Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan Window$ 10 Telenet niet meer volgen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan Window$ 10 Telenet niet meer volgen?

    Onlangs was mijn modem naar de haaien en mocht ik een nieuwe halen bij de plaatselijke Telenet verdeler.
    Ik kreeg een wit kastje mee en verkoper (heb evenwel niks moeten betalen) zei me dat mijn draadloos internet vele malen sneller ging zijn.
    Aansluiten was geen probleem en opstarten ook niet hoewel dat laatste wel erg lang duurde.


    Met mijn oud bakske had ik een constante snelheid van 72 Mbps en dat ging redelijk goed.
    Met die nieuwe modem haal ik een constante snelheid van 450,0 Mbps en bijna alles gaat erg langzaam open, of beter gezegd bovenaan de brouwser draait er veel te lang een cirkeltje en dan is de verbinding er plots.
    Dit is bijna altijd zo want soms heb ik amper op een van mijn favorieten geklikt en de webstek staat al open.
    Dat lang duren kan ook voorkomen terwijl ik door de webstek blader.

    Je zou denken 450,0Mbps is vele malen sneller dan 72,0 Mbps maar integendeel!
    Ligt dat nu aan mijn ontvanger of aan Window$ die de snelheid van mijn modem niet aankunnen?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Kan Window$ 10 Telenet niet meer volgen?

    Meestal aan de traagheid van de website waar je naar surft.

    Kijk eens welke snelheid je haalt op speedtest.net. Dat is een objectievere meetmethode...

    Aan windows 10 ligt het niet : internet werkt met het TCP/IP protocol. Een gewoon bekabeld netwerk is nu 1 Gb/s, en dat lukt perfect... 450 Mb/s is zeker geen probleem.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Kan Window$ 10 Telenet niet meer volgen?

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Meestal aan de traagheid van de website waar je naar surft.

      Kijk eens welke snelheid je haalt op speedtest.net. Dat is een objectievere meetmethode...

      Aan windows 10 ligt het niet : internet werkt met het TCP/IP protocol. Een gewoon bekabeld netwerk is nu 1 Gb/s, en dat lukt perfect... 450 Mb/s is zeker geen probleem.
      Tenzij TS intern brakke kabels of brakke WiFi heeft ;-)

      Comment


      • #4
        Re: Kan Window$ 10 Telenet niet meer volgen?

        Misschien zat je vroeger op een "beter" (= minder bezet) wifi kanaal ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Kan Window$ 10 Telenet niet meer volgen?

          Die Wi-Fi routers van Telenet zijn het probleem. Je bent beter af met ééntje zonder Wi-Fi en er een eigen router tussen te steken.
          Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

          Comment


          • #6
            Re: Kan Window$ 10 Telenet niet meer volgen?

            Ik denk dat men hier toch een en ander door elkaar aan het halen is.
            Ook al kan die Wi-Fi 450 Mbps aan, het snelste internet abonnement is bij Telenet gelimiteerd op 200 Mbps.
            De hoge snelheid van de Wi-Fi is dus enkel haalbaar met overdracht van bestanden binnen je eigen netwerk.

            Naar internet toe gelden volgende beperkingen volgens uw abonnement:
            Basic internet: 30 Mbps
            Internet fiber 100: 100 Mbps
            Internet fiber 200: 200 Mbps

            En dat is wat Telenet biedt, dat wil niet zeggen dat de server waar je de data van afhaalt dit ook kan bieden.
            Een trage server blijft traag, ook al heb je een superverbinding.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Kan Window$ 10 Telenet niet meer volgen?

              Wifi is ook nog altijd half duplex : dus zelfs als zou je een verbinding hebben van 450 Mb/s, dan zal je nog maar aan max. 225 Mb/s downloaden (of uploaden).

              Daarnaast zijn er blijkbaar algemene internetproblemen in Europa voor het ogenblik (link...).
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: Kan Window$ 10 Telenet niet meer volgen?

                Wat is zocht als antwoord is het volgende:
                Mijn oude WI-FI modem van Telenet gaf in de "Status WI-FI" als snelheid 72,0 Mbps aan en alles verliep vlotjes.
                Nu heb ik de laatste modem van Telenet en in "Status WI-FI" heeft die als snelheid 450,0 Mbps aan, dus duidelijk sneller, en surfen gaat minder vlot.
                Het blijven dezelfde site waar ik naartoe surf, de afstand modem <->Pc is onveranderd het OS is hetzelfde gebleven met andere woorden is enkel de modem veranderd.
                En Telenet een slechte modem?

