Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoprinter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoprinter

    Hallo ,


    Ik ben van plan om een fotoprinter aan te kopen.
    Ik wou de Canon IP8750 aankopen maar twijfel nu toch om voor de Epson SC-P600 te gaan ( is wel dubbel zo duur )

    Iemand ervaring met één van deze printers ?

    Wat is jullie advies ?

    Thanks ,

    Guy
    My flickr
    https://www.guyp-photo.com

  • #2
    Re: Fotoprinter

    met de Epson die je voorstelt speel je wel in een hogere categorie, je moet die vergelijken met de A3+ pro printers van Canon
    Je moet even vertellen wat de bedoeling is, die epson en zijn canon equivalenten zijn niet geschikt om tussendoor ook nog wat brieven ed te printen, daar houd je best nog een andere printer voor achter de hand.
    Als het gaat om nu en dan een foto zou ik voor de ip8750 gaan maar als het is om regelmatig foto's te printen dan ga ik eerder voor de epson of zijn canon equivalenten
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Fotoprinter

      Bedoeling is om nu en dan een foto af te printen. Met de Epson kun je wel panorama afprinten , lijkt me ook wel interessant.
      Maar misschien wat overkill .
      Is de print kost bij de Epson niet lager ?
      My flickr
      https://www.guyp-photo.com

      Comment


      • #4
        Re: Fotoprinter

        De Canon is 1/3 duurder per ml dan de Epson, maar de Canon heeft ook veel kleinere patronen.
        Ik heb de vorige generatie van het iets grotere model van die Epson die je aanhaalt. Zeer content mee, betaalbare inkt (ongeveer dezelfde prijs/ml).
        Maar wij zijn nu wel aan het kijken voor zo'n grote 44" printer aangezien we dagelijks vele A3's drukken. Voor normaal fotogebruik (wekelijks een aantal foto's afdrukken) is een normaal model natuurlijk perfect. Met de kleinere (26ml) patronen zal je ook minder snel last krijgen van uitdroging. Je moet namelijk sowieso je printer elke 2 maanden eens iets laten afdrukken om te voorkomen dat je kanalen verstoppen bij deze fotoprinters. Maar je patronen zelf kunnen zelfs als ze gebruikt worden opdrogen.

        Kijk ook eens tweedehands, let wel op dat het komt van iemand die ze frequent hebben gebruikt en maak zeker een testafbeelding (als alles vanbinnen verstopt zit mag je hem weggooien).

        Comment


        • #5
          Re: Fotoprinter

          Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
          De Canon is 1/3 duurder per ml dan de Epson, maar de Canon heeft ook veel kleinere patronen.
          Ik heb de vorige generatie van het iets grotere model van die Epson die je aanhaalt. Zeer content mee, betaalbare inkt (ongeveer dezelfde prijs/ml).
          Maar wij zijn nu wel aan het kijken voor zo'n grote 44" printer aangezien we dagelijks vele A3's drukken. Voor normaal fotogebruik (wekelijks een aantal foto's afdrukken) is een normaal model natuurlijk perfect. Met de kleinere (26ml) patronen zal je ook minder snel last krijgen van uitdroging. Je moet namelijk sowieso je printer elke 2 maanden eens iets laten afdrukken om te voorkomen dat je kanalen verstoppen bij deze fotoprinters. Maar je patronen zelf kunnen zelfs als ze gebruikt worden opdrogen.

          Kijk ook eens tweedehands, let wel op dat het komt van iemand die ze frequent hebben gebruikt en maak zeker een testafbeelding (als alles vanbinnen verstopt zit mag je hem weggooien).
          Weeral moeilijk om te beslissen
          Ik ga nog wat rondkijken op internet .
          Ik kijk uit naar jullie verdere input
          My flickr
          https://www.guyp-photo.com

          Comment


          • #6
            Re: Fotoprinter

            Printer besteld. Het is de IP8750 geworden.
            Welk Canon fotopapier gebruiken jullie ?
            My flickr
            https://www.guyp-photo.com

            Comment


            • #7
              Re: Fotoprinter

              Wel ik zou graag de discussie open laten want ik ben ook van plan om een printer aan te schaffen. Ik lees veel goeds over de Epson SC-600, maar zijn er nog andere merken met dezelfde kwaliteiten. Ben van plan om regelmatig foto's af te printen en ook in te sturen voor wedstrijd, dus de print moet perfect zijn. Budget is rond de 800€. Bedankt alvast voor jullie antwoorden.

              Comment


              • #8
                Re: Fotoprinter

                Vandaag de ip8750 aangekregen.
                Ziet er goed uit en installatie was erg simpel , ook de wifi.
                Ik heb de komende dagen weinig tijd maar ik laat zo snel mogelijk iets weten wat betreft de print resultaten
                My flickr
                https://www.guyp-photo.com

                Comment


                • #9
                  Re: Fotoprinter

                  Oorspronkelijk geplaatst door paep Bekijk bericht
                  Wel ik zou graag de discussie open laten want ik ben ook van plan om een printer aan te schaffen. Ik lees veel goeds over de Epson SC-600, maar zijn er nog andere merken met dezelfde kwaliteiten. Ben van plan om regelmatig foto's af te printen en ook in te sturen voor wedstrijd, dus de print moet perfect zijn. Budget is rond de 800€. Bedankt alvast voor jullie antwoorden.


                  Je kan beter voor de SC-800 gaan. Kost iets meer maar je hebt er een ganse inktset bij (9 x 80ml).
                  Als je de prijs van de meegeleverde inkt incalculeert kost deze printer niet meer dan de SC-600 maar je hebt een A2 en goedkopere inkt.
                  Je hebt ook nog de mogelijkheid om vanaf rol te printen, alhoewel dit een optie is en er geen snijmes in de printer zit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotoprinter

                    Bedankt voor de tip. Ga dat eens bekijken en zien wat de verschillen zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotoprinter

                      Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk bericht
                      Bedoeling is om nu en dan een foto af te printen. Met de Epson kun je wel panorama afprinten ,
                      Gewoon af laten drukken bij een goed bedrijf........Panorama kunnen afdrukkers ook op papierhoogte en aan lengte van de rol.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotoprinter

                        Mijn volgende vraag is dan: je neemt in foto in RAW, bewerkt die in Photoshop en bewaart die is PSD formaat. Zit je al rap aan 200mb (of meer) en dan moet je die om te laten printen in een bedrijf die terug omzetten in JPG. JPG geeft veel kwaliteitsverlies in de print. Ik ben aan het Googelen geweest en vind geen enkel bedrijf dat PSD bestanden van die omvang aanneemt. Dus daarom alleen al zou ik en printer willen aanschaffen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotoprinter

                          Oorspronkelijk geplaatst door paep Bekijk bericht
                          Mijn volgende vraag is dan: je neemt in foto in RAW, bewerkt die in Photoshop en bewaart die is PSD formaat. Zit je al rap aan 200mb (of meer) en dan moet je die om te laten printen in een bedrijf die terug omzetten in JPG. JPG geeft veel kwaliteitsverlies in de print. Ik ben aan het Googelen geweest en vind geen enkel bedrijf dat PSD bestanden van die omvang aanneemt. Dus daarom alleen al zou ik en printer willen aanschaffen.
                          PSD 200 mb, ik maak daar geen probleem van.

                          PJW
                          Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

                          Comment

                          Working...
                          X