Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Casarca eend (zeldzaam in Belgie)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Casarca eend (zeldzaam in Belgie)

    Een koppel eendjes gespot (vrouwtje verscholen met waarschijnlijk kleintjes) die foto's komen nog in de update eind van deze week
    Deze eend komt normaal alleen voor in Zuid Europa, Afrika en Azie.
    Maar ze zijn ook welkom in Belgie!

    Ik hoop dat ik niet te veel kritiek krijg maar ik heb ze met manuele focus en uit de hand genomen.
    Enjoy





    Last edited by FrankeeG; 21 juni 2016, 12:59.
    Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

  • #2
    Re: Casarca eend (Zeer zeldzaam in Belgie)

    Prachtige soort....ik heb ze persoonlijk nog nooit gezien...foto's goed gelukt zeker als ze uit de hand geschoten zijn...

    Groetjes
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

    Comment


    • #3
      Re: Casarca eend (Zeer zeldzaam in Belgie)

      Zo zeldzaam zijn ze nu ook niet hé, je komt regelmatig wel eens een Casarca tegen
      Is eigenlijk een soort die hier gehouden wordt op siervijvers, en soms ontsnappen er wel eens enkele (net zoals een Carolina eens, witoog eend, Mandarijneend, ... enz)
      Af en toe heb je natuurlijk ook zuiderlingen die iets te ver vliegen (al zou ik niet weten waarom, het zal niet aan onze warme zomers liggen )

      Zo'n Casarca hoor en zie je van ver, ze maken een heel herkenbaar geluid, en het is echt wel luid en weten van geen ophouden
      Tevens zijn ze groter dan de gemiddelde eend, meer een kruising tussen eend en gans vind ik persoonlijk. dus zeker opvallend in die grootte met die rosse kleur.
      Ze durven zich regelmatig ophouden tussen of rond enkele Nijlganzen

      Maar dat alles gewoon ter info
      Leuke opnames waarbij ik de tweede de beste vind
      De eerste mist wat scherpte en bij de derde vliegt hij weg van de camera

      grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 21 juni 2016, 10:03. Reden: toevoeging
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Casarca eend (Zeer zeldzaam in Belgie)

        Tis wat je zelf zeldzaam vind he, ik ben ze nog nooit tegengekomen in Belgie in het wild.
        Een koppel kopen voor op uw vijver te zetten dat kan iedereen he, dat kan met elk dier. Dan vind ik een lama ook niet zeldzaam in belgie
        Het mannetje maakt veel kabaal omdat ge in zijn territorium (kortbij hun broedplaats) staat en dat kan de hele plas zijn lol en hij kan u volgen tot ge in uw auto stapt om er zeker van te zijn dat ge weg zijt.
        Ze hebben heel veel plaats nodig, bij vijvers worden ze te veel lastig gevallen. Dat is toch stresserend voor die beestjes?
        Ik snap niet waarom iemand zoeen agressieve vogels op een vijver zou willen.
        Dit koppel had hun nest net naast verschillende scholeksters. Die kwamen ook rond u vliegen ter bescherming van hun jongen. Die hebben ook een mooie roep
        Het is allemaal geweldig om te zien en mee te maken.
        Ik heb ook alweer een terug komst van oeverzwaluwen gezien op een speciefieke plek, die ga ik eens proberen te fotograferen.
        Last edited by FrankeeG; 21 juni 2016, 13:37.
        Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

        Comment

        Working...
        X