Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom cc vertraagt na een tijdje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom cc vertraagt na een tijdje

    Na de laatste update van Lightroom vertraagd deze na een tijdje.Vooral als ik naar de volgende foto ga duurt het steeds langer en langer voordat deze geladen is.LR afsluiten en opnieuw opstarten is tijdelijk een oplossing,de vertraging komt opnieuw na een 30 foto's.
    Kan iemand met helpen hoe dit komt?
    Met dank.

  • #2
    Re: Lightroom cc vertraagd na een tijdje

    Ik heb LR 6.5 op mijn PC geïnstalleerd (dus niet de CC) en kamp met hetzelfde probleem. Na verloop van tijd begint ie geheugen te verslinden (en dus oeverloos) traag te worden. Van de 12 beschikbare gigabytes slikt LR er met gemak 10! Na herstarten is dat "slechts" 5.

    ..kan dus jammer genoeg niet helpen wegens eerder lotgenoot...
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom cc vertraagd na een tijdje

      Oorspronkelijk geplaatst door summum Bekijk bericht
      Na de laatste update van Lightroom vertraagd deze na een tijdje.Vooral als ik naar de volgende foto ga duurt het steeds langer en langer voordat deze geladen is.LR afsluiten en opnieuw opstarten is tijdelijk een oplossing,de vertraging komt opnieuw na een 30 foto's.
      Kan iemand met helpen hoe dit komt?
      Met dank.
      Heb je veel presets? Want dit maakt Lightroom echt trager
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom cc vertraagd na een tijdje

        ...heb eerder de indruk dat het pas gebeurt als je de foto's op 1:1 bekijkt. Zolang je bv in de Library keywords, en vlaggetje/kleurtjes/sterretjes toevoegd, blijft alles zeg maar normaal. Pas als je alle foto's 1:1 gaat bekijken dan begint het geheugengebruik serieus op te lopen.
        Krijg zo de indruk dat ie al die views 1:1 blijft memoriseren zolang je in dezelfde map bezig blijft. Het probleem lijkt niet op te treden als je in een map werkt waar niet veel foto's in zitten, maar bv als je terug komt van een reis en pakweg 800 foto's in je map hebt zitten die je allemaal wil evalueren op 1:1....
        Trouwens ook na afsluiten van LR duurt het nog een "eeuwigheid" (=minuten) vooraleer LR effectief afgesloten wordt en het geheugen weer vrijkomt.
        "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom cc vertraagd na een tijdje

          Ik gebruik géén présets.Waarschijnlijk ergens geheugen die vol geraakt.Ik heb nochtans 32gb ram.
          Het probleem is nog niet opgelost.
          Dank

          Comment


          • #6
            Re: Lightroom cc vertraagd na een tijdje

            Oorspronkelijk geplaatst door summum Bekijk bericht
            Ik gebruik géén présets.Waarschijnlijk ergens geheugen die vol geraakt.Ik heb nochtans 32gb ram.
            Het probleem is nog niet opgelost.
            Dank
            Het probleem ligt denk ik bij de voorvertoningen.
            Als je de foto's importeert gaat LR voor elke foto een voorvertoning aanmaken (grote afhankelijk van de instellingen).
            Als je de foto gewoon bekijkt gaat LR deze voorvertoningen tonen, als je de foto's 1:1 gaat bekijken gaat LR een 1:1 voorvertonging aanmaken en dit vertraagd het systeem enorm natuurlijk.

            Je kan eens proberen om voor al de foto's die je gaat bekijken eerst 1:1 voorvertoningen te maken.
            Dus eerst al de foto's selecteren dan via het Menu Bibliotheek > Voorvertoningen > 1:1 voorvertoningen maken.
            Je kan dan ondertussen een tas koffie gaan drinken of zo, maar na afloop zou je vlot door je foto's moeten kunnen gaan.

            Afhankelijk van je instellingen worden 1:1 voorvertoningen na een maand terug verwijderd.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Lightroom cc vertraagt na een tijdje

              Ik heb hetzelfde probleem gehad.Ram geheugen PC vergroot naar 16 GB en probleem was opgelost.

              Comment

              Working...
              X