Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oldtimerkenners in de zaal?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oldtimerkenners in de zaal?

    Er heeft ooit een (Belgisch?) automerk bestaan dat auto's maakte met maar 1 koplamp.
    Ik heb altijd gedacht dat dat Minerva was, maar kan daar niets over terugvinden.

    Iemand een idee welk merk of type dat was?
    Fuji FinePix S100fs

  • #2
    Re: Oldtimerkenners in de zaal?

    Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
    Er heeft ooit een (Belgisch?) automerk bestaan dat auto's maakte met maar 1 koplamp.
    Ik heb altijd gedacht dat dat Minerva was, maar kan daar niets over terugvinden.

    Iemand een idee welk merk of type dat was?
    Deze ? GERMAIN


    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Oldtimerkenners in de zaal?

      niet belgisch
      twistedsifter.com/2016/05/peel-p50-worlds-smallest-car

      Comment


      • #4
        Re: Oldtimerkenners in de zaal?

        Hey, bedankt voor het meedenken, maar het is een meer gestroomlijnde auto, beetje zoals de Volvo Amazone.

        Eigenlijk zoals deze:
        Fuji FinePix S100fs

        Comment


        • #5
          Re: Oldtimerkenners in de zaal?

          Als ik er zo verder over nadenk, is het misschien zelfs ook wel deze auto die ik bedoel :-)
          Ik dacht echt dat het een Belgisch merk was en dat die 1 meedraaiende koplamp had, maar 3 koplampen waarvan de middelste meedraait kan ook.

          Ik herinner me een documentaire die ik als kind ooit gezien heb.
          En ik lees net dat er van deze auto, de Tucker uit 1948, (of eigenlijk de man achter het merk) een film gemaakt is door F Ford Coppola, met Jeff Bridges in de hoofdrol.
          Dus misschien bedoel ik dit wel...
          Fuji FinePix S100fs

          Comment


          • #6
            Re: Oldtimerkenners in de zaal?

            Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
            Als ik er zo verder over nadenk, is het misschien zelfs ook wel deze auto die ik bedoel :-)
            Ik dacht echt dat het een Belgisch merk was en dat die 1 meedraaiende koplamp had, maar 3 koplampen waarvan de middelste meedraait kan ook.

            Ik herinner me een documentaire die ik als kind ooit gezien heb.
            En ik lees net dat er van deze auto, de Tucker uit 1948, (of eigenlijk de man achter het merk) een film gemaakt is door F Ford Coppola, met Jeff Bridges in de hoofdrol.
            Dus misschien bedoel ik dit wel...

            Die had een meedraaiende koplamp, goeie film trouwens.
            Zoals eerder boven getoond.

            Eigenlijk 3 dus, waarvan 1 meedraaide . (of zoiets)
            Last edited by toerist; 28 juni 2016, 12:57.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: Oldtimerkenners in de zaal?

              Denk dat het die moet geweest zijn.

              Ben wel nieuwsgierig wat er zo eentje zou kosten als die te koop zou staan. Er zijn er slechts 51 gemaakt...
              Ergens iets rond de 3 miljoen dollar?
              Fuji FinePix S100fs

              Comment


              • #8
                Re: Oldtimerkenners in de zaal?

                Geen koplamp maar een "sierstuk".
                De Studebaker is een tijdje in België gebouwd/gemonteerd geweest door D'ieteren.


                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: Oldtimerkenners in de zaal?

                  Wow, ook mooie exemplaren!

                  Dat genre meen ik me te herinneren, maar dan dus met een meedraaiende koplamp.
                  Zal dus toch wel de Tucker geweest zijn...
                  Fuji FinePix S100fs

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oldtimerkenners in de zaal?

                    Nu nog geld en plaats, dan koop ik misschien ook een O.T.
                    (maar ik zou het toch bij een Europese auto houden, uitgz. de Mustang, 1é reeks, zeggen mij die van over de grote plas mij niet zoveel).
                    Last edited by toerist; 28 juni 2016, 17:31.
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oldtimerkenners in de zaal?

                      Dat blijft hier ook kriebelen...
                      Maar dan niet zo een erg oude.
                      Jaren '70, beginjaren '80.
                      Hoewel een Porsche van de jaren 50 ook wel erg knap is! Helaas voor mij onbetaalbaar...

                      En dan inderdaad geen Amerikaanse.
                      Citroën spreekt me enorm aan, en dan zeker de SM.
                      Fuji FinePix S100fs

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oldtimerkenners in de zaal?

                        Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
                        Dat blijft hier ook kriebelen...
                        Maar dan niet zo een erg oude.
                        Jaren '70, beginjaren '80.
                        Hoewel een Porsche van de jaren 50 ook wel erg knap is! Helaas voor mij onbetaalbaar...

                        En dan inderdaad geen Amerikaanse.
                        Citroën spreekt me enorm aan, en dan zeker de SM.
                        Van de SM weet ik 1 ding, dat die meer in de werkplaats stond dan gereden, ook als ze nog nieuw waren.
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oldtimerkenners in de zaal?

                          't Ja welke Citroën niet hé?
                          Ik was eens in de garage voor het onderhoud van mijn GS(ke) (rot auto trouwens) en daar stond een SM, ook voor het onderhoud.
                          Stop daar een camionette word er karretje uitgerold, trekt er daar een heer in zondags kostuum zijn vest uit en een witte jas aan, op de auto worden soort dekens gelegd en daar bovenop een wit laken.
                          Zegt de garagist tegen mij "Wat denk je"? Ik dacht er het mijne van maar als die een sleutel uit zijn hand laat vallen dan vind ie die nooit meer terug, alles zo opeen geplakt.
                          trouwens elke keer dat hij een sleutel had gebruikt werd die met een witte doek schoon geveegd voor hij terug in dat karretje werd opgehangen.
                          Een gewone garage kon het onderhoud niet doen van een SM (vandaar dat karretje) en de kost was toen meer dan mijn maandwedde beweerde de garagist althans.
                          Echt een auto voor zeer welstellende/vermogende eigenaars.
                          En die film waarvan sprake heb ik ook gezien, maar veel auto's hebben ze nooit gemaakt.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oldtimerkenners in de zaal?

                            Citroen SM had een Maserati-motor in het vooronder,vandaar...
                            Was een mooi ontwerp,maar mechanisch zeer fragiel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Oldtimerkenners in de zaal?

                              SM past zeer goed bij Citroën. Ik denk dan persoonlijk aan sado-masochistisch.
                              Er schijnt er ooit ene te zijn geweest die in 1983 heeft aan gedacht om IJsland te doen met een -hoe heette dat ook al weer ? CX ?- mét caravan. Regelbare grondspeling nietwaar ? Toen ik er in 1984 voor het eerst was waren ze nog altijd niet bekomen van het lachen.

                              Comment

                              Working...
                              X