins te koppelen aan een bepaalde versie van hun software. Je kunt zolang CS4, CS5, CS6... blijven gebruiken tot men je verplicht om up te graden.
              CC (het abonnementensysteem) geeft je de mogelijkheid om mee te blijven evolueren, maar persoonlijk beschouw ik dit als pure 'melkerij'. Zolang JIJ betaalt, zal Adobe leveren, maar o wee als je ervan af wil.
              Ik heb nog CS6, dat ik minder en minder gebruik, hoewel mijn 7D nog wel herkend wordt (enfin, niet meer door Bridge/Photo Downloader maar da's een ander verhaal - eentje waarbij El Capitan - OSX 10.11.x van Apple ook een rol speelt).
              Oplossing: Lightroom 6 kan nog mee, maar Adobe wil ons ook daar richting CC sturen. Mij niet gezien, en DxO Optics Pro 11 is een volwaardig alternatief. Er zijn er misschien nog...
              Omzetten naar DNG met de gratis convertor die Adobe zelf levert kan in vele gevallen ook een optie zijn.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: RAW-files van nieuwe EOS 7D Mark II openen niet in CS5

                Oorspronkelijk geplaatst door Woody04 Bekijk bericht
                Beste,
                Iemand een idee of er ergens een oplossing voor handen is om de RAW-files van de 7D Mark II in CS5 te openen??
                Goedkoopste oplossing: je CR2 files converteren naar DNG formaat dmv de meest recente Adobe DNG converter. De resulterende DNG files kan je daarna wel openen in CS5.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment

                Working...
                X