Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bootje in het water.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Bootje in het water.


    Deze foto is genomen bij ons achter aan het kanaal. Mijn aandacht werd getrokken naar het bootje in de verte dat langs een nieuwe woonwijk ligt.
    Graag jullie mening, en vooral jullie Opbouwende Kritiek.





  • #2
    Re: Bootje in het water.

    persoonlijk denk ik dat deze mooier zou zijn in kleur ,compo is wel mooi, maar mis wel wat scherpte op de bomen (althans hier op mijn scherm )miss zou een nog wat kleiner diafragma geholpen hebben ,ofwel stond er veel wind en is het bewegingsonscherpte

    Comment


    • #3
      Re: Bootje in het water.

      Even er misschien bij zeggen dat dit een HDR is, wat je waarschijnlijk wel gezien heb. Maar vandaar waarschijnlijk wat meer " onscherpte ". Ik persoonlijk vind het wel wat die onscherpte, is een beetje analoge en oude look. Wat de kleur versie betreft, ik heb deze ook in kleur, maar is minder schoon, omdat de zon elke seconde er was, en dan ook weer niet, en dit kwam de HDR niet ten goede. Daarom omgezet naar Wit-Zwart. Ik ben ook vlak na deze reeks moeten gaan lopen voor de Regen. Het diafragma stond op F8, en had idd wel een paar stops groter gemogen aangezien het met een 24mm getrokken is. Maar allesinds bedankt voor de tips. Het kanaal licht in mijn achtertuin, en ga deze tip zeker meepakken.

      Comment


      • #4
        Re: Bootje in het water.

        Zou ook liever wat meer scherpte willen zien hebben in de opname
        Wel een mooie locatie en prima compo
        Het bootje uit de titel moest ik toch wel even zoeken

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Bootje in het water.

          De compo krijg je in ieder geval een compliment voor.
          Om de licht-dynamiek op te vangen zou je misschien beter een blend kunnen maken, ipv een hdr.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Bootje in het water.

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
            De compo krijg je in ieder geval een compliment voor.
            Om de licht-dynamiek op te vangen zou je misschien beter een blend kunnen maken, ipv een hdr.
            En wat is een BLEND ??

            Comment


            • #7
              Re: Bootje in het water.

              Een blend is een samenvoeging van een paar beelden.
              Je legt ze als lagen in PS op elkaar, en borstel de ongewenste delen weg.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Bootje in het water.

                Dat zou ik idd ook eens kunnen proberen, dan blijft de scherpte meer behouden, maar dan vloeit alles wat minder strak in elkaar denk ik. Toch zeker als je met meerdere belichtingen zit. Maar ik ga het zeker proberen. Bedankt voor de tip.

                Comment


                • #9
                  Re: Bootje in het water.

                  Al eens het volgende geprobeerd :

                  Opname :
                  fotograferen in RAW,
                  witbalans in dit geval op "zonneke",
                  zo belichten dat het helderste van de drie kleuren RGB net rechts komt van je histogram (controleren op de drie aparte kleuren),

                  Ontwikkeling in Lightroom :
                  - Lenscorrecties inchakelen
                  - Kleurafwijking verwijderen (voor eventuele Chromatische Aberratie)

                  - Via belichting-schuiver het "gemiddelde" van het histogram (ongeveer) juist zetten,
                  - via ALT-witte-schuiver en ALT-zwarte tinten-schuiver de randen opzoeken,
                  - via hooglichten en schaduwen je foto nog sprekender maken.
                  Eventueel via kleurtintcurve nog wat bijschaven.

                  Je al zien dat er enorm maar dan ook enorm veel mogelijk is zonder HDR of blend, gewoon "one picture, one image", zoals den Bob Marley vroeger altijd zong.
                  En eenmaal je het gewend bent om het zo te doen zal je zien dat het eigenlijk heel eenvoudig werkt.
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bootje in het water.

                    Lijkt mij interessant.
                    Welke instellingen in PS ??
                    Trouwens verder mooie compo in foto.

                    Comment

                    Working...
                    X