Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke professionele camera om mee te filmen EN fotograferen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke professionele camera om mee te filmen EN fotograferen?

    Hallo,

    Sinds kort heb ik het plan opgevat om in de toekomst evenementen (sport, theater, bruiloften etc) zowel te filmen als te fotograferen.

    Wat video betreft:

    >Resultaten bij voorkeur in professionele beeldkwaliteit.
    >Doeleinden: YouTube-filmpjes op het wereldwijde web en filmpjes op CD/DVD.

    Wat fotograferen betreft: ik zoek allereerst een goede video-camera die OOK goede foto's kan maken..

    Welke camera is bij uitstek geschikt om professionele foto-opnamen EN video-opnamen te maken?

    MvG
    Freddy

  • #2
    Re: Welke professionele camera om mee te filmen EN fotograferen?

    Sony A7s/A7sII voor de beeldkwaliteit tijdens video. De A7RII als je er ook sport mee wil fotograferen.

    Ze kunnen allebei 4K filmen. De A7RII doet het beter in Super 35, de A7s/A7sII presteert het best in full frame mode.

    Je moet wel rekening houden met de opname limiet van 29min59sec of je moet een echte video camera kopen maar die zijn niet handig om foto's mee te trekken.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Welke professionele camera om mee te filmen EN fotograferen?

      Dank voor je reactie.

      Inmiddels ben ik voorzien van een Canon 80D met 18-135mm NANO lens.

      Als je echt 4K wilt gaan filmen dan komen gelijk extra dure lenzen om de hoek kijken die je niet voor onder de 500 euro kan krijgen. Meeste geld gaat dan in de lenzen zitten.

      Daarom heb ik toch maar gekozen voor dit -voorlopig betere- alternatief. Canon lenzen zijn betaalbaar en de camera zelf staat bekend om zijn autofocus.

      Comment


      • #4
        Re: Welke professionele camera om mee te filmen EN fotograferen?

        Goede camera die 80D maar 1080p in deze tijd vind ik echt niet kunnen.

        De A6300 was dan een betere keus geweest. Kan 4K of 120fps slow motion in 1080p. De autofocus is minstens even goed zoniet beter tijdens video én foto.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Welke professionele camera om mee te filmen EN fotograferen?

          Oorspronkelijk geplaatst door StudioC Bekijk bericht
          Dank voor je reactie.

          Inmiddels ben ik voorzien van een Canon 80D met 18-135mm NANO lens.

          Als je echt 4K wilt gaan filmen dan komen gelijk extra dure lenzen om de hoek kijken die je niet voor onder de 500 euro kan krijgen. Meeste geld gaat dan in de lenzen zitten.

          Daarom heb ik toch maar gekozen voor dit -voorlopig betere- alternatief. Canon lenzen zijn betaalbaar en de camera zelf staat bekend om zijn autofocus.

          Ik begrijp niet waarom je dure lenzen nodig hebt om 4K te filmen. Waar doel je op ?
          Als het gaat om resolutie ... 4K is relatief weinig en ik zie geen enkel probleem met gelijk welke lens.

          Een goed alternatief in plaats van de sony's in 4k is de Panasonic GH4.
          Het lenzenaanbod is enorm.
          Fotokwaliteit is degelijk.
          Videokwaliteit heel goed met ruim aanbod aan verschillende resoluties en codecs.
          Prijs is interessant (ook voor de lenzen)

          Van de GH4 wordt wel een opvolger verwacht omdat deze al een tijdje meedraait.
          Wat er voor jou het beste geschikt is (Sony-Panasonic) zal je zelf moeten uitzoeken.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Welke professionele camera om mee te filmen EN fotograferen?

            Mijn panasonic FZ 1000 filmt zelf 4K
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Welke professionele camera om mee te filmen EN fotograferen?

              Nooit aan een alles in-een camera beginnen. Neem een video camera om te filmen en een fotocamera voor je foto's.
              De video functie in mijn DSLR's leggen het totaal af tegen een echte videocamera.

              Comment


              • #8
                Re: Welke professionele camera om mee te filmen EN fotograferen?

                Ik vind het gewoon grappig dat hij hier de vraag stelt om proffesioneel materiaal voor events en bruiloften, om een paar uur nadien een goede camera met kitlens te kopen....
                Ook geen dual card slot is risky...


                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Welke professionele camera om mee te filmen EN fotograferen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                  Nooit aan een alles in-een camera beginnen. Neem een video camera om te filmen en een fotocamera voor je foto's.
                  De video functie in mijn DSLR's leggen het totaal af tegen een echte videocamera.
                  Misschien moet je dan eens naar een andere alles-in-een camera kijken dan jouw DSLR's, tenzij je echt aan professionele video wil beginnen natuurlijk...
                  Ik heb mijn video-camera meteen verkocht nadat ik de NEX-5N geprobeerd had, en dat is bij nieuwere toestellen alleen nog maar beter geworden. Altijd alles bij de hand, zowel voor video als foto, in één toestel. Er is niets dat handiger is.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke professionele camera om mee te filmen EN fotograferen?

