Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vragen over de Canon EOS 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vragen over de Canon EOS 300D

    Hey ,ik ben nieuw en heb verschillende vragen over de EOS-300D, ben nu al een paar weken achtereen zaterdags op zoek geweest naar een geschikte camera en ben blijven hangen bij de EOS-300D en de Powershot Pro-1, maar die laatste ligt niet zo goed in de hand,maar wat ik wou vragen zijn er hier mensen die ervaring hebben met EOS, en ben ik het beste met de body alleen of met de lens erbij ? wil daar mee zeggen is het beter dat ik er een andere lens opzet of is het beter dat ik later verschillende andere lenzen erbij koop als ik terug geld heb ,en oja nu die prijs, hier in Belgie kost hij ong 1200E en bij een winkel in Antwerpen krijg ik er voor 1240E wel nog een kaartje bij van 265MB(50E) en een tweede battery(50E) en een draagzakje (35E) ,maar nu ben ik op een Nederlandse site geweest en daar heb je een winkel waar hij maar 874E kost alles inbegrepen ,dus zoals ik hem hier in Belgie kan kopen aan 1200E ,weet iemand hoe dit komt das toch echt een groot verschil he ,alleee en nu maar wachten ,dada Sonja
    Last edited by Sonja; 29 augustus 2004, 17:44.

  • #2
    Re: vragen over de Canon EOS 300D

    Sonja, kan mischien handig zijn als je er op zet wat je wil weten.

    Comment


    • #3
      Re: vragen over de Canon EOS 300D

      Oorspronkelijk geplaatst door Diego_eos300D
      Sonja, kan mischien handig zijn als je er op zet wat je wil weten.
      ja had een paar fouten gemaakt ,lees nog maar eens terug ,en wat ik wil weten ,hebben jullie hier goede ervaringen mee ,en wat vinden jullie van dit prijsverschil

      Comment


      • #4
        Re: vragen over de Canon EOS 300D

        het prijsverschil ligt hem vooral in belastingen, invoertaksen en de grotere concurrentie tussen invoerders in de buurlanden. in belgië moeten we het namelijk meestal doen met een of twee invoerders, terwijl in die landen (vooral omdat ze groter zijn en meer afzetmarkt hebben) er meer invoerders zijn en dus grotere concurrentie heerst

        alle, ik denk da het daaraan ligt

        Comment


        • #5
          Re: vragen over de Canon EOS 300D

          De eos 300D is zeker een goed toestel. Wat de kitlens betreft (18-55mm) deze is erg geslaagd. Je kan er mooie foto's mee maken maar is natuurlijk geen L glas. Maar das goed genoeg om met te beginnen. Ik ben er zeer teverden over. Daarna kan je wat investeren in wat extra glas. Een zoom of telelens.
          Voor je CF card ik zou een 512 nemen i.p.v. 256MB. (100€)
          Wat het prijsverschil betreft:
          900€: meestal is het toestel afkomstig van Duitsland. De lage prijs is te verklaren aan de b.t.w. die 5 procent lager ligt en de levenstandaard. Let wel op je hebt geen nederlandse handleiding + menu op het toestel.
          1200€: van canon Belgie. Nederlandse handleiding en menu op toestel. En als er iets stuk is wordt het hersteld bij canon België. Het Duitse toestel moet in Duitsland gemaakt worden.

          Comment


          • #6
            Re: vragen over de Canon EOS 300D

            Oorspronkelijk geplaatst door Diego_eos300D
            De eos 300D is zeker een goed toestel. Wat de kitlens betreft (18-55mm) deze is erg geslaagd. Je kan er mooie foto's mee maken maar is natuurlijk geen L glas. Maar das goed genoeg om met te beginnen. Ik ben er zeer teverden over. Daarna kan je wat investeren in wat extra glas. Een zoom of telelens.
            Voor je CF card ik zou een 512 nemen i.p.v. 256MB. (100€)
            Wat het prijsverschil betreft:
            900€: meestal is het toestel afkomstig van Duitsland. De lage prijs is te verklaren aan de b.t.w. die 5 procent lager ligt en de levenstandaard. Let wel op je hebt geen nederlandse handleiding + menu op het toestel.
            1200€: van canon Belgie. Nederlandse handleiding en menu op toestel. En als er iets stuk is wordt het hersteld bij canon België. Het Duitse toestel moet in Duitsland gemaakt worden.
            thanks Diego ,nu weet ik al iets meer ,ga eens nazien of die nederlandse handleiding +menu erbij is laat wel iets weten daaaag,

