Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

true love

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] true love

    graag jullie oordeel .....

    dank


    [IMG]preview balkon stadsbazuin (1 van 1) by Eyes ForYou, on Flickr[/IMG]



    [IMG]preview backseats (1 van 1) by Eyes ForYou, on Flickr[/IMG]
    Last edited by Eyes4YouPhotography; 21 juni 2016, 11:24. Reden: verkeerd woord gebruik

  • #2
    Re: true love

    Oorspronkelijk geplaatst door Eyes4YouPhotography Bekijk bericht
    graag jullie objectief oordeel .....
    Wat zie jij als objectief oordeel? Een oordeel dat geen rekening houdt met smaken of persoonlijke voorkeur? Dat wordt moeilijk als het over fotografie gaat. Iedereen heeft een eigen idee over hoe een foto gemaakt zou moeten worden. Tenzij je natuurlijk puur technisch beoordeeld wil worden.

    Ik denk wel dat je weet wat je doet, technisch gezien.

    Persoonlijk (en daar zijn we al ), zou ik de hooglichten toch weer iets helderder maken in je nabewerking. Doordat je de hooglichten naar beneden hebt gehaald (en de schaduwen naar boven), krijgen de foto's een dof uitzicht. Vooral bij de eerste foto is dat het geval, aangezien het licht minder interessant is dan je 2e foto. Maar goed, als dit een bewuste keuze is, wie ben ik om daar tegenin te gaan. Zelf gebruik ik dat effect ook, maar iets subtieler.
    Daarnaast vind ik de vignettering ook te hard. Vignettering is leuk om de aandacht naar het midden te trekken, maar als de hoeken zwart worden oogt het enerzijds niet meer natuurlijk en anderzijds zullen andere fotografen onmiddellijk zien dat je die schuifbalk in lightroom helemaal naar links hebt getrokken. Probeer eens om met een radiaal filter te werken in Lightroom (als je die gebruikt). Daarmee kun je een soort spotlight op je onderwerp zetten en alles errond wat donkerder maken. Veel subtieler en het effect beperkt zich niet enkel tot de hoeken van je foto.

    Mijn favoriet is je 2e foto. Het koppel staat er erg mooi op en de glimlach van de bruid is een mooie toevoeging. Leuk licht, alsook de pose.
    http://kasper.photography & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: true love

      Heb de vraagstelling aangepast.

      Merci voor de feedback en tips.
      Ga zeker de voorgestelde tips eens proberen.

      Comment


      • #4
        Re: true love

        super foto's maar er zou idd wat meer punch in mogen naar mijn smaak. bv je witte tinten wat omhoog , hier en daar wat lokaal contrast. indien je ze hebt kan je met color effex van nik software de omgeving ook wat meer punch geven met de detail extractor preset (wel aanpassen)
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: true love

          Merci Unalom.
          Dat hij niet 100% is, geef ik toe ...
          Ik stond een beetje met mijn rug tegen de muur inzake wat ik nog kon verbeteren of hoe ik dit kon doen.
          Ik gebruik DxO optics 11 (super programma), LR CC en PS CC, VSCO. Nik software heb ik ook, maar gebruik ik minder door voorgaande programma's.

          Het was de eerste keer dat ik zo een opstelling gebruikte. (je kan nu wel zeggen "allez dat doe je niet op een trouw") Maar het is ook niet dat ik dagelijks achter mijn Nikon zit :-)
          Aanvankelijk was het de bedoeling dat ik mijn backlight wat minder had ingesteld zodat er enkel licht achter het koppel uitkwam.
          De muren moesten eigenlijk niet zo uitgelicht worden. Dat is de reden waarom ik die hooglichten omlaag heb gehaald.

          Voor de rest ben ik wel content met het resultaat.
          Het koppel trouwens ook, dat is het belangrijkste.

          Comment


          • #6
            Re: true love

            De eerste kan mij niet bekoren. De uitleg is reeds gegeven.
            De tweede ziet er goed uit.

            Comment

            Working...
            X