Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RX100 hoe HDR foto's nemen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • RX100 hoe HDR foto's nemen ?

    Na enkele maanden research te hebben gedaan, heb ik toch besloten om de wat oudere Sony RX100 M1 te kopen.
    Ik heb hem sinds deze week en tot nu toe enorm blij mee.

    Echter kom ik er niet uit hoe HDR werkt met dit toestel. Let wel, ik ben volledig een beginner wat HDR betreft, ik heb er al wel wat research naar gedaan.
    Ik had tijdens mijn zoektocht vaker gelezen dat HDR mogelijk is met de RX100. Ik geraak er maar niet uit hoe.

    Ik heb wel de automatische HDR stand gevonden, waarbij die automatisch een HDR foto maakt.
    Maar wanneer ik deze op mijn PC upload is het gewoon 1 bestand. Dus hij voegt alle foto's al samen tot 1 bestand.
    Ik hoopte dat ik dit HDR-bestand in Photoshop uit elkaar zou kunnen halen, maar blijkbaar niet. Of ik zie niet hoe.

    Ik wil echter elke foto van elke stop apart hebben, is dat mogelijk ?
    Kan ik dit automatisch bekomen met de RX100 ? Of moet ik elke stop zelf instellen en telkens apart nemen ?
    Want in de meeste tutorials die ik heb gevonden neemt het toestel dat ze gebruiken ook 3 - 6 stops met maar 1 keer op de shutter-knop te duwen.

  • #2
    Re: RX100 hoe HDR foto's nemen ?

    Da's natuurlijk net de bedoeling van die HDR stand, dat de camera zelf de opnames samenvoegt tot één bestand.

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: RX100 hoe HDR foto's nemen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Da's natuurlijk net de bedoeling van die HDR stand, dat de camera zelf de opnames samenvoegt tot één bestand.

      grts
      Sieg
      Dat dacht ik wel , maar hoe kom ik nu aan losse bestanden (van elke stop 1 foto) met dit toestel ?