Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitsen met HSS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitsen met HSS

    Collega`s

    Ik zou willen experimenteren met HSS, high speed syncronisatie.

    Ik overweeg dus om een Yongnuo YN 568 ex flitser te kopen. Ik heb al een paar
    Yongnuo flitsers en ben er heel tevreden over, daarom mijn keuze , ook de prijs speelt
    een belangrijke rol.

    Zijn er mensen die al met HSS werken ? daarom mijn vraag is het de investering waard en
    wat zijn jullie bevindingen met HSS.

    Groeten

    Rexy
    Gino
    Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

  • #2
    Re: flitsen met HSS

    Ik werk weleens met HSS om in de volle zon de schaduwen wat op te lichten met een groot diafragma en voor een leuk lichtje in de ogen. Ik zou het alleen gebruiken bij de 24-70. Investering waard? Dat moet jezelf afwegen.......
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: flitsen met HSS

      Ik heb die flits ook.
      Werkt heel goed die HSS. Vooral buiten is dat handig.
      Het enige waar die flits wel een beetje gevoelig voor is, is dat die een klein beetje gaat overbelichten in TTL als je onderwerp minder dan een meter van je is.
      Daarom zet ik de flitscompensatie ofwel op -2/3 ofwel richt ik de kop omhoog als ik dicht op iets zit.

      Voor de rest is die flits 100% dik waar voor zijn geld.

      Comment


      • #4
        Re: flitsen met HSS

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ik werk weleens met HSS om in de volle zon de schaduwen wat op te lichten met een groot diafragma en voor een leuk lichtje in de ogen. Ik zou het alleen gebruiken bij de 24-70. Investering waard? Dat moet jezelf afwegen.......
        Is het dan niet goedkoper om met een ND-filter te werken.

        Als je snelle actie wilt bevriezen, dan kom je niet onder HSS uit, maar gewoon om licht te blokken is een ND-filter een veel goedkopere optie. Vooral omdat je dan off-camera met meerdere goedkope flitsers kunt werken ipv dure HSS-flitsers
        Last edited by danielsl; 21 juni 2016, 18:40.
        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

        Comment


        • #5
          Re: flitsen met HSS

          die HSS flitser van yongnuo is nu niet bepaald duur hoor hij kost amper 150 a 170 euro.
          Gino
          Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

          Comment


          • #6
            Re: flitsen met HSS

            Oorspronkelijk geplaatst door rexy Bekijk bericht
            die HSS flitser van yongnuo is nu niet bepaald duur hoor hij kost amper 150 a 170 euro.
            Jammer dat hij er niet voor de Sony is
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

            Comment


            • #7
              Re: flitsen met HSS

              Oorspronkelijk geplaatst door rexy Bekijk bericht
              die HSS flitser van yongnuo is nu niet bepaald duur hoor hij kost amper 150 a 170 euro.
              Hier een voorbeeld van een canon kloon,heb deze daar al besteld, waar de prijs van het canon origineel hier 540 tot 700€ voor de versie II bedraagt.

              Enige nadeel ondervonden is dat deze flits in ETTL 1 stop overbelicht, en een iets mindere afwerking.
              Maar met een snellere herlaadtijd.
              MVG. Hugo

              Comment


              • #8
                Re: flitsen met HSS

                ik werk ook met 2 yongnuo 600RT flitsers in combinatie met de Canon 580 ex2, de yongnuo's doen het perfect zowel in portret omgeving als sportieve omgeving. onlangs nog renners gefotografeerd aan 1/2000 en 1/4000 sec afstand tot renners tussen 1m en 3 a 4 m, de ene keer met een 70-200 f2,8 de andere keer met een 10-22mm
                zelden missers gehad, toestel op speed voorkeuze.
                ik maak veel gebruik van deze techniek, zelf in portret omgeving om de achtergrond onder te belichten
                Sony A7III & Sony A7 RIII
                Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

                Comment


                • #9
                  Re: flitsen met HSS

                  HSS is heel handig. Zeker om in te flitsen bij volle zon. Voor het geld moet je het bij Yongnuo niet laten. Je hoeft het dan nog niet te gebruiken, je hebt het als je het nodig hebt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: flitsen met HSS

                    Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
                    HSS is heel handig. Zeker om in te flitsen bij volle zon. Voor het geld moet je het bij Yongnuo niet laten. Je hoeft het dan nog niet te gebruiken, je hebt het als je het nodig hebt.
                    Hier sluit ik mij volledig bij aan.
                    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                    Comment

                    Working...
                    X