Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sneller dan het geluid!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Sneller dan het geluid!

    Bijna, dan toch...
    Dit zijn twee Dassault Mirage 2000's van de Franse Armée de l'air.
    Zij doen een tactische demonstratie waarbij zij een aantal keer bijna tegen de snelheid van het geluid passeren.
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

  • #2
    Re: Sneller dan het geluid!

    Straffe opname!

    Comment


    • #3
      Re: Sneller dan het geluid!

      Knap vastgelegd
      Domme vraag wellicht maar is het normaal dat ze beide in een "wolkje" zitten ?
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Sneller dan het geluid!

        Bedankt!


        Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
        Knap vastgelegd
        Domme vraag wellicht maar is het normaal dat ze beide in een "wolkje" zitten ?
        Peter
        Dat wolkje ontstaat wanneer er een hoge luchtvochtigheid is en de lucht op de vleugel wordt samengedrukt door hoge snelheid of een manoeuvre.
        Doordat beide toestellen aan dezelfde snelheid voorbij vlogen ontstond er op beide een wolk.
        Het is echter puur toeval dat op de foto beide dit wolkje hebben. Want het wolkje is meestal maar enkele seconden zichtbaar en "verdwijnt" "verschijnt" terwijl nog eens.

        (het effect op een F-14 (elk toestel heeft zijn specifieke vormen en plaatsen waar de "vapours" ontstaan, aangezien deze bepaald wordt door de aerodynamica van het toestel)
        Last edited by C. Ruben; 26 juni 2016, 23:20.
        Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
        Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

        Comment


        • #5
          Re: Sneller dan het geluid!

          Erg knap en mooi ! En ook bedankt voor de uitleg!
          "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

          Comment


          • #6
            Re: Sneller dan het geluid!

            Schitterende opname, proficiat met deze HOF

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Sneller dan het geluid!

              Straffe plaat dit zeg!!
              Dikke proficiat met deze welverdiende HOF..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Sneller dan het geluid!

                Proficiat Ruben.
                Ik heb identiek dezelfde foto zoals jij laat zien en zoals je zegt, het gaat heel snel.
                Volgens mijn registratie was dit om 14u19min36sec. en de volgende foto om 14u19min37sec. was het enkel nog de voorste straaljager waar het volledig zichtbaar was.
                Je uitleg klopt volledig en was te zien dankzij de heel hoge luchtvochtigheid.
                Vlogen die mannen echt tegen de snelheid van de geluidsmuur aan? Dat wist ik niet, ik dacht dat het veel trager was, maar ik ken er niets van op dat vlak.

                Vandaag, maandag was het maar zwakjes met een schitterde zonsopkomst onderweg en de rest regen en weinig actie.

                Groetjes,

                Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: Sneller dan het geluid!

                  Vlogen die mannen echt tegen de snelheid van de geluidsmuur aan? Dat wist ik niet, ik dacht dat het veel trager was, maar ik ken er niets van op dat vlak.
                  Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

                  Wat de snelheid betreft:
                  Ik zag laatst op hun facebook pagina een update van een van hun trainingen. Ze postte dat ze hun eerste pass aan 1015 km/h deden. Ongeveer mach 0.95 (Mach 1 zijnde de snelheid het geluid)

                  Sneller mogen ze volgens mij niet op die hoogte ivm. gehoordschade en glasschade. Als ze op grote hoogte door de geluidsmuur knallen daveren de ruiten al bijna uit.
                  Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                  Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sneller dan het geluid!

                    Wat een moment en cadrage!
                    Proficiat met je plaats in de HoF!
                    BD0681BE -
                    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sneller dan het geluid!

                      schitterend bijna "once in a lifetime" beeld!
                      grts; M

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sneller dan het geluid!

                        op "voorpagina" van BD gezien ... en mond viel open van bewondering! Prachtfoto
                        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sneller dan het geluid!

                          Lang geleden dat ik hier nog zo'n mooie zag. Proficiat.

                          Dit geeft een beeld over hoe het er uit ziet.

                          Here are some planes almost and breaking the sound barrier, note that these are almost all from youtube. Ignore this: f1 f2 f3 f4 f5 f6 f7 f8 f9 f10 f11 f12 ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sneller dan het geluid!

                            "Ramex Delta", deze Franse formatie met twee van de mooiste toestellen op de wereld, is al heel lang eentje van mijn favorieten.
                            Foto's waar je zoals al eerder gezegd bij een hoge luchtvochtigheid deze fenomenen ziet, zijn ook altijd iets specialer, en nu combineer jij ze zo maar eventjes !
                            Natuurlijk Mach (mag, Mach, snappie ) deze foto in de HoF van mij !

                            <edit> alleen nog de titel van de post aanpassen, want dat klopt niet.
                            The only time you have too much fuel is when you are on fire

                            Comment

                            Working...
                            X