Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera is dit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera is dit?

    Iemand een idee welke camera dit is?

    Je ziet de camera o.a. bij minuut 2:13 van de bezienswaardige documentaire gisteren op canvas tv over John Vink, Belgisch fotograaf, Magnum fotograaf. Zie de Video

    Mooie fotoreeks over de "the cycle of rice" (vanaf minuut 17:20 vd reportage) en verbluffend om te zien hoe hij uit de losse hand foto's maakt. Vraag me af welke camera hij gebruikt. Je ziet de camera bij minuut 2:13 maar ook verder in de reportage.

  • #2
    Re: Welke camera is dit?

    Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
    Iemand een idee welke camera dit is?

    Je ziet de camera o.a. bij minuut 2:13 van de bezienswaardige documentaire gisteren op canvas tv over John Vink, Belgisch fotograaf, Magnum fotograaf. Zie de Video

    Mooie fotoreeks over de "the cycle of rice" (vanaf minuut 17:20 vd reportage) en verbluffend om te zien hoe hij uit de losse hand foto's maakt. Vraag me af welke camera hij gebruikt. Je ziet de camera bij minuut 2:13 maar ook verder in de reportage.
    LEICA M9 ofzo ?

    yMMV
    Last edited by Nerdifant; 16 juni 2016, 16:45.
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera is dit?

      Gevonden denk ik: allicht sony-rx1

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera is dit?



        En hij smeekt Sony om een betere full frame in dat formaat ...

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera is dit?

          Wat hij gisteren op zijn bureau had was volgens mij een LeicaQ met 28mm,
          Wat hij op dat rijstveld gebruikte was waarschijnlijk een Sony met 35mm, vanwege het kontact met de mensen.
          35 mm is zijn favoriet, zegt hij trouwens rond minuut 21 in het filmpje.
          In elk geval die man wist waarover hij het had, dat was duidelijk.
          Last edited by Guest42; 16 juni 2016, 19:55.

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera is dit?

            En zo had ik bijna een interresante reportage gemist, idd een man die fotografie "ademt"

            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera is dit?

              Ik meen mij te herinneren dat er al een draadje over was ergens anders?

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera is dit?

                Zoals TS de vraag stelt is de Camera op 2:13 min. in het filmpje zeker en vast een Leica Q.
                Een Leica Q met gemonteerde duimsteun in de flitsschoen.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera is dit?

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Ik meen mij te herinneren dat er al een draadje over was ergens anders?
                  Inderdaad... voor een andere doelgroep. Hier was het meer om de camera experten te raadplegen.
                  In Chit Chat was het meer om de algemeen geïnteresseerden voor de reportage, waaronder ik vermoed een pak mensen die niet (meer) zo straf met camera's as such bezig zijn.

                  Comment

                  Working...
                  X