                    Tuurlijk.

                    http://www.eoshd.com/2016/06/5-reaso...panasonic-gh5/

                    GH4 is al heel goed in alles, GH5 zeer waarschijnlijk nog veel beter.
                    Panasonic GH2, Olympus EPL5+ VF-3, 14-45 panny, 7,5 mm fisheye samyang, 45mm Oly, 20mm panny, 45-200 panny, 100-300 panny, 90 mm f2.5 Tokina macro.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke professionele camera om mee te filmen EN fotograferen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Misschien moet je dan eens naar een andere alles-in-een camera kijken dan jouw DSLR's, tenzij je echt aan professionele video wil beginnen natuurlijk...
                      Ik heb mijn video-camera meteen verkocht nadat ik de NEX-5N geprobeerd had, en dat is bij nieuwere toestellen alleen nog maar beter geworden. Altijd alles bij de hand, zowel voor video als foto, in één toestel. Er is niets dat handiger is.
                      Het is helemaal niet handig om met een camera die ergonomisch als fotocamera is gebouwd om mee te filmen. Maar ook de autofocus werkt voor video veel te traag. Ik heb met mijn D810 diverse pogingen gedaan maar ga er niet mee pannen of volgen van bewegende onderwerpen, dan gaat het mis. Daarbij komt ook nog zoals er velen doen dat ze er allerlei toeters en bellen aan moeten hangen zoals een extern scherm; compendium; geluidsaccessoires een schouderstatief of een camerarail voor op het statief. De kosten voor al die video accessoires zijn duurder dan een zeer goede videocamera.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke professionele camera om mee te filmen EN fotograferen?

                        Als het budget het toelaat, dan is de Canon 1Dx MKII een heel goede professionele camera om mee te filmen en te fotograferen.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke professionele camera om mee te filmen EN fotograferen?

                          Ja, of eens kijken naar Sony die ondertussen al 5 jaar bezig zijn met hun filmexpertise te combineren met foto. Een goede start is de reviews van DPR van die periode eens bekijken. Dan zie je meteen de evolutie en waar we nu staan. Een A7S of S-ii is evenzeer gebouwd voor film dan foto.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke professionele camera om mee te filmen EN fotograferen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                            Het is helemaal niet handig om met een camera die ergonomisch als fotocamera is gebouwd om mee te filmen. Maar ook de autofocus werkt voor video veel te traag. Ik heb met mijn D810 diverse pogingen gedaan maar ga er niet mee pannen of volgen van bewegende onderwerpen, dan gaat het mis. Daarbij komt ook nog zoals er velen doen dat ze er allerlei toeters en bellen aan moeten hangen zoals een extern scherm; compendium; geluidsaccessoires een schouderstatief of een camerarail voor op het statief. De kosten voor al die video accessoires zijn duurder dan een zeer goede videocamera.

                            http://www.limelite.us.com/comodo-pro-shoulder-rig
                            Ik vrees toch dat K2 een beetje gelijk heeft hoor en ....op die zeer goede videocamera's heb je ook vele accessoires nodig.
                            Een DSLR is over het algemeen minder geschikt voor video.
                            Ook toppers in het APS segment zoals de D500 (teveel crop in 4K en OVF zoeker totaal niet geschikt voor video)

                            Echt wel een voordeel van Systeem camera's (vooral Pana-Sony)

                            Een GH4 b.v. wordt al geruime tijd professioneel ingezet en de recente Sony's zijn ook niet van de poes.
                            Zelfs een goedkope Panasonic G7 doet het meer dan behoorlijk (4K voor een prikje)

                            Voor diegenen die geen Video willen... totaal van geen belang.
                            Voor diegenen die het wel willen (including me) is het heel handig niet met twee toestellen te moeten zeulen.
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke professionele camera om mee te filmen EN fotograferen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              Ja, of eens kijken naar Sony die ondertussen al 5 jaar bezig zijn met hun filmexpertise te combineren met foto. Een goede start is de reviews van DPR van die periode eens bekijken. Dan zie je meteen de evolutie en waar we nu staan. Een A7S of S-ii is evenzeer gebouwd voor film dan foto.
                              Evenals in de Canon 1Dx MKII, Nikon D810 zit er een film functie in zoals tegenwoordig in elke camera tablet of telefoon maar ze zijn technisch als wel ergonomisch niet gebouwd om te filmen dat is een bijkomstigheid.
                              Camera’s die gebouwd zijn om te filmen daar zit tijdens het filmen een functionerende zoeker in wat onmogelijk is bij een DSLR waar de spiegel opklapt. Ook de AF is gemaakt voor fotografie.
                              Bij een spiegelloze Sony fotocamera is de film functie nog het meest geschikt omdat daarbij ook tijdens het filmen het zoekerbeeld blijft functioneren.

                              Comment

                              Working...
                              X