Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is Lightroom voor Mac onder Windows te installeren ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • is Lightroom voor Mac onder Windows te installeren ?

    Beste,

    om te beginnen, ik ben een totale leek in de fotobewerking maar binnenkort ga ik les volgen.
    Ik wil dus Lightroom aankopen ( niet huren ).
    Nu heb ik de kans om van een Lightroom-gebruiker zijn LR6 over te kopen.
    Het probleem is dat hij beweert dat een Mac-versie perfect op een laptop die onder Windows draait geïnstalleerd kan worden.

    Ik vrees dat - als dat niet zou gaan - ik met een nutteloos programma opgescheept zal blijven zitten.
    Op het internet vind ik geen antwoord op mijn vraag en ook op deze site heb ik nog geen verklaring gevonden.
    Daarom mijn vraag aan jullie: kan men Lightroom voor Mac onder Windows te installeren ?
    Als dat kan dan is er eigenlijk maar één Lightroom die op beide platformen kan draaien en de bestanden zijn dus onderling uitwisselbaar ?

    Alvast bedankt voor jullie hulp en advies

  • #2
    Re: is Lightroom voor Mac onder Windows te installeren ?

    Ik vrees dat een cdrom die een LR-versie voor Mac bevat niet op een windows pc kan geïnstalleerd worden.
    Koop gewoon een LR voor Windows, dan ben je zeker en heb je een officiële licentie op jouw naam.
    De bestanden zoals Jpg, psd, tif en andere fotoformaten kunnen inderdaad zowel op een Mac als op een Windows pc gelezen en bewerkt worden.
    De ene keer met een LR voor windows, de andere keer met een LR voor mac.
    Straatfotograaf in Antwerpen

    Comment


    • #3
      Re: is Lightroom voor Mac onder Windows te installeren ?

      Hey Eduardo,

      alvast bedankt voor uw respons maar dat bedoel ik, "ik vrees dat ..." ik wou het graag met zekerheid weten of het kan of niet.
      Ondertussen heb ik een respons gevonden op de website van Adobe op een gelijkaardige vraag.