Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compactflash onherkenbaar op pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compactflash onherkenbaar op pc

    wil foto's opladen na reis, maar die is onherkenbaar bij het openen!
    Dit was een cruise waarbij telkens bij het terug op de boot gaan alles onder de scanner moest.Het kaartje was vol en zat telkens in mijn fototas, zou dit het probleem kunnen zijn?
    Weet iemand een oplossing?

  • #2
    Re: compactflash onherkenbaar op pc

    kan de camera het kaartje nog lezen? indien ja steek in camera en koppel camera aan pc en probeer zo eens af te laden
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: compactflash onherkenbaar op pc

      Werkte het geheugenkaartje voordien wel in de computer?
      Heb je voor de reis een nieuw geheugenkaartje gekocht met een grotere capaciteit, is het een SDHC/SDXC, en is de pc al wat ouder, dan is het mogelijk dat de geheugenkaartlezer niet compatibel is met het kaartje.

      Ik zou ook eerst proberen om de camera aan te sluiten vooraleer je per ongeluk iets fout doet met het geheugenkaartje.
      Als het nog werkt in de camera, dan kan je de foto's er zo wel uit krijgen.

      Scanners hebben normaalgezien geen invloed op geheugenkaartjes, als dat wel zo was, dan hingen er grote waarschuwingsborden bij omdat anders alle reizigers hun foto's zouden verliezen door die scanner.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: compactflash onherkenbaar op pc

        Scanner kan normaal inderdaad het probleem niet zijn, anders dikke miserie met gsm, smartphone, bankkaarten, pas en noem maar op.

        Comment


        • #5
          Re: compactflash onherkenbaar op pc

          Mijn computer wil mijn CF kaart ook niet (of beter gezegd de lezer op USB wil ze niet, want ik had er vroeger één die het wel deed). Daardoor moet de camera steeds met USB aan de computer om over te zetten. Als de foto's op de camera zelf te zien zijn is dat een mogelijke oplossing.

          Comment

          Working...
          X