Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke 1.4 converter: Canon of Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke 1.4 converter: Canon of Sigma

    Hallo

    ik fotografeer met Canon 5D Mark III en met een Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM Canon C objectief. Zou mij graag ook een 1.4 converter aanschaffen voor deze lens. De lens wordt tegenwoordig verkocht met de sigma converter in pakket, dus ik veronderstel dat dat wel werkt. Maar zal dit ook kunnen met Canon Converter 1.4 III. Er is een prijsverschil, maar is er dan ook een kwaliteitsverschil.

    Wat raden jullie aan.

    Dank bij voorbaat


    daniel

  • #2
    Re: Welke 1.4 converter: Canon of Sigma

    Hoi Daniel,

    ook ik heb de Sigma 150-600 C lens, maar ik gebruik 'm op een concurrerend merk... (zoals je aan m'n onderschrift kunt zien)
    Ik heb een Kenko 1.4x extender (die kwalitatief heel goed is), die ik op andere lenzen gebruik, maar die werkt niet op de Sigma lens op 600 mm.
    Het F getal komt dan boven de F8 en je AF werkt dan niet meer. Tot 400 à 450 mm gaat het goed, daarna niet meer.
    Daarna heb ik de Sigma TC-1401 extender bijgekocht. De AF op 840 mm (600 mm x 1.4 van de Sigma extender) blijft gewoon werken.
    Het F getal is dan F9, dat geeft de camera ook aan, maar toch blijft de AF goed werken.
    Je kúnt het met de Canon versie proberen, maar de kans is groot dat de AF niet blijft werken.
    Kwalitatief kan ook deze Sigma zich gemakkelijk meten met de eigen merksoorten.

    Adrie

    Comment


    • #3
      Re: Welke 1.4 converter: Canon of Sigma

      Niet elke Kenko is gelijk. De Kenko 1.4 MC4 DGX is de betere van de Kenko 1.4 Pro 300 DG.

      Een test van een aantal teleconverters met een 70-200 f4 lens : http://www.traumflieger.de/objektivt...r/overview.php

      Maar de teleconverter die nu in een pack zit bij een Sigma 150-600 is de nieuwste versie en zal wel beter doen dan de oudere geteste versie in de testreeks.

      Maar of het eindresultaat met teleconverter beter is dan wat croppen valt nog te bezien.

      Comment


      • #4
        Re: Welke 1.4 converter: Canon of Sigma

        Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
        Het F getal komt dan boven de F8 en je AF werkt dan niet meer.
        Heeft bij Nikon niets met het F getal te maken, maar met de hoeveelheid licht.
        Mijn 80-400 4.5 5.6 werkt met een 2x converter gewoon, heel traag, in de volle zon op 800mm, maar met één wolkje ervoor is het voorbij. Lichtsterke lenzen stoppen ook met AF als het te donker wordt. In de handleiding staat tot welke LW de AF werkt.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Welke 1.4 converter: Canon of Sigma

          De canon 1.4TC III werkt niet met mijn sigma 150-600(sport) met de laatste firmware update van de lens(geeft error, helemaal niet te gebruiken dus niet alleen geen auto-focus). Ik heb sigma hierover gemaild, zij zeggen dat ze niet weten waarom en dat ze alleen hun eigen TC ondersteunen.(nb de 2.0TC III werkt wel maar natuurlijk geen AF meer)
          Patrick

          Comment


          • #6
            Re: Welke 1.4 converter: Canon of Sigma

            mss kan deze info jullie helpen
            ik had het zelfde probleem met mijn sigma 150/2.8 macro met een 1.4 ext pro 300 van kenko, alle andere lenzen werken behalve de sigma, moest na het nemen van 1 foto de batterij uit de camera halen om terug werkend te krijgen
            heb dit opgelost met de kleinste tussenring van kenko (12 mm) tussen camera en extender te plaatsen
            de camera registreert nu 210 mm/ f4 en lens werkt zoal het moet, klein beetje verlies om op infinity te focussen maar kan wel nog dichter komen met de lens

            Groeten
            GekkouJin
            Leave no footprints, just shoot pictures

            Comment


            • #7
              Re: Welke 1.4 converter: Canon of Sigma

              Ik heb 3 sigma lenzen en nu en Kenko 2x teleplus pro 300 DGX voor Nikon gekocht en die werkt niet op geen van de lenzen?

              Comment

              Working...
              X