Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portland Bill Lighthouse ( update )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Portland Bill Lighthouse ( update )


    Update: Vuurtoren lokaal gecorrigeerd.



    Origineel:

    Last edited by jos82; 22 juni 2016, 18:27. Reden: update
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Portland Bill Lighthouse

    Lang geleden dat ik die heb gezien, roept fijne herinneringen op. Mooi Jos. Knap de s-vormige bewegign in het water. Ik vermoed dat je er ook één gemaakt hebt van de grote rots wat verderop waarvan de naam me nu ontglipt?
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

    Comment


    • #3
      Re: Portland Bill Lighthouse

      Heel knap! Mooi licht, lijnen, kleuren, compo, top
      groeten, Kristof
      Canon EOS 5D mkII

      Comment


      • #4
        Re: Portland Bill Lighthouse

        Prachtige locatie en mooi met dat water dat over die rotsen loopt
        Ook een goed gekozen compo
        toch één puntje Jos, ik denk dat je wat perspectiefcorrectie gedaan hebt maar de toren staat er toch wel wat getrokken bij

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Portland Bill Lighthouse

          heerlijke/mooie/heldere plaat met ook een lekker kijkende compo...


          Rob,

          Comment


          • #6
            Re: Portland Bill Lighthouse

            Bedankt voor alle reacties al..
            Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
            Ik vermoed dat je er ook één gemaakt hebt van de grote rots wat verderop waarvan de naam me nu ontglipt?
            Ik denk dat je Pulpit Rock bedoelt, heb ik zeker ook een van...Die kant was het water ook een stuk onstuimiger!!
            Volgt deze week nog wel..


            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Ook een goed gekozen compo
            toch één puntje Jos, ik denk dat je wat perspectiefcorrectie gedaan hebt maar de toren staat er toch wel wat getrokken bij
            Eigenlijk geen perspectief correctie toe hoeven te passen, camera bewust recht gehouden. Alleen de standaard lens profiel aangeklikt in LR, maar ben het wel met je eens, is me al vaker opgevallen. Met rechte voorwerpen als gebouwen geen probleem, maar taps toelopende als een vuurtoren lijkt altijd een beetje vreemd.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Portland Bill Lighthouse

              favoriete onderwerp, je kan er prachtige beelden van schieten op het juiste moment. Het teruglopende water op de kleurrijke rots met grotere sluitertijd geeft een mooi effect. Prachtig gedaan!

              Comment


              • #8
                Re: Portland Bill Lighthouse

                Mooi deze plaat, met veel dynamiek en prachtige kleuren
                MVG. Hugo

                Comment


                • #9
                  Re: Portland Bill Lighthouse

                  Schitterende foto hoor, de trage sluitertijd geeft zeker aan het geheel een meerwaarde.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Portland Bill Lighthouse

                    fijne plaat om naar te kijken, ferme compo, en de raar gevormde toren viel me ook onmiddellijk op.
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Portland Bill Lighthouse

                      Heel mooi, dat wolkje op de juiste plaats werkte ook goed mee
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Portland Bill Lighthouse

                        Die toren viel mij ook op..kan je alsnog wat lokaal verbeteren.
                        Anders heel mooi van comp, kleuren en gepaste sluitertijd!
                        Eerlijkheid duurt het langst!!
                        Mijn website: http://www.degrafon.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Portland Bill Lighthouse

                          Bedankt iedereen voor alle fijne reacties..

                          Heb de vuurtoren lokaal proberen recht te zetten...Moest weer even denken hoe het zat. Luc ( LG ) heeft me in 2013 uitgelegd hoe je dit moet doen. Hieronder de stappen van Luc die me toen en nu hebben geholpen:
                          1) Open de foto in Ps.
                          2) Dupliceer de foto en voeg er een laagmasker aan toe. In deze laag ziet u nu twee kadertjes, één met de achtergrond en één leeg. zorg dat de achtergrond in deze laag is geselecteerd (te zien aan een wit kadertje).
                          3) Trek nu een lijn uit het bovenste liniaal tot aan de top van de toren.
                          4) Klik nu op het rechthoekig selectie kader en selecteer het schuine gedeelte van de toren.
                          5) Ga naar bewerken ==> transformatie ==> vervormen.
                          6) Trek met de muis het vierkantje rechtsonder naar beneden tot dit gedeelte van de toren recht staat.
                          7) Klik op het V teken in de werkbalk ==> deselecteer uw selectie ==> selecteer de pijl en schuif de lijn terug naar het liniaal.
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Portland Bill Lighthouse

                            De actie van de zee mooi geïllustreerd met een goede compo als uitgangspunt. De rest is al gezegd.
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Portland Bill Lighthouse

                              Mooie diepte werking,de rotsen leiden je naar het hoofdonderwerp,de vuurtoren.
                              mooi de sfeer en kleuren en nabewerking,knap!!
                              eos 600 d
                              lens 18-135 canon 10-22canon

                              Comment

                              Working...
                              X