Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderhoud materiaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onderhoud materiaal

    Beste lezers,
    Jaren geleden kocht ik één van de volgens mij eerste modellen van digitale Nikon spiegelreflexcamera's.
    De Nikon D 40 .Door de drukte in mijn bestaan heb ik hem weinig gebruikt en dikwijls op een volgens mij oncorrecte manier.
    Ik kocht destijds ook een Tamron lens 70-300 .Nu jaren later en met de zomervakantie in het vooruitzicht wil ik deze weer beginnen gebruiken.
    Echter mankeert de autofocus van de lens en zit er stof in de body(na strandbezoek en dergelijke)Weet iemand waar ik deze kan laten herstellen en reinigenen/of dit de moeite is en wat de hier eventueel aan verbonden kosten zouden kunnen zijn?Ik heb al dingen gelezen in vroegere reacties over mensen die ook onwetend ergens heen gingen voor herstelling en véél te veel betaalden hiervoor(tot 10 keer te veel bij bepaalde profiteurs)

    Mvg en hopend op een reactie,
    Stephan

  • #2
    Re: Onderhoud materiaal

    De D40 is antiek, erg om zeggen maar heden is dat toestel iets waar ik geen kosten meer aan zou doen als ik zie wat een D3300 of D5300/5500 kost! Beiden zijn leuke instappers en worden ook nog eens aangeboden met Nikon lenzen in een kitpakket.
    De dichste plaats waar je je toestel kan laten reinigen is bij Art&Craft te Mariakerke en zou iets van een €50 kosten.

    Comment


    • #3
      Re: Onderhoud materiaal

      Als er echt zand in de boddy en het objectief zit, waardoor deze niet meer correct werkt,
      dan vrees ik dat TS zich aan erger dan een reinigingsbeurt mag verwachten Vincent.
      In het slechtste geval zelfs kosten baten niet de moeite.

      Comment


      • #4
        Re: Onderhoud materiaal

        Bij zo'n toestel niet meer de moeite. Zoek iets recenter tweedehands (D90/D7000 zijn spotgoedkoop voor de kwaliteit dat je krijgt). Een beetje contact cleaner aan de tamron lens kan het probleem misschien oplossen. Voorzichtig aanbrengen aan de contacten met een wattenstaafje.

        Comment


        • #5
          Re: Onderhoud materiaal

          en vooral : als je opnieuw een camera koopt voor zo nu en dan wat casual foto's te nemen, vraag je dan eens goed af of dat wel terug opnieuw een moet zijn met verwisselbare lenzen of dat je niet beter een goede all in one camera koopt met vaste lens.

          Comment


          • #6
            Re: Onderhoud materiaal

            Ik zou daar ook geen professionele kosten meer aan doen.
            Wat je wel kan doen is die zelf wat reinigen in zovere het nog baat zal hebben want je spreekt van een focusprobleem? En dat klinkt alsof het geld gaat kosten.

            Comment


            • #7
              Re: Onderhoud materiaal

              Bedankt voor de reacties mensen,
              Inderdaad serieus te overdenken ivm de kosten.
              Welk type allround camera met vaste lens is interessant om te kopen?


              gr Stephan

              Comment

              Working...
              X