Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop probleem....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop probleem....

    Tja.....het was al té lang geleden....

    Situatie:


    Windows 8.7
    i7-3820QM CPU @ 2.70 GHz
    64 bit
    8 GB RAM

    en nu krijg ik af en toe dit + na een tijdje moet ik de laptop écht heropstarten want anders loopt hij vast.
    Een écht geheugen-probleem of een beestje ? Hoe vis ik dat uit ?

    CCleaner bracht geen soelaas....

    Edit: het desktopblad staat wel behoorlijk vol ( 28 ikonen ) maar het zijn allemaal SNELKOPPELINGEN die verwijzen naar de DATA-schijf.
    Dus in feite staat er geen data op het desktopblad.






    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Laptop probleem....

    Heeft niks met data te maken. Kijk met taakbeheer waar je geheugen aan op gaat.

    Draai : https://nl.malwarebytes.org/

    Comment


    • #3
      Re: Laptop probleem....

      Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
      Heeft niks met data te maken. Kijk met taakbeheer waar je geheugen aan op gaat.

      Draai : https://nl.malwarebytes.org/
      OK, bedankt, zal dit eens doen.
      Het rare is dat ik er geen lijn kan in trekken.

      Net Ccleaner eens gedraaid, terug heropgestart en een beetje later kreeg ik het weer.

      Momenteel gebeurt er weer niks....
      Vandaar dat ik vermoed dat het niet écht iets met de geheugenmodules te maken heeft.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Laptop probleem....

        Zeg eerder eens wat er allemaal opgestart is op dat moment.

        Alt+CTRL+DEL => Taakbeheer => Kijk ook hier wat er allemaal opgestart is.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Laptop probleem....

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Zeg eerder eens wat er allemaal opgestart is op dat moment.

          Alt+CTRL+DEL => Taakbeheer => Kijk ook hier wat er allemaal opgestart is.
          Ja hoor, ik weet wel hoe ik in taakbeheer geraak, maar nu loopt hij al een uur als een zonnetje.....
          Alternerende fout noemen ze dat zeker ?
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Laptop probleem....

            Het hoeft niet altijd malware te zijn, een of andere toepassing met een bugske is ook al een van de mogelijkheden.
            Of bijvoorbeeld enorm grote bestanden geopend in een Office-toepassing?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Laptop probleem....

              Nope, een dik uur geleden stond de laptop gewoon "op te staan"; ik was met iets anders bezig, en ineens "ploenk" ! ( geluidje ) en dan die boodschap van geheugentekort....
              Daarna eens willen inloggen op mijn Photobucket account, dat ging voor geen meter vooruit. Scherm blokkeerde, een vijfde van het scherm werd zwart....
              Dan maar afgesloten en terug opgestart. Heb toen wel "Lenovo" services uitgeschakeld: die stond bovenaan in het memory-gebruik. Was het dat ? Ik weet het niet.

              Momenteel als ik niets gebruik: 47% geheugengebruik. Is dat "normaal" ?
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Laptop probleem....

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Momenteel als ik niets gebruik: 47% geheugengebruik. Is dat "normaal" ?
                Hangt ervan af wat er allemaal opgestart wordt op uw PC of opgestart geweest is, maar lijkt nog niet zo overdreven.
                Die 47% van 8GB is dus 3,76GB.

                Hier met enkel Windows 10 en IE opgestart zie ik 9% in gebruik, er zit wel 32GB in.
                Dat zou dus willen betekenen ongeveer 2,88GB in gebruik.
                Maar het is al weken geleden dat de PC nog eens is herstart, dus wat het geeft na een koude start kan ik niet meteen zeggen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop probleem....

                  win 7 : processor 0...1% ( die 1 soms ) geheugen 6% ( 16 Gb ) opstart services : 64 ..
                  overlaast ene gehad die 84 zaken opstartte...
                  47% geheugen is teveel.
                  hebt ge in die ccleaner ook de register scan gedaan??

                  draai eens msconfig en smijt in die opstart alles eruit van bar's en ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laptop probleem....

                    Geraak je door een "Memtest86+" sessie zonder fouten ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laptop probleem....

                      Met Process Explorer kan je checken wat er allemaal het geheugen gebruikt.
                      Find out what files, registry keys and other objects processes have open, which DLLs they have loaded, and more.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Laptop probleem....

                        en ik vind win8.7 ook al raar

                        Serieusnu: probeer malwarebytes en/of memtest.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Laptop probleem....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Nope, een dik uur geleden stond de laptop gewoon "op te staan"; ik was met iets anders bezig, en ineens "ploenk" ! ( geluidje ) en dan die boodschap van geheugentekort....
                          Daarna eens willen inloggen op mijn Photobucket account, dat ging voor geen meter vooruit. Scherm blokkeerde, een vijfde van het scherm werd zwart....
                          Dan maar afgesloten en terug opgestart. Heb toen wel "Lenovo" services uitgeschakeld: die stond bovenaan in het memory-gebruik. Was het dat ? Ik weet het niet.

                          Momenteel als ik niets gebruik: 47% geheugengebruik. Is dat "normaal" ?
                          Het zal dat wel geweest zijn hoor want Lenovo laptops worden geleverd met een onwaarschijnlijke hoop bloatware. Zoveel mogelijk uitschakelen. Met "advanced uninstaller" kan je dat regel per regel uitzetten of verwijderen (is als msconfig maar dan veel gebruiksvriendelijker). Als je iets te veel uitzet kan je het gewoon terug activeren. En mocht je dit progje downloaden, niet schrikken van de wat komische layout. Het werkt in elk geval prima, ook om het register te cleanen en zelfs te comprimeren. Gebruik het al jaren en heeft me nog nooit in de steek gelaten. ( http://www.advanceduninstaller.com/ )
                          Last edited by nete; 19 juni 2016, 21:13.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Laptop probleem....

                            ook ccleaner heeft die optie en aangezien ts dit al heeft raad ik toch aan om dit te gebruiken.
                            Indien mogelijk (en je de goesting hebt) zou ik ook een fresh install doen met een 'naakte' versie van windows.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Laptop probleem....

                              Als je die fout krijgt met die hardwarespecificaties dan moet het wel ERG slecht gaan.
                              Mijn vermoeden is dat er een "beestje" in Taakplanner zit.
                              "Beestje" is niet noodzakelijk malware of zo maar wel een programma dat ongecontroleerd superveel geheugen gaat souperen.
                              Je kan dit zien in detail van taakbeheer.

                              De ander suggesties om te zien wat er in de achtergrond loopt zijn reeds gegeven.
                              47% geheugengebruik lijkt mij niet zo abnormaal. Waarschijnlijjk heb je wat rommel op de achtergrond lopen.

                              Comment

                              Working...
                              X