                Mijn conclusie is als dummie:
                Trage modem snelle surfsnelheid.
                Snelle modem trage surfsnelheid.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Kan Window$ 10 Telenet niet meer volgen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  Mijn conclusie is als dummie:
                  Trage modem snelle surfsnelheid.
                  Snelle modem trage surfsnelheid.
                  Heb je die speedtest al eens gedaan?

                  En wat als je bestanden op je eigen netwerk kopieert?
                  Dan test je de Wi-Fi zonder invloed van een "mogelijk" (tijdelijk) trage server of algemene internetverbindingen.

                  Hoe lang is het al traag?
                  Veel slecht weer = veel meer mensen op internet = in het algemeen alles wat trager.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kan Window$ 10 Telenet niet meer volgen?

                    http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160620_02347744 ?
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kan Window$ 10 Telenet niet meer volgen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Vandaar de vraag sinds wanneer TS het probleem heeft ... indien het al dagen is, dan is het vermoedelijk iets anders.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kan Window$ 10 Telenet niet meer volgen?

                        Freddy, de omstandigheden waarin beide modems hun werk deden/doen zijn dezelfde.
                        Speedtest:http://www.speedtest.net/my-result/5418581837
                        En toch starten sommige sites enorm traag, dat zijn onder meer Chasseur d' images, footo.nl, miba.de en nog andere.
                        Voor het ogenblik mag ik niet klagen, maar evengoed zit ik morgen voormiddag voor een slak.
                        Er is geen logica in hé.
                        Heb ook al gezien dat de snelheid maar 144,0 Mbps is, nu is het weer 450,0Mbps maar morgenvoormiddag kan gewoon weer 144,0 zijn.
                        En alles is begonnen met die nieuwe modem. Heb die al 2 x gereset, dan is die de rest van de avond goed en s' anderendaags weer een slak.

                        Een paar maand geleden gebeld naar Telenet en er was inderdaad iets niet in orde, ze gingen daags erna komen en niemand gezien.
                        Verder ook niks meer van Telenet gehoord maar toch moeten ze toen iets gedaan hebben want alles was weer normaal.
                        Misschien, heel misschien, is het weer hetzelfde.
                        Ik zal zien morgen in de voormiddag, gaat de boel weer niet vooruit dan bel ik naar Telenet.

                        Van die problemen dat de helft plat lag wist ik niets van.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kan Window$ 10 Telenet niet meer volgen?

                          Van die helft dat plat lag ... buiten het te lezen in de krant ook niets van gemerkt.

                          Maar de laatste tijd zijn er wel vaker momenten dat bepaalde websites trager gaan.
                          En vooral bij slecht weer als iedereen tegelijk op internet zit.
                          Nu zijn ze bij Telenet nog hun netwerk aan het updaten zeker?
                          Zou dat er niet voor zorgen dat bepaalde verbindingen er af en toe uitliggen en daardoor andere overbelasten?

                          Persoonlijk denk ik niet dat het aan die modem ligt, maar volledig uitsluiten kan ik zo ook niet.
                          Zelfs met een verbinding van 50 Mbps zou je nog vlot websites moeten kunnen zien.

                          Je kan Wifi analyzer altijd eens proberen, geeft nuttige info.

                          Nog kleine vraag ... gebruik je een proxi-server?
                          Anders in de browser eens instellen om geen proxi te gebruiken.
                          En heb je een Fiber 100 abo?

                          Nog iets te proberen ... Wi-Fi netwerk vergeten op uw toestel en dan terug verbinden.
                          Kan soms oplossing geven.
                          Zeker op een Android toestel na een upgrade van de firmware.
                          Last edited by VerSeg; 21 juni 2016, 02:31.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kan Window$ 10 Telenet niet meer volgen?

                            Dan is er toch wel duidelijk wat mis Luc als ik je resultaten zo zie op de speedtest
                            Het was inderdaad in het nieuws verschenen (of was het de krant) dat er over gans Europa problemen waren met het internet.
                            Misschien vandaag nog eens opnieuw proberen ...

                            Ik heb daarnet ook even die speedtest gedaan en vind het toch niet verkeerd

                            Maar gisteren was dit ook redelijk wat trager

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kan Window$ 10 Telenet niet meer volgen?

                              De problemen gisteren hadden te maken met Telia waardoor vooral de verbindingen EU<>NA moeizaam gingen. Ik kon regelmatig niet aan mijn mail en bij het monitoren of mijn hosting in orde was kreeg ik de ene timeout na de andere. Tegen 's avonds was alles weer normaal.
                              Voor een speedtest speelt dit alles echter geen rol omdat je normaal gezien met een lokale server test en niet intercontinentaal.

                              BTW, snelheidstesten doe je bekabeld, best FTP naar/van een snelle server als Belnet. Als de snelheid dan OK is kan je je WiFi beginnen nakijken als het traag gaat.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X