Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-T10 voor vakantie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm X-T10 voor vakantie?

    Ik ga in augustus dit jaar terug naar de States en wens niet meer te sleuren aan mijn fullframe D800 + alle nodige lenzen en ben daarom op zoek naar een waardig alternatief. Het is om voornamelijk landschappen te fotograferen.

    Ik was uitgekomen op de Fujifilm X-T10 en kwam ik bij de volgende vragen:

    1 - zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?
    2 - Welke lens hier eventueel bij aankopen? Ik was zelf al uitgekomen op de 18-135mm maar ben nog niet volledig overtuigd.
    3 - Alternatieve suggesties en waarom?
    More information about my work & my workshops
    http://www.guntherfrans.be

  • #2
    Re: Fujifilm X-T10 voor vakantie?

    Je zou nog kleiner en compacter kunnen gaan met een micro 4/3 systeem, maar de X-T10 is een uitstekende keuze.
    Als je het met 1 lens wil doen, is de 18-135 eigenlijk de enige mogelijkheid, maar die lens is absoluut uitstekend. (Dat zijn trouwens alle Fuji X lenzen.)

    Alternatieve suggesties: een 18-55 + 55-200 is een zeer compacte combinatie met uitstekende optische kwaliteit en meer lichtsterkte dan bij andere systemen. De term 'kitlens' is hier eigenlijk niet meer van toepassing.

    En het kan natuurlijk altijd uitgebreider ...
    Mocht je in de US ook in de stad willen fotograferen, zou een 10-24 waarschijnlijk wel van pas komen.
    Voor allround low-light en kleine scherptediepte heb je fantastische lichtsterke primes: 16, 23, 35, 56... allemaal top.

    Het ligt eraan wat voor landschapsfoto's je in gedachten hebt, maar ik associeer dat niet noodzakelijk met korte brandpunten. Mijn 50-140 komt daarvoor ook geregeld uit de tas. Als ik vooral heel licht wil reizen, zou ik het misschien houden bij 18-55 + 55-200... maar kiezen is altijd een beetje verliezen. (En bovendien zou het geen probleem zijn om in mijn compacte sling bag ook nog de 10-24 en een prime erbij te stoppen.)
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm X-T10 voor vakantie?

      Ik sluit mij aan bij de commentaar van Pieter. Supertoestel en goede lens die 18-135. Ik heb deze ook en is super voor dergelijk type lens. Voornamelijk gebruik ik de fuji primes, maar minder interessant voor reizen. Bekijk misschien de x70 eens. Dezelfde sensor als de x-t10 maar met vaste lens. Ik gebruik deze in combinatie met de x-pro2 en ik moet zeggen, moet niet veel onderdoen voor de pro2

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm X-T10 voor vakantie?

        Thanks beiden voor de feedback! Had al massa's reviews bekeken en gelezen en twijfelde nog.

        Zelf ga ik dan opteren voor de X-T10 ipv de X70 omdat ik als fulltime fotograaf idd toekomstgericht meer kan halen uit de X-T10 dan uit de X70 met een vaste lens.
        More information about my work & my workshops
        http://www.guntherfrans.be

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm X-T10 voor vakantie?

          Ik twijfel hard om naast mijn X-T1 (later X-T2) ook een X70 of X100T erbij te nemen. Die laatste neem je overal mee. Een X-T1(0) met een 18-135 is behoorlijk compact maar nog altijd niet compact genoeg om altijd bij te hebben. X-T10 met een 35mm F2 is ook behoorlijk compact, maar ik vind 35mm net iets te grote brandpuntsafstand om onderwerp en achtergrond te isoleren, lukt mij beter met mijn 23mm. 23mm F1.4 is dan weer wat groot om makkelijk weg te steken, d
          Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

          Comment


          • #6
            Re: Fujifilm X-T10 voor vakantie?

            Grootste verschil tussen de X-T10 en X-T1 is dat de laatste waterdicht is en hoger in aankoopprijs.
            Wat betreft handeling en beeldkwaliteit identiek. Met dit toestel bespaar je veel ruimte op uw kaartjes daar jpeg voor 99,9 procent meteen bruikbaar is.
            De 18-135 mm lens is ontwikkeld in de militair-astronomische afdeling van Fuji vandaar dat deze écht waterdicht is en de minste trilling opvangt welke ruimte geeft voor lage snelheid of bij donkere omstandigheden. Deze top lens staat bij mij permanent op de X-T1 doordat deze bruikbaar is in alle omstandigheden.
            Bij aankoop zeker de Firmware Update voor de 18-135mm lens doen: http://www.fujifilm.com/support/digi.../fw_table.html
            Je kan in dit forum testfoto's met de 18-135mm lens terugvinden gemaakt door Jaja, deze zijn een streling voor het oog.

            Comment

            Working...
            X