Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon inkt i865

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon inkt i865

    heeft der iemand ervaring met die niet ori inktcartidges voor canonprinters, of de navulinkt
    A Pc Is Like A Bikini, It's The Inside That Counts ;)
    pics @ www.thejudge.be

  • #2
    Re: canon inkt i865

    Doe eens een advanced search op "inkt" en user "mic". Dan zul je wel een en ander vinden...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: canon inkt i865

      Ik had een set reserve-inkt (3 kleuren en 2 zwarte) gekocht van Pelikan (in de Makro), maar de kleurentankjes pasten niet in de printkop: ik had mij laten misleiden door de nummers op de zw-wit-tanks, die pasten nl wél. Wat heb ik dus als fervent doe-het-zelver gedaan? Ik heb in die drie reservetankjes gaatjes geboord alsook in de originele in de printer, en ik heb met een spuit de inkt uitgezogen en overgetankt. Daarna een stukje kleefband op de gaatjes gekleeft. In het resultaat zag ik geen verschil met de originele Canon-tanks, dus Pelikan zal wel goed zijn. Ik kan wél aanraden om goed op de cijfertjes te letten!
      http://users.telenet.be/patric/

      Comment


      • #4
        Re: canon inkt i865

        Ik gebruik al vanaf het begin inkt van www.janreus.nl in mijn Canon S500. De kleuren zijn ongeveer hetzelfde als met de originele inkt, maar de inkt is minder bestand tegen licht. Maar dat is ook afhankelijk van de papiersoort of merk, want bij het "Sihl" fotopapier dat ze vorig jaar in de Aldi verkochten blijven de kleuren wel lang goed.
        Ik heb hier een aantal foto's tegen de muur hangen, die vorig jaar op 12 november geprint zijn, en de zien er nog prima uit (die zitten wel in een kader achter glas, en er komt geen direkt zonlicht aan).
        Binnenkort probeer ik inkt van www.qjet.be . Die heb ik al aangekregen, maar eerst moet de andere helemaal op zijn.
        Als je inkt bestelt, dan zit er een gebruiksaanwijzing bij (en een setje spuitjes met naalden ). De aparte inktankjes van Canon zijn heel gemakkelijk te hervullen .
        Ik maak de tankjes niet dicht met tape, maar met een inox-schroefje waar een O-ringetje onder zit. Dat is veel gemakkelijker, en dan ben ik er zeker van dat er niets lekt. Als de tape lost, dan loopt de inkt gewoon in je printer, en ik denk niet dat dat goed is .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: canon inkt i865

          ok bedankt voor de info allemaal
          A Pc Is Like A Bikini, It's The Inside That Counts ;)
          pics @ www.thejudge.be

          Comment


          • #6
            Re: canon inkt i865

            Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric
            Ik had een set reserve-inkt (3 kleuren en 2 zwarte) gekocht van Pelikan (in de Makro), maar de kleurentankjes pasten niet in de printkop: ik had mij laten misleiden door de nummers op de zw-wit-tanks, die pasten nl wél. Wat heb ik dus als fervent doe-het-zelver gedaan? Ik heb in die drie reservetankjes gaatjes geboord alsook in de originele in de printer, en ik heb met een spuit de inkt uitgezogen en overgetankt. Daarna een stukje kleefband op de gaatjes gekleeft. In het resultaat zag ik geen verschil met de originele Canon-tanks, dus Pelikan zal wel goed zijn. Ik kan wél aanraden om goed op de cijfertjes te letten!
            wat had he dees betaald in de makro ?
            grtz
            A Pc Is Like A Bikini, It's The Inside That Counts ;)
            pics @ www.thejudge.be

            Comment


            • #7
              Re: canon inkt i865

              Ongeveer 25€ denk ik (5 kleuren, in aanbieding), het is een tijdje geleden.
              Groetjes.
              http://users.telenet.be/patric/

              Comment


              • #8
                Re: canon inkt i865

                Bij Hema hebben ze ook inktcartridges voor Canon-printers, en die waren volgens Test-Aankoop niet slecht. Die heb ik hier ook liggen, maar die dienen als reserve (als de originele om één of andere reden niet meer te vullen zijn).

                En bij Qjet kan je ook gevulde cartridges bestellen, als je het niet ziet zitten om ze zelf te hervullen .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: canon inkt i865

                  Ik bestel mijn inkt steeds (online) bij http://www.millennium.be/ , vandaag besteld morgen geleverd. Asteblief
                  ***Ne kodak en ne zak...***

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon inkt i865

                    Inkt van Qjet is zeer goed materiaal.
                    Heb zelf een hun continu-flow systeem op m'n canon i950 en dat werkt prima.
                    De inkt zit in grote tubes en wordt continu aangevuld tijdens het printen.

                    In combinatie met Sihl papier (Aldi) waarover gespoken werd ben ik niet zo tevreden, maar als je echt kwaliteit wil kan je de originele canon pp101 gebruiken.

                    Succes!

                    Comment

                    Working...
                    X