Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon l810 serie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon l810 serie

    Een Goede beste

    Allemaal

    Zou graag willen weten hoe je het het beste een lens voledig veeg en vet vrij krijgt heb brillen doekjes gebruikt maar deze heeft zelfst een laagje op mij display gemaakt met allemaal kleine mini vlek puntjes .


    Nu Met veel zweet en traan wegens nieuw aan koop heb ik maar de oude methode gebruikt alleen gedestilleerd water op een 3d doekje en rustig af vrijven nu is het resultaat al wat beter voor mijn display maar krijg mijn lens niet glanzend klaar er blijven van die vet strepen en of vet schimmen er op al je de les schuin tegen het licht houd....

    Ben met alle wijze tips en tricks tevreden 😉

    Zo lang ik maar foto's kan nemen waar geen spiegel = weerkaatsing word bij gevoegd

    Mvg

    Carlos

  • #2
    Re: Nikon l810 serie

    Toen ik mijn eerste bril kocht kreeg ik de raad mee om nooit van die wegwerp brillendoekjes te gebruiken omdat die de coating van een bril kunnen beschadigen.
    Als je daarmee teveel over het frontelement van de lens hebt gewreven, dan is het best mogelijk dat de coating die ervoor zorgt dat de optische kwaliteiten verbeteren beschadigd is.
    Ik heb zo al een lens gezien van iemand die ook constant over het frontelement wreef met allerhande verschillende soorten doekjes, de coating van die lens was gewoon weg, en daardoor kreeg ze wazige beelden bij het minste tegenlicht.

    Voor de kleine stofjes gebruik ik een heel zacht borsteltje, als er andere vlekjes op het lenselement zitten, dan gebruik ik een lensdoekje.
    Maar met zo'n lensdoekje mag je ook niet blijven wrijven, als de vlek er dan nog niet meteen af gaat, dan heb je een reinigingsvloeistof nodig (ik bewaar daarvoor gebruikte sensor swabs, die dan nog 1 keer kunnen dienen samen met een beetje Eclipse sensorreingingsvloeistof).

    Eigenlijk is de beste raad, blijf zoveel mogelijk weg van het frontelement, een stofje dat daar op ligt zie je niet op de foto, en als je dat dan toch wil verwijderen, gebruik dan een blaasbalgje, lenspen of een speciaal borsteltje.
    Ik gebruik dit, het werkt heel goed http://www.kamera-express.be/product...er-dust-brush/ , let er wel op dat je de haartjes nooit met je vingers aanraakt, want het minste vet dat er op hangt maakt het onbruikbaar.
    Als je zo'n borsteltje gebruikt, draai dan geen cirkeltjes op het glas, maar veeg de stofjes zachtjes weg naar de zijkant (dus zeker niet te hard duwen want dat is niet nodig).
    Sinds ik dat borsteltje heb wordt het microvezel lensreinigingsdoekje nog maar zelden gebruikt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Nikon l810 serie

      Ik heb totaal geen idee waar je het nu eigenlijk over hebt Carlos.
      Gaat dat nu over het display van je camera of over het frontglas van een objectief?
      Beiden zijn perfect te reinigen met producten te verkrijgen in iedere deftige fotozaak.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon l810 serie

        Ik gebruik altijd een "lenspen".
        Eerst met het borsteltje het stof eraf en dan met de andere kant het glas poetsen. Altijd een perfect resultaat en veilig.
        Ik gebruik het niet alleen voor de lens maar ook voor het schermpje van de camera.

        Ikzelf heb deze:
        Explore LensPen for top-notch camera clean solutions, ensuring clarity in every shot. Our products DSLR Pro Kit, FilterKlear, LensPen and more uses carbon technology. We offer free shipping within North America & 30 day hassle-free return!


        Voor de prijs hoef je het allesinds niet te laten, en makkelijk online te kopen in quasi elke online camerashop.
        Nikon D750, 24-120mm F4, SB910

        Comment

        Working...
        X