Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lommelse Sahara

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Lommelse Sahara



    Tijdje geleden dat ik nog eens een foto postte.
    Tijdens een rondje wandelen (tussen twee regenbuien door) de eerste beelden met de nieuwe fuji x70 geschoten. Dit is er eentje van.

  • #2
    Re: Lommelse Sahara

    Mooie tegenlichtopname...De dreigende wolken erboven geven lekker punch aan de foto..Knap..
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Lommelse Sahara

      Compositie zit me niet lekker en die fel uitgebrande zon had je waarschijnlijk kunnen vermijden.
      Een paar meter meer naar rechts had een betere comp zeker opgeleverd.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Lommelse Sahara

        Voor mij wringt het inderdaad ook wel wat, had de stam liever links zien liggen eigenlijk maar da's persoonlijke smaak hé
        De uitgebrande zon was makkelijk te vermijden tot er een deel van een wolk voor zou geschoven zijn, dan had je nog een mooie zonneharp gehad ook

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Lommelse Sahara

          Ik volg Sieg helemaal, met de zon achter de wolk was de belichting ook evenwichtiger geweest
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Lommelse Sahara

            grappig beeld met passende titel.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Lommelse Sahara

              het heeft wel iets. de uitgebrandde plek is idd. net iets te groot, maar ja.
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: Lommelse Sahara

                Compo vind ik toch niet zo slecht, misschien was het beter om het stuk boomstam wat meer uit de hoek te laten vertrekken.
                De zon...idd...is uitgebrand maar dat kan niet anders. De zon er niet op zou een heel ander plaatje geven. Dus voor mij goed hoor!
                Eerlijkheid duurt het langst!!
                Mijn website: http://www.degrafon.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Lommelse Sahara

                  Heel goede verdeling van al de onderwerpen die in de opname te zien zijn.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lommelse Sahara

                    Dank allen voor de feedback, de zon is achteraf gezien jammer, eventjes wachten op een wolk had inderdaad een goed plan geweest.

                    De Tak uit een andere hoek heb ik geprobeerd, maar dit gaf geen mooi beeld. De tak had nl. een bepaalde kromming het water in, waardoor het er langs de andere kant helemaal niet 'vloeiend' uitzag, het ging in tegen de 'richting' van het beeld, als het een beetje verstaanbaar is...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lommelse Sahara

                      Ik vraag me toch sterk af waarom de 'uitgebrande' plek (dit is een zon hé) zo'n probleem vormt.
                      Wachten op een wolk zodat de zon niet meer te zien zou zijn, gaat een totaal ander beeld geven aangezien je dan ook geen reflectie meer hebt van de zon in het meer.

                      Een zon is nu eenmaal een zeer fel gegeven.

                      Ik vind dit een prima plaat.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lommelse Sahara

                        Knap - nog beter als de stam uit de hoek was vertrokken denk ik
                        Peter
                        mijn website : klik

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lommelse Sahara

                          Ook ik ga volmondig met Sieg zijn suggestie mee, want dan had je misschien ook wat meer "leven" in de bomenrand gekregen.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment

                          Working...
                          X