Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Petzval experience met projectie objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Petzval experience met projectie objectief

    'Objectif pour lanterne' stond in de advertentie, een antiek projectieobjectief van rond 1900. Een gerede kans dat het een Petzval-type zou zijn, en dat bleek ook zo. Zónder mogelijkheid om te diafragmeren, dus open lens-fotografie bij F3.5, waardoor naast een redelijke tot goede scherpte, er veel onscherp glamourachtig op de foto komt. Je moet er van houden (doe ik) en ik heb het objectief even op mijn kleindochter geprobeerd. Beweeglijk type, dus veel knippen en weinig opnamen in de scherpte.
    .

    .
    groeten, Henk
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

  • #2
    Re: Petzval experience met projectie objectief

    Voor wie wil genieten van een discussie over dit portret, gaat gewoon naar photodrome.nl ...
    LOL
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

    Comment


    • #3
      Re: Petzval experience met projectie objectief

      Ik denk dat de romige onscherpte van deze technologie hier niet in de smaak valt Henk.
      Een beetje onbekend onbemind die technologie?
      Nogtans zaten hier vroeger ook straffe gasten die oudere technologie gebruikten. Waar zijn ze?
      Last edited by xafke; 21 juni 2016, 00:25.

      Comment


      • #4
        Re: Petzval experience met projectie objectief

        Hé Henk, waar stond de Petzval op...analoog of digitaal toestel?

        grtz

        Nathan
        www.lensculture.com/nathan-verstraete

        Comment


        • #5
          Re: Petzval experience met projectie objectief

          Oorspronkelijk geplaatst door thaann Bekijk bericht
          Hé Henk, waar stond de Petzval op...analoog of digitaal toestel?

          grtz

          Nathan
          Volgens de ingesloten exif is dat Canon 1Ds mark III. Geeft aan F1, omdat die voor het toestel niet bekend is. Opnameafstand plusminus 1 meter, verder af kan niet omdat de lens via de balg niet voldoende dichtbij de camera kan komen.
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

          Comment


          • #6
            Re: Petzval experience met projectie objectief

            Gaat het om het beeld of om de techniek ?
            Een objectief met mogelijkheden dat is duidelijk maar het beeld op zich vind ik niet zo geslaagd.
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment

            Working...
            X