Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat Voor compact rond 500€

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat Voor compact rond 500€

    Goedemiddag

    Ik ben op zoek (binnen 2 weken voor de vakantie ) van een compact (daarnaast mijn Eos 40d).
    En ik word gek ervan. Er zijn een aantal modellen, elke met pro en cons.. Geen duidelijk winnaar.

    Wat ik zoek:
    En all-round compact die gaat mij altijd volgen (vakantie / gezien / street photo / landschap)

    Per order van prioriteit
    - goed beeld kwaliteit
    -,zoom 28/100 of iets gelijk
    - Aperture 2-2.8
    - ingebouwde fiets
    - viewfinder

    Ik heb geen behoefte in 4k video

    Ik had de lumix tz-80 bedacht (ik had een tz-7). Alleen is de tz-80 slecht beoordeelt op beeld kwaliteit. Blijkbaar is ook de tz-100 geen optimaal keuze (+ duur)
    De Canon 9x vond ik een mogelijk keuze.. Maar heeft een zeer kort zoom..
    En de lijst gaat zo door :-)

    Hopelijk zal ik hier een verse ogen blik :-)

    Groetjes,
    Chris
    Last edited by ChrisUitNl; 26 juni 2016, 13:13.

  • #2
    Re: Wat Voor compact rond 500€

    Hallo Chris,

    Ik zelf zou iets meer uitgeven en ineens een kwaliteitsvolle compact kopen...als ik u was keek ik eens naar de Sony RX100MIII of de Sony RX100MII deze laatste heeft iets minder groothoek 28mm i.p.v. 24mm maar wel meer zoom 100mm i.p.v. 70 bij de MIII en de MIII heeft ook een evf ingebouwd wat de MII niet heeft!
    De Sony RX100MIII heb ik zelf en ik heb er niks dan lof over echt een topcompact en hoort bij de beste in dit sigment!
    Ik zou ook eens zien als u was naar de Canon G7X en de G7XMII deze laatste heb ik ook zelf...en ben er zeer tevreden van...beeldkwaliteit is zoals de RX100 serie (ik zie zelf niet veel verschil want heb ze allebei) maar je hebt ook meer zoom nml. 100mm
    De TZ100 heb ik een weekend in mijn bezit gehad maar was daar niet zo tevreden van zeker niet bij low-lightfoto's...je mist toch wel de lichtsterke lens dan...CAnon G9X zou ik niet kopen.

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Wat Voor compact rond 500€

      Hallo Templar,

      Ik kwam inderdaad tot dezelfde conclusie.
      Alleen heb ik niet per se de 700€ of meer beschikbaar. Daardoor mijn post
      Sony mII zou wel een optie kunnen zijn. Alleen is de model al best "oud" en ik vroeg af hoe redelijk is het in de digitaal wereld om een 2y model te gaan kopen.

      Dank

      Chris

      Comment


      • #4
        Re: Wat Voor compact rond 500€

        De Sony RX100MII is inderdaad al wat ouder maar daarom niet slecht. Ik heb deze ook gehad voor ik de MIII kocht. Ik heb eigenlijk de upgrade gedaan omdat de MII zijn groothoek maar begint op 28mm en de MIII op 24mm. Daar staat tegenover dat de MII tot 100mm zoom heeft.
        De Canon G7X zou ik ook eventueel overwegen als ik van u was

        Grtz
        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Wat Voor compact rond 500€

          Hallo,

          Ik ben nu al een tijde bezig �� En ik vroeg me af wat zou het meeste redelijk keuze:

          Rx100mII of terug naar niet expert compacten en kiezen voor B.v Sony HX90 of Canon SX720?

          De G7X mark i heeft last van trage AF lees ik. Met kinderen maakrpt het een grote uitdaging om foto te maken.

          Dank
          Gr, Chris

          Comment


          • #6
            Re: Wat Voor compact rond 500€

            Rx100mII of terug naar niet expert compacten en kiezen voor B.v Sony HX90 of Canon SX720?
            Zou ik echt niet doen. De beeldkwaliteit is echt een heel pak slechter met die kleine 1/2.3" sensors.

            De RX100II of de III/IV draagt ook mijn voorkeur. De jpegs vd Sony's zijn net wat beter dan de Canon G7X, zowel op lage als hoge ISO's.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Wat Voor compact rond 500€

              Ben dan alleen super straks met de budget. De rx100ii is al 520€ zonder geheugen kaart.

              Tijd om de budget opnieuw gaan kijken want 500€ is net niet een goede bedrag in 2016 voor een compact

              Comment


              • #8
                Re: Wat Voor compact rond 500€

                Beeldkwaliteit is nagenoeg hetzelfde ik heb zowel de Canon G7X MII als de Sony RX100MIII en je moet al echt 100 % pixelpeepen om verschil te zien
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #9
                  Re: Wat Voor compact rond 500€

                  De rx100 is ook niks mis mee en kost je300 euro

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat Voor compact rond 500€

                    Rx100 ziet idd niet slecht uit (370€ nog in NL)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat Voor compact rond 500€

                      Idd, 350 bij http://www.mediamarkt.be/nl/product/...0-1194784.html

                      Het enige dat ik bij de eerste versie soms mis is en tiltscreen. Filtschoen, viewfinder, constante 2.8 op een compact sensor doen me niet veel voor de meerprijs.

                      Laat je niet teveel (mis)leiden door versienummers. Als +/- 350 euro je budget is, ben je met deze rx100 goed gesteld 😉
                      Last edited by Bobb; 26 juni 2016, 20:29.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat Voor compact rond 500€

                        Het lijkt uit dat het beste keuze voor mij is idd. De "nadeel" dat ik tot nu toe vind zijn geen problemen voor mijn gebruik.

                        Ik les dat de mark ii en III versie beter zijn in hoge iso. Hogere dan 1600 doe ik toch ik elke dag :-)

                        En tja, ik hoef ook niet WiFi en zo voort. Wel een mooi beeld.

                        Ff daarvoor slapen, en ik denk dat ik de rx100 I ga bestellen.

                        Dank :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat Voor compact rond 500€

                          Sony RX100 is zeer goede keuze en voor u budget de beste
                          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat Voor compact rond 500€

                            De Sony RX100III is de eerste in de reeks met een degelijke beeldstabilisatie.
                            http://users.telenet.be/patric/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat Voor compact rond 500€

                              Dat is waar
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                              Comment

                              Working...
                              X