Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a6300 + 16-70mm zeiss

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony a6300 + 16-70mm zeiss

    Ik ben aan het twijfelen om deze aan te schaffen in de nabije toekomst...als opvolger van de succesvolle A6000 zal deze toch ook wel de moeite zijn veronderstel ik!
    Het zou de eerste keer zijn dat ik een systeemcamera zal kopen...en ik hoop dat ik niet telleurgesteld zal zijn.

    Alleen de lens die erbij staat vermeld wat mag ik daar van verwachten is dit een goede kitlens? Daarmee bedoel ik goed scherp enz...

    Ik zou dan eventueel nog een lens later bijkopen met wat meer tele-bereik Tips daarover zijn ook welkom!

    Alleen het prijskaartje is nog een heuvel...

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Sony a6300 + 16-70mm zeiss

    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
    Ik ben aan het twijfelen om deze aan te schaffen in de nabije toekomst...als opvolger van de succesvolle A6000 zal deze toch ook wel de moeite zijn veronderstel ik!
    Het zou de eerste keer zijn dat ik een systeemcamera zal kopen...en ik hoop dat ik niet telleurgesteld zal zijn.

    Alleen de lens die erbij staat vermeld wat mag ik daar van verwachten is dit een goede kitlens? Daarmee bedoel ik goed scherp enz...

    Ik zou dan eventueel nog een lens later bijkopen met wat meer tele-bereik Tips daarover zijn ook welkom!

    Alleen het prijskaartje is nog een heuvel...

    Grtz

    Templar
    Dat is één van de beste Sony APS-C E-mount lenzen...
    Moest ik niet in A7-series aan het investeren zijn had ik deze al lang gekocht...

    Comment


    • #3
      Re: Sony a6300 + 16-70mm zeiss

      Als je wil, mag je ze komen testen, op een a6000 wel. Voor alle duidelijkheid, ze is niet te koop .

      De kitlens voor deze toestellen is de compacte 16-50 PZ. De 16-70 speelt een paar niveaus hoger.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Sony a6300 + 16-70mm zeiss

        Templar,

        Dit is wat ik met de A6000 uitspook ... (16mm pancake+0.75 Sony UWA, 18-200mm, 16-50mm kitlens-die-spotgoedkoop-is-maar-wel-beter-presteert-dan-dat-iedereen-denkt):
        https://www.flickr.com/photos/jajabd...57660199297349
        https://www.flickr.com/photos/jajabd...57661920133872
        https://www.flickr.com/photos/jajabd...57665207388744

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Sony a6300 + 16-70mm zeiss

          Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
          16-50mm kitlens-[B][I]die-spotgoedkoop-is-maar-wel-beter-presteert-dan-dat-iedereen-denkt
          Ben ik het helemaal mee eens. Zondag nog een hele dag mee op stap geweest.

          Het is bovendien een heel handige compacte lens waarmee de camera tenminste nog in een jaszak past.

          Ergens op het werk staat er ook een review van deze lens die toont hoe ingenieus het technische ontwerp wel niet is... Als ik dit terugvind, dan post ik de link wel even.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Sony a6300 + 16-70mm zeiss

            @jaja Amai is dat allemaal met de 16-50mm genomen. Misschien dan beter opteren om die erbij te kopen. Al is de 16-70mm beter zeggen ze en meer allrounder iets meer bereik. Maar natuurlijk ook een pak groter en duurder.
            Ik zou deze willen kopen in de nabije toekomst niet direct. Maar ga mijn D7200 zeker ook bijhouden...
            Ik heb onlangs van een vriend eens de a6000 mogen testen en dat beviel me ongelooflijk goed. Er stond wel een 18-200mm op maar dat vond ik persoonlijk nogal groot.
            Bedankt voor de tips en links
            Grtz
            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Sony a6300 + 16-70mm zeiss

              Templar,

              De foto's zijn met diverse lenzen getrokken waaronder de 16-50.
              De 18-200 is mijn meest gebruikte lens, maar dat heeft dan weer te maken met mijn soort foto's.
              In de exif van de foto kan je de gebruikte lens zien.
              En ... de A6000 is geen D7200 ...

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: Sony a6300 + 16-70mm zeiss

                Die 16-50 is inderdaad niet slecht. Als je hem maar 2 stops gaat knijpen.
                Maar je kunt er later ook nog een sigma 30mm 2.8 en 60mm 2.8 bij kopen . Die kosten bijna niets en zijn echt heel erg goed.
                Last edited by danielsl; 30 juni 2016, 11:32. Reden: typo
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                Comment


                • #9
                  Re: Sony a6300 + 16-70mm zeiss

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Ergens op het werk staat er ook een review van deze lens die toont hoe ingenieus het technische ontwerp wel niet is... Als ik dit terugvind, dan post ik de link wel even.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony a6300 + 16-70mm zeiss

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    De 18-200 is mijn meest gebruikte lens
                    Ik vind dat ook een prima lens maar heb niet veel kans om ze te gebruiken. Mijn dochter is er dikwijls mee op pad.
                    Het is ook een zalige lens voor video.
                    Last edited by K-2; 30 juni 2016, 11:36.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony a6300 + 16-70mm zeiss

                      Als ik dat zo lees mag jij enkel betalen en is de rest weg met uw gerief ... LOL

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony a6300 + 16-70mm zeiss

                        Vandaar dat ik zorg dat ik genoeg gerief heb. Dan blijft er altijd nog wat voor mijzelf over :-)

                        Ik mocht eerst van haar ook de a900 niet verkopen. Ze wilde toch nog een klassieke dslr houden...
                        Ik heb dan als alternatief weer een a700 en a100 met een paar basic lenzen aangeschaft voor een appel en een ei. Iedereen gelukkig, en ik vind die twee zelf ook nog wel leuk. Al het duurdere a-mount materiaal is wel de deur uit...
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony a6300 + 16-70mm zeiss

                          Het is ook in ieder geval leuk dat het gebruikt wordt ipv in de kast ligt...

                          Comment

                          Working...
                          X