Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1dx mark II.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1dx mark II.

    Is er al iemand die ervaring heeft met de nieuwste Canon 1dx mark II?

  • #2
    Re: Canon 1dx mark II.

    Blijkbaar heeft niemand hier van de lezers op BD hem al in zijn bezit?

    Comment


    • #3
      Re: Canon 1dx mark II.

      Toch wel, al een maandje in gebruik

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Canon 1dx mark II.

        misschien dat dit kan helpen. https://www.youtube.com/watch?v=LozZu90RpQo
        “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

        Comment


        • #5
          Re: Canon 1dx mark II.

          Oorspronkelijk geplaatst door aftertoucher Bekijk bericht
          misschien dat dit kan helpen. https://www.youtube.com/watch?v=LozZu90RpQo
          Niks persoonlijk hoor, maar na 20 seconden steekt het al tegen: een hoop overenthousiast gelul van een Amerikaanse weirdo die het allemaal "awesome" en "fantastic" vindt.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Canon 1dx mark II.

            Hou er rekening mee (als je al een 1Dx II kan vinden, want ze zijn nog niet zo vlot leverbaar) dat de CFast geheugenkaartjes nog heel duur zijn.

            Maar ik vraag mij wel af waarom ze hier zo duur verkocht worden, kijk maar eens naar deze links:
            Sandisk CFast 128GB bij Dealextreme: http://www.dx.com/p/sandisk-128gb-ex...2#.V2g_eY9OJhE
            Sandisk CFast 128GB bij Fotokonijnenberg: http://www.fotokonijnenberg.be/sandi...-128gb-515mb-s
            Je hebt dus de keuze, 150,56 euro of 449 euro voor hetzelfde geheugenkaartje...(bij Fotokonijnenberg hebben ze al een heel stuk van de prijs gedaan, eerst was het 799 euro)
            Ik heb zelf al heel wat spullen besteld bij Dealextreme, en ik heb er nog geen problemen mee gehad.
            Maar het is wel mogelijk dat je er nog importtaks op moet betalen als je pech hebt.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon 1dx mark II.

              Voorlopig nog gratis:
              Canon EOS 1DX mark II body + GRATIS Masterclass van Frits van Eldik + GRATIS 64GB CFast geheugenkaart + GRATIS Cardreader.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 1dx mark II.

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Hou er rekening mee (als je al een 1Dx II kan vinden, want ze zijn nog niet zo vlot leverbaar) dat de CFast geheugenkaartjes nog heel duur zijn.
                Je krijgt er een Sandisk CFast kaart van 64GB en kaartlezer bij Bart
                Dat krijg je niet van de winkel maar krijg je van Canon zelf
                Dat is eigenlijk een actie die Canon doet, je moet wel eerst je gegevens doorsturen met aankoopbewijs e.d.net zoals een cashback actie
                Ik had mijn kaart en kaartlezer al na een kleine twee weekjes in huis, zeer snelle service toch wel hoor, sneller dan een cashback actie

                En trouwens je hoeft geen CFast kaarten te gebruiken hé, de gewone CF kaarten die je al had passen er ook in hé

                Wat die prijzen betreft dat is inderdaad wel een heel verschil, al zou ik persoonlijk natuurlijk nooit een kaart kopen van 128GB
                Is er iemand die ervaring heeft met Dealextreme, zijn die betrouwbaar ?

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 1dx mark II.

                  @sieg...Is er iemand die ervaring heeft met Dealextreme, zijn die betrouwbaar ?Zie uitleg Bart
                  Sieg als ervaringsdeskundige.....is er een verschil dat de moeite is om de overstap te maken en nee ik spreek niet over de specificaties die je overal vindt maar over de praktijk....
                  Grt Jo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 1dx mark II.

                    Oorspronkelijk geplaatst door jovdt Bekijk bericht
                    @sieg...Sieg als ervaringsdeskundige.....is er een verschil dat de moeite is om de overstap te maken en nee ik spreek niet over de specificaties die je overal vindt maar over de praktijk....
                    Grt Jo
                    Ik ben zeker geen ervaringsdeskundige hoor, verre van zelfs
                    Maar ik schrijf hier enkel wel dingen die ikzelf heb ondervonden en kijk eigenlijk nooit naar de "testen" van al dan niet in hun voordeel sprekende testfotografen en of sommige websites.

