Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

    Hallo Kenners,

    Ik zou graag overschakelen van een DSLR Nikon D7200 in combinatie met Nikon AF-S 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II DX naar een lichter en compacter toestel. Ik vind de combo te zwaar voor de toepassing waarvoor ik het nog gebruik (wandeltochten van 20 km of langer/reizen) in vergelijking met mijn vroegere D3000. Daarom wil ik terug naar een lichter toestel overschakelen maar ook compacter.

    Vereisten:
    - manueel kunnen fotograferen
    - RAW kunnen fotograferen
    - liefst niet te veel in kwaliteit inboeten (APS-C sensor?) (ik hoef zeker niet de beste kwaliteit, het toestel zal voor niet veel anders gebruikt worden dan tijdens reizen en wandeltochten)
    - budget: maximum 1000€
    - liefst zelfde zoombereik

    Zijn er camera's (bridge?) of camera's met verwisselbare lenzen (systeemcamera's) waar jullie aandenken?

    Alvast bedankt
    http://www.flickr.com/photos/ambigirl/

  • #2
    Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

    Ja Sony RX10 mark 1, 2 en 3 de Panasonic FZ 1000 als bridge allebei zeer veelzijdig en alle brandpuntsafstanden bij de hand plus goede beeldkwaliteit voor de rest de Sony A6000 of zijn opvolger A6300 zijn zeer goed. En bij Fuji zijn ook zeer goede systeemcamera's

    Grtz
    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

      De fujifilm x-t1 valt binnen budget en is een superding

      Comment


      • #4
        Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

        De Sony A6000 was ik hier reeds tegengekomen op het forum en lijkt inderdaad de moeite om te overwegen. Al heb ik mijn twijfels of een 18-200 mm lens nog compact is? Het gewicht zal alleszins lager zijn. Ik ga eens kijken in welke range ik voornamelijk mijn foto's neem en misschien kan ik een iets compactere lens aankopen.

        Ik zal ook eens de fujifilm x-t10 bekijken. De x-t1 is toch iets boven het budget. Ik moet ook nog mijn lens erbij kopen. Nadeel hier is dat ik al 2 lenzen moet aankopen voor hetzelfde bereik. Dus duurder en meer gewicht.

        Bij de bridge camera's twijfel ik nog wat omdat ik denk dat ik iets te veel kwaliteit zal moeten inleveren. Alvast bedankt voor de suggesties.
        http://www.flickr.com/photos/ambigirl/

        Comment


        • #5
          Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

          Compact lichtgewicht met betaalbare lenzen denk ik dan dat je mft systeem zeker ook in overweging dient te nemen

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

            Toen ik mijn Panasonic FZ1000 had gekocht heb ik mijn Nikon D5100 en Sony A6000 verkocht.
            De kwaliteit van deze bridge is uitstekend en scheelt niet zoveel met een DSLR of mirrorless,
            tenzij wat meer ruis in de hoge iso's.
            Maar op normale kijkafstand is er nauwelijks verschil te merken.
            Ook het gemak van geen lenzen te moeten wisselen is meegenomen.
            Rudi

            Comment


            • #7
              Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

              http://www.dpreview.com/reviews/all-...0-iii-review/8

              "Overall, we've found the RX10 III the most well-rounded all-in-one bridge camera on the market today when it comes to size, feature set and image quality. "
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

                De rx10 iii mag dan wel goed zijn, maar 1500 euro [emoji15] de Panasonic lijkt me dan toch nog altijd een veeeel betere keuze.

                Als het compact en veelzijdig moet zijn de Panasonic FZ1000 voor mij. Als je pixelpeeper bent, zou ik eerder voor een grotere sensor gaan zoals in de Sony a6000 met 18-200 lens

                Comment


                • #9
                  Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

                  Fz1000 is een topcamera
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #10
                    Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

                    Die sony rx10 III kost 1500 euro [emoji43] voor 1500 euro heb je ook;

                    Een fullframe sony A7 met een FE 24-240mm
                    Een APS-C Nikon D5200 kit met de 18-55 en een 55-300 + een Nikon 200-500mm

                    Dit is dan misschien wel appelen met peren vergelijken, maar 1500 voor een compact sensor camera [emoji23]

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

                      Voorbeeldje van de RX10 Mk1



                      Comment


                      • #12
                        Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

                        1500 eu voor een A7 met Fe 24-240,dat is wel heel goekoop hoor.De 24 240 kost normaal bijna 1000 eu(ongv. 999 eu).Dus dan heb je al een A7 voor 500 eu?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

                          Bovendien is een A7 met 24-240 niet een echt lichte combinatie. je zou kunnen denken aan een Olympus PEN met een 14-150 objectief?
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #14
                            Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

                            Een A7 met 24 240 valt qua gewicht goed mee hoor,ik kan er van meespreken want ik heb het.Bovendien is de A7 ff.Maar ja,ik heb hier onlangs nog gelezen dat een m43 even goed is als een ff.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

                              Een voordeel van MFT is dat je goede kwaliteit combineert met compacte afmetingen. Bv. de Panasonic GX80 past met de uitstekende 12-32 kitlens (samen euro 629) in een handtas of zelfs in een jaszak. Met een 14-140mm (euro 439) is een MTF nog steeds compacter dan de meeste bridge camera's. Bovendien kun je later een lichtsterke Macro of portret-lens bijkopen. Lenzen blijven bovendien goed en evolueren nauwelijks, een goede lens vandaag zal dat binnen 10 jaar ook zijn. Wanneer je binnen pakweg 5 jaar wilt upgraden blijft de investering beperkt tot de body.
                              Het is echter belangrijk dat je in een winkel de camera's die je voorkeur genieten eens vastneemt en indien mogelijk test. Als je graag met zoeker fotografeert zou ik dit ook goed bekijken want er zijn grote verschillen tussen de verschillende systemen en merken.
                              Last edited by Jatich; 27 juni 2016, 16:32.

                              Comment

                              Working...
                              X