Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron

    Hoi
    Heeft iemand ervaring met de 35mm en de 85mm van Tamron ?
    Zou voor deze willen, gaan om dat deze beeldstabilisatie hebben en al de ander merken niet.
    Voor studio is beeldstabilisatie niet nodig maar als je buiten gaat schieten is dit toch wel handig of zie ik dit verkeerd ?
    Groetjes Monique

  • #2
    Re: Tamron

    Niemand?

    Comment


    • #3
      Re: Tamron

      Dat zie je verkeerd.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Tamron

        Het voordeel van stabilisatie is sterk afhankelijk van wat je fotografeert en met wat voor sensor.
        Met een bewegend onderwerp haal je er bij deze brandpunten geen voordeel uit (of misschien een beetje op de 85). En hoe vaak ga je 1/10s uit de hand schieten?

        Ik zou mijn keuze hier niet van de stabilisator laten afhangen, maar het lijkt erop dat beide lenzen wel uitstekende optische kwaliteiten hebben.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Tamron

          Voor een 35 mm brandpunt is stabilisatie overbodig en bij 85mm geen noodzaak: ga eerder voor de kwaliteit van het objectief.
          Bij bewegende onderwerpen heeft stabilisatie al helemaal geen nut.

          Comment


          • #6
            Re: Tamron

            Dat zie je dus niet verkeerd. Afhankelijk van wat en hoe je shoot kan stabilisatie een voordeel zijn.
            Ik zelf heb de Canon 35 F2 IS, en vind dat een zalige lens. Kan hiermee nog gemakkelijk op 1/8 nog scherpe foto's maken. Handig als je 's avonds of ook bij valavond door een stad wandelt, en je nog foto's kan maken op lage iso zonder statief !!!
            Persoonlijk ben ik de Tamron 85 1.8 ook aan het bekijken, en heb er enkel nog maar (heel) lovende kritieken gekregen. Ik heb de Canon versie (85 1.8) en als ik zeker scherpe foto's wil maken, mag ik niet onder 1/160 gaan, voor mij is 1/125 al krap. Dit varieert natuurlijk van persoon tot persoon, maar ik spreek nu voor mezelf.
            Ik shoot al eens graag modellen op locatie, soms met flits, maar soms ook enkel met natuurljk licht.
            Met die Tamron zou ik gemakkelijk tot 1/60 durven gaan , dan moet een model ook nog voldoende stil kunnen blijven staan.
            Dus wat mij betreft, heeft stabilisatie altijd een voordeel. Op voorwaarde natuurlijk dat er geen minderwaardig glas insteekt, maar ik denk dat dit deze tijd niet zoveel meer zal voorkomen. Er is ondertussen voldoende concurrentie. En zoals gezegd , die Tamron krijgt overal heeeel lovende kritieken.
            Komt nog bij dat ook nu zelfs met de meest performance fullframe sensors, een beeld op 200 iso nog altijd beter is dan op 1600 iso. Jaja ik weet het, enkel bij statische onderwerpen !!!!!.
            En dan nog een punt, de resolutie blijft nog altijd toenemen, dus ook de pixeldensiteit.
            Dus het belang, of toch het voordeel, van stabilisatie zal alleen maar toenemen.
            Dus de stelling dat stabilistatie overbodig is, ik ben het daar zeker niet mee eens, zeker nu niet meer.
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

            Comment


            • #7
              Re: Tamron

              Met gewoon steun zoeken, kun je ook opmerkelijk lange sluitertijden gebruiken zonder bewegingsonscherpte.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Tamron

                De knoop is doorgehakt Ben voor de 85mm van Tamron gegaan volgende maand de 35mm :-)

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron

                  Laat je ons uw ervaringen weten ? Ben echt wel benieuwd.
                  Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                  Comment

                  Working...
                  X