Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd bij aanschaf beginnerscamera.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies gevraagd bij aanschaf beginnerscamera.

    Hallo,

    Al sinds mijn jeugd ben ik geinteresseerd in fotografie. Nu ben ik van plan om binnenkort les te gaan nemen in Hasselt, en wil ik daarbij een goede camera hebben. Mijn oude camera is namelijk net gesneuveld. Alleen ben ik niet op zoek naar een camera die even veel kost als een auto bij wijze van spreken, maar gewoon een goede camera voor een redelijke prijs. Mijn fotografische interesses liggen vooral bij natuurfotografie, straatfotografie en urbex, maar ik zou er ook graag portretten en bruidsreportages mee schieten. Advies zou zeer welkom zijn. Ervaringen ook. Oudere modellen zijn ook prima. Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Advies gevraagd bij aanschaf beginnerscamera.

    Wat is je budget
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Advies gevraagd bij aanschaf beginnerscamera.

      400/500/600, en evt later meer voor upgrades als duurdere objectieven etc.

      Comment


      • #4
        Re: Advies gevraagd bij aanschaf beginnerscamera.

        De Nikon D5500 is een goede DSLR om mee te starten.
        Rudi

        Comment


        • #5
          Re: Advies gevraagd bij aanschaf beginnerscamera.

          Nikon D90 is ook een overweging waard. Goed instapmodel , en prima ook als semi-professional

          Comment


          • #6
            Re: Advies gevraagd bij aanschaf beginnerscamera.

            Daar ben ik het volledig met eens
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Advies gevraagd bij aanschaf beginnerscamera.

              Bedankt voor jullie adviezen. Ik had gehoord dat je inderdaad het beste voor een canon of nikon kon gaan als je later wilde uitbreiden door middel van accesoires kopen. Zal allebei de genoemde camera's eens beter gaan bekijken.

              Comment

              Working...
              X