Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is er nieuw in Photoshop CC 2015.5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is er nieuw in Photoshop CC 2015.5

    Gisteren lanceerde Adobe Photoshop CC 2015.5.
    Er zitten voor fotografen een aantal interessante nieuwigheden in de update. Ik leg ze uit in deze Nederlandstalige video.
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

  • #2
    Re: Wat is er nieuw in Photoshop CC 2015.5

    Inderdaad wel enkele interessante nieuwigheden, bedankt Piet voor deze mooie en duidelijke uitleg !

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Wat is er nieuw in Photoshop CC 2015.5

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Inderdaad wel enkele interessante nieuwigheden, bedankt Piet voor deze mooie en duidelijke uitleg !

      grts
      Sieg
      Zeker interessant en prima uitgelegd!
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Wat is er nieuw in Photoshop CC 2015.5

        Goed uitgelegd. Bedankt.

        Comment


        • #5
          Re: Wat is er nieuw in Photoshop CC 2015.5

          Door het huren van Adobe CC ( steeds de laatste updates ) en een abonnement op Photofacts Academy is men altijd up to date. Een aanrader.
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #6
            Re: Wat is er nieuw in Photoshop CC 2015.5

            Ben een erg koele minnaar van Adobe.
            Ik bekeek eens de updates: is het zooo interessant om gelaatstrekken te kunnen manipuleren ? Lijkt me speelgoed voor niet-portret fotografen. Lichte retouches waren al mogelijk toch?
            Content aware fill: was ook al mogelijk, weliswaar in 2 stapjes meer dan nu.
            Refine mask: was ook al mogelijk maar je moest wel eens veranderen van selectietool. Toch niet zo erg..Trouwens nu loopt die refine tergend traag volgens Tony Northrup.
            Al deze mogelijkheden zijn ondertussen ook al in andere software mogelijk ( On1-Corel...)
            Ik blijf Adobe een erg geldbeluste firma vinden die zijn nieuwigheden steeds met veel bombarie en sensatie in de markt zet.
            En het blijft toch waar wat mijn zelf voorganger zegt: 'Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte'

            Comment


            • #7
              Re: Wat is er nieuw in Photoshop CC 2015.5

              LR en Bridge in het Nederlands en PS CC 2015.5 plots in de Engelstalige versie? Hoe is de taal aan te passen?
              http://www.paulvanrooy.be

              Comment


              • #8
                Re: Wat is er nieuw in Photoshop CC 2015.5

                Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht

                En het blijft toch waar wat mijn zelf voorganger zegt: 'Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte'
                Natuurlijk is het beter en tijd besparend om tijdens de opname het meest optimale beeld te verkrijgen, maar dat heb je niet altijd in de hand: er zijn tal van omstandigheden die dat verhinderen. Zeker ook wanneer je niet met foto's van jezelf werkt en deze ergens voor nodig hebt.

                Het nieuwe selectie gereedschap waarvan in de video als voorbeeld het haar van het model, die werkwijze is ook heel nuttig en tijd besparend bij landschappen waarbij je de lucht wat wil doordrukken maar het loof van bomen of struiken niet mag meenemen. Hetzelfde bij het gereedschap om het beeld recht te zetten en je zo min mogelijk beeld wil verliezen.

                Comment


                • #9
                  Re: Wat is er nieuw in Photoshop CC 2015.5

                  Kan iemand mij zeggen waar je in de nieuwe versie de plugins kunt vinden ? ik heb de vorige versie ook nog bewaard (zoals in de demo-video gezegd werd), maar in de nieuwe versie vind ik mijn Nik-collectie niet terug en ik weet niet hoe ik die erin krijg. Hellup !!! Als ik op Filter klik, zie ik de Nik collectie wél staan in de oude versie, maar niet in de nieuwe.....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat is er nieuw in Photoshop CC 2015.5

                    ben er intussen achter: gewoon naar de schijf met de programma's > Adobe > photoshop CC 2015 > Plugins > de bedoelde plugins activeren/kopiëren, en daarna idem maar photoshop cc 2015.5 > Plugins en plakken.....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat is er nieuw in Photoshop CC 2015.5

                      Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                      ben er intussen achter: gewoon naar de schijf met de programma's > Adobe > photoshop CC 2015 > Plugins > de bedoelde plugins activeren/kopiëren, en daarna idem maar photoshop cc 2015.5 > Plugins en plakken.....
                      Op photofacts had ik gezien dat het door de update was idd, ben ze ook "kwijt"...
                      Zal hetgeen jij zegt eens proberen!

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment

                      Working...
                      X