Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat voor camera gebruikt Terry Richardson?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat voor camera gebruikt Terry Richardson?

    Beste leden,

    Graag zou ik willen weten welke toestellen fotograaf Terry Richardson gebruikt voor het merendeel van zijn foto's (telkens eenzelfde stijl).
    Ikzelf ben enorme fan van analoge toestellen en de kleur-warmte hiervan. Ik begrijp dat het niet evident is om steeds foto's te laten ontwikkelen om een resultaat te kunnen zien.
    Bovendien is het ook een risico omdat je nooit weet of je een goed shot hebt of niet tot de ontwikkeling zelf. Het voordeel van zulke toestellen is wel dat ze rond een goedkopere prijscategorie schommelen
    dan de meeste digitale toestellen. Nu heb ik een aantal vraagjes:

    Omdat mijn intentie is om soortgelijke foto's als Terry te trekken (voornamelijk simpele flash) vroeg ik mij af of het slimmer is een DSLR te kopen of een echt analoog toestel? Ik heb veel ervaring met Photoshop maar
    het is niet altijd gemakkelijk om dat analoge 'gevoel' met effecten na te bootsen. Wat raden jullie aan van analoge toestellen die qua kwaliteit en mechanisme goed zijn + is er een digitale camera die in de buurt komt van het analoge? (zoals bij film camera's bv. de Red het geval is)

  • #2
    Re: Wat voor camera gebruikt Terry Richardson?



    Mss ben je hier iets mee ?
    Heb het niet nagekeken maar ze spreken toch in deel 1 en 2 over de look en set-up om foto's zoals hem te bekomen

    Comment


    • #3
      Re: Wat voor camera gebruikt Terry Richardson?

      google is uw vriend :-)
      Een zoektochtje met als keywords terry richardson camera
      geeft
      http://whouseswhatcamera.com/2011/09...ichardson-use/

      Mogelijk ben je daar al iets mee

      Comment

      Working...
      X