Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Subwoofer laat te pas en te onpas een doffe "plof" horen (draadloos op receiver)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Subwoofer laat te pas en te onpas een doffe "plof" horen (draadloos op receiver)

    Onlangs kocht ik de Marmitek Subwoofer anywhere 635
    Een draadloze verbinding tussen mijn B&W 608 subwoofer en mijn receiver.
    Voortreffelijk resultaat zo zonder kabel, ware het niet dat die sub sindsdien af en toe een doffe plof laat horen, helemaal zonder aanleiding...
    Iemand een idee hoe dit kan komen.
    Ik moet wel opbiechten dat ik op ongeveer 40cm van het transmitterdeel van de set een router heb staan.
    Kan die daar mee te maken hebben?
    Is het toeval of niet, maar mijn eega klaagt ook dat de internetverbinding met haar tablet opvallend trager gaat dan vroeger.

  • #2
    Re: Subwoofer laat te pas en te onpas een doffe "plof" horen (draadloos op receiver)

    Misschien detecteert de installatie een voorbijvliegende neutrino.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Subwoofer laat te pas en te onpas een doffe "plof" horen (draadloos op receiver)

      Ha ha ha...
      wacht maar, tot jij eens in de penarie zit.
      Ik weet je wel te vinden

      Comment


      • #4
        Re: Subwoofer laat te pas en te onpas een doffe "plof" horen (draadloos op receiver)

        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        Ha ha ha... wacht maar, tot jij eens in de penarie zit. Ik weet je wel te vinden
        Nochtans : wetenschappelijk niet onmogelijk.
        Ruis is gedeeltelijk ook rest straling van de oerknal.
        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        Ha ha ha... wacht maar, tot jij eens in de penarie zit. Ik weet je wel te vinden
        Het zal me eerder een vreemd gevoel geven om eens niet in de penarie te zitten. De rest is dagelijks kost.
        Last edited by Skitch; 23 juni 2016, 19:31.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Subwoofer laat te pas en te onpas een doffe "plof" horen (draadloos op receiver)

          Goed.
          Krijg ik nu wat "ernstige" tips...

          Comment


          • #6
            Re: Subwoofer laat te pas en te onpas een doffe "plof" horen (draadloos op receiver)

            Een stuk draad kan je uitsluitsel geven Dré.

            Comment


            • #7
              Re: Subwoofer laat te pas en te onpas een doffe "plof" horen (draadloos op receiver)

              Dat uitsluitsel heb ik al.
              Het is sinds de draadloze verbinding.
              Nu nog de oplossing...

              Comment


              • #8
                Re: Subwoofer laat te pas en te onpas een doffe "plof" horen (draadloos op receiver)

                Ik heb een DB1 sub, en daar zitten twee dikke vette draden aan: ééntje voor de stroom en ééntje voor het geluid.
                Is het echt geen optie om een kabel te leggen. Ik weet: draadloos is "eleganter", en voor een sub zou dat in theorie perfect moeten kunnen, maar je zit toch al met de voedingskabel. Dus dat er nu 1 of 2 kabels liggen.
                Uiteindelijk geeft een bedrade setup nog altijd het meeste zekerheid.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Subwoofer laat te pas en te onpas een doffe "plof" horen (draadloos op receiver)

                  Werkte het eerst wel goed en is het later begonnen of heeft het wireless eigenlijk nooit naar behoren gewerkt?

                  Die wireless link gebruikt 2.4GHz, dat is oa hetzelfde als wifi. Dus die router kan wel eens een probleem geven. Al eens gedacht om te testen met die router uitgeschakeld? Als je kanalen kan instellen moet je om zeker geen overlap te hebben (minstens) 3 kanaalnummers uit elkaar zitten. Kijk eens met je pc welke kanalen er in gebruik zijn, niet alleen bij jouw maar alles, ook van de buren. Microgolf ovens kunnen ook een probleem geven alhoewel dat niet zou mogen. Je kan ook eens proberen je wifi router goed te belasten en zien of het erger wordt.

                  Zelf zou ik een kabel gebruiken, zelfde redenering als Alfa C. Niets boven een kabel voor mij. Wifi is handig voor verbindingen die vaak verbroken worden of verplaatst of mobiel moeten zijn. Maar ik denk niet dat je je subwoofer elke dag ergens anders zet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Subwoofer laat te pas en te onpas een doffe "plof" horen (draadloos op receiver)

                    Een vriend van mij is ook nogal een draadloos fan, maar de ondervinding heeft hen geleerd dat daar echt wel een
                    beperking op zit, draadloze camera's, draadloze luidsprekers, wifi enz.
                    Tot enige tijd geleden werkte dat vrij goed, maar toen het huis van de buren een dokterpraktijk werd, met zo te zien
                    ook wel wat draadloze oplossingen, was het gedaan met de pret, in de dokterspraktijk zo te horen geen enkel probleem,
                    maar daar wordt blijkbaar ook materiaal gebruikt van een andere orde qua beveiliging en dat soort dingen, blijkbaar
                    speelt hier de wet van de sterkste...
                    Of dat je plof kan verklaren, totaal geen idee Dré.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Subwoofer laat te pas en te onpas een doffe "plof" horen (draadloos op receiver)

                      Ik ben geen techneut maar het lijkt mij dat de Subwoofer ergens wat stroom opppikt en weer ontlaadt en dat zorgt voor een korte hoorbare beweging van de Conus.
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Subwoofer laat te pas en te onpas een doffe "plof" horen (draadloos op receiver)

                        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                        Dat uitsluitsel heb ik al.
                        Het is sinds de draadloze verbinding.
                        Nu nog de oplossing...
                        Volledig draadloos gaan ... stekker er uit. 😆
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Subwoofer laat te pas en te onpas een doffe "plof" horen (draadloos op receiver)

                          Ik heb die Marmitek eens gegoogled en kwam uit bij de reviews van Koelblauw waarin beide problemen aan bod komen.

                          Van de Koelblauw review pagina:
                          Kan alleen storing geven op de wifi, kwestie van het wifi kanaal op bijvoorbeeld 1 te zetten (dat werkt voor mij in ieder geval) of een ander goed werkend kanaal. Bij het afsluiten van mijn versterker hoor ik nu wel altijd een kleine 'basknal'. etc...
                          Bedraad aansluiten lost dit allemaal op zoals anderen al voorstelden

                          Comment


                          • #14
                            Re: Subwoofer laat te pas en te onpas een doffe "plof" horen (draadloos op receiver)

                            D'r gaat niks boven den draad !

                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment

                            Working...
                            X