Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: E-mount (APS-C) objectieven tegen een prikje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht: E-mount (APS-C) objectieven tegen een prikje

    Hoi,
    Ik bezit een Sony A5000 (E-mount vatting voor APS-C sensor). Ik merk dat de objectieven aardig geprijsd zijn voor mijn camera (zeker in vgl. met bv Canon of Nikon). Ik ben echter wel op zoek naar enkele goede objectieven.
    Ik denk daarbij aan een mooie macro, een goede zoom e, een groothoeklens. Zeiss objectieven geven mooie beelden, maar daar kan ik echt niet het dubbele van mijn camera aan uitgeven.
    Iemand enig idee waar ik goedkoop tweedehands zulke dingen vinden kan? Ik kijk al even rond op dit forum, maar moet zeggen dat de keuze hier eerder beperkt is...:-(
    Dank voor jullie feedback.
    Grtz,,

  • #2
    Re: Gezocht: E-mount (APS-C) objectieven tegen een prikje

    Er zijn verschillende opties mogelijk. Je hebt waarschijnlijk al de kitlens (16-55 PZ)? Dan kan je de 55-200 bijkopen, deze is relatief goedkoop.

    Er is ook een 50mm macro van Sony.

    Wil je nog goekoper, dan kan je naar oudere manuele lenzen kijken.

    Comment


    • #3
      Re: Gezocht: E-mount (APS-C) objectieven tegen een prikje

      Ik was zelf ook heel tevreden van de Sigma 19 en 30mm primes: uitstekende beeldkwaliteit, licht en compact, f/2.8 en goedkoop.

      Ook de 16mm pancake, evt. met 0.75x converter vond ik zeker OK. Enkel 2 stops dichtdraaien voor mooie scherpte, maar op zich dus een prima oplossing. Geeft je meteen of 16 of 12mm op compacte en goedkope manier.

      De voor de hand liggende zoomlenzen zijn hierboven al vermeld.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment

      Working...
      X