                    Er is inderdaad, ondanks dat ikzelf sceptisch daar tegenover stond, een redelijk groot verschil tussen beide toestellen.
                    De 1DxMkII is eigenlijk op alle vlakken nog beter naar mijn gevoel en ondervinding.
                    - nog snellere AF (de MkI was eigenlijk al heel snel maar heb het gevoel dat deze nog iets sneller werkt)
                    - nog snellere burst (die 2 frames/sec meer lijken niet veel maar maakt toch net dat beetje verschil in pose van een snelbewegend onderwerp zoals vogels, dieren, sport)
                    - grotere bestanden (ook al is het maar 2Mp meer, toch scheelt dit wel i.v.m. croppen
                    - betere AF in iets donkerder omstandigheden (waar de vorige durfde hunten, zit deze er onmiddellijk op)
                    - Stillere sluiter (ondanks de enorme burstsnelheid is deze spiegel toch redelijk wat stiller, niet onbelangrijk in mijn genre van fotografie)
                    - 4K filmen
                    - toughscreen bij het filmen, leuk om gewoon te klikken op je scherm waar de focus moet liggen of komen te liggen
                    - GPS indien je dat wil, bij mij staat die uit, maar lijkt me wel leuk om op vakantie wel te gebruiken
                    - en wat ik het meest interessant vind is dat de ruis/iso prestatie toch wel een volle stop winst is (bvb. wat bij de MkI 800iso was is nu bij de MkII 1600iso)
                    - ik heb het gevoel dat deze nieuwe sensor ook meer detail geeft in de opnames t.o.v. de vorige

                    - Ondertussen heb ik ook een nadeel ondervonden, de batterij gaat bijlange na niet zo lang mee.
                    En eigenlijk vind ik dat toch wel héél spijtig.
                    Zelfs als alle "gadgets" uit staan gaat de batterij amper 1150 klicks mee (dat is toch wel een serieus nadeel als je dit vergelijkt met de Nikon D5)

                    - Misschien nog een nadeel is de verschillende kaartslots, CF en CFast
                    Zo'n CFast kaartje kost toch verdomd veel geld op het ogenblik
                    Gelukkig krijg je er eentje van 64GB bij van Canon, dat scheelt toch in de portemonnee

                    Maar je vraag was eigenlijk of ik de "oude" zou wisselen voor de nieuwe, hmmm....
                    Zelf was ik sowieso van plan om mij een tweede 1Dx aan te schaffen, ik heb dan gewacht tot de MkII uit kwam en eigenlijk al héél vroeg dit jaar was mijn bestelling geplaatst.
                    Maar ik doe mijn "oude" 1Dx niet weg want die is veel te goed.
                    Dus moest ik voor 1 toestel gaan dan zou ik bij de oude gebleven zijn, dat is zeker, want dat toestel is goed genoeg
                    Je verliest zoveel geld als je die 2de hands moet verkopen om dan weer een kleine 3000€ op te leggen voor die nieuwe.
                    Daarentegen zijn er al velen die hun MkI verkocht hebben en nu zitten wachten op de MkII, maar zelf zou ik dat dus niet doen.

                    Het is een beetje een persoonlijke keuze die je zelf moet afwegen vind ik
                    Ga je het verschil op foto zien tussen de 2 toestellen, neen absoluut niet, maar dat verschil zie je ook niet tussen Canon, Nikon en andere merken

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 1dx mark II.

                      Bedankt dat moest ik weten....mijn 1dx blijft zeker anders moet ik ook lightroom upgraden en voor mij is het dat niet waard.Heb zo'n jaar geleden een leica D_lux bijgekocht waar ik de meeste straatfotografie mee doe tot volle tevredenheid. Mijn 1dx gebruik ik bij concerten en sport en daar dient hij ook voor en dit ook tot volle tevredenheid Nogmaals bedankt.
                      Grts Jo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 1dx mark II.

                        Iedereen bedankt om te lezen en te reageren, ook via privé email.
                        Toestel is inmiddels in mijn bezit!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 1dx mark II.

                          Sieg, je zegt dat de oude cf-kaarten er ook gewoon in passen.....Kan dat in beide poorten? Met andere woordenie CF-kaarten, passen die ook in de CFastpoort dan?
                          Last edited by 4Har; 11 juli 2016, 10:46. Reden: Naamvermelding
                          http://harryvantol.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 1dx mark II.

                            Oorspronkelijk geplaatst door 4Har Bekijk bericht
                            Die CF-kaarten, passen die ook in de CFastpoort dan?
                            Nee, die kan je alleen kwijt in de poort voor standaard CF-kaarten ....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 1dx mark II.

                              Dan ben je toch niet meer zo flexibel als eerst.. Ik heb de mijne op verdergaan op volgende kaart staan als kaart vol is namelijk...
                              http://harryvantol.nl

                              Comment

                              Working...
                              X