            Comment


            • #7
              Re: vragen over de Canon EOS 300D

              Er is wel een nederlandstalig menu ,over de handleiding vind ik niks ,

              Comment


              • #8
                Re: vragen over de Canon EOS 300D

                Idd er is een nederlands menu op een cam vanuit duitsland.Ik heb mijn 300D nog niet zolang maar ben zeer tevreden,alhoewel ik nog veel te leren heb.Ik heb ook gemerkt dat foto's van een DSLR meer nabewerking nodig hebben dan van een prosumer.De foto's die vroeger uit mijn cp5700 rolde waren bijna altijd goed,terwijl die van de 300 vaak wat te donker uitkomen.Zal het histogram ens beter moeten leren gebruiken denk ik Al bij al ik zou toch geen stap terug willen zetten.Naargelang je budget kan je dan later wat "glas" bijkopen,maar om te beginnen voldoet die kitlens prima vindt ik.Waar het prijsverschil vandaan komt weet ik ook niet.Ik heb de mijne 990euro betaald bij topfoto in duitsland.Btw sonja als je beslist in duitsland te kopen wil ik je gerust die nederlandse handleiding wel eens bezorgen,heb ze nl op pdf bestand.
                Last edited by vitarake; 29 augustus 2004, 18:37.
                Vitarake


                Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

                Comment


                • #9
                  Re: vragen over de Canon EOS 300D

                  Oorspronkelijk geplaatst door vitarake
                  Idd er is een nederlands menu op een cam vanuit duitsland.Ik heb mijn 300D nog niet zolang maar ben zeer tevreden,alhoewel ik nog veel te leren heb.Ik heb ook gemerkt dat foto's van een DSLR meer nabewerking nodig hebben dan van een prosumer.De foto's die vroeger uit mijn cp5700 rolde waren bijna altijd goed,terwijl die van de 300 vaak wat te donker uitkomen.Zal het histogram ens beter moeten leren gebruiken denk ik Al bij al ik zou toch geen stap terug willen zetten.Naargelang je budget kan je dan later wat "glas" bijkopen,maar om te beginnen voldoet die kitlens prima vindt ik.Waar het prijsverschil vandaan komt weet ik ook niet.Ik heb de mijne 990euro betaald bij topfoto in duitsland.Btw sonja als je beslist in duitsland te kopen wil ik je gerust die nederlandse handleiding wel eens bezorgen,heb ze nl op pdf bestand.
                  thanks Vitarake ,als het zo moest zijn dat er geen handleiding is het nederlands bij is vraag ik het wel aan jou he ,ik heb op het moment ne cp 950 en er mankeert van alles aan ,versleten denk ik veel troebele foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: vragen over de Canon EOS 300D

                    Hallo Sonja,

                    Even een reactie uit Nederland over het prijsverschil. De prijs die jij noemt in je mail voor de Canon EOS 300D is ook heel normaal in Nederland. Wel zie je dat in Nederland veel producten via het internet worden aangeboden tegen een aanmerkelijk lagere prijs. Pas hier wel mee op, want soms gaat het om geïmporteerde modellen, bv. uit duitsland en dus zonder nederlandse handleiding. Ook kan de service van winkels op het internet lager zijn dan je gewend bent. Ik heb wel een tip voor je. www.kamera-express.nl staat in Nederland erg hoog aangeschreven. Deze leverancier is al zeer lang in nederland actief op de professionele markt, maar sinds de opkomst van internet levert hij ook aan particulieren. Je kan de camera ook gewoon ophalen, zodat je zeker weet dat je krijgt waar je voor betaald. Verwacht geen showroom waar alles uitgesteld staat en een uitgebreid advies. Professionals weten wat ze willen en zitten niet op advies te wachten. Als je weet wat je wil kan je wel heel goedkoop je camera kopen. Zelf heb ik ook de canon eos 300d. T.o.v. de powershot biedt hij gewoon meer mogelijkheden doordat je verschillende lenzen kan gebruiken. Bovendien is de fotokwaliteit aanmerkelijk beter door een grotere sensor, wat beeldruis voorkomt. Dit verschil merkt je vooral bij grote uitvergrotingen. De vraag is dus eigenlijk hoe fanatiek je fotografeert en wat je doet met je foto's. Ben je op amateurniveau serieus met fotograferen bezig, kies dan de eos 300d. Gaat het puur om vakantiefoto's en familiefoto's, bespaar je dan het geld en kies voor de powershot.

                    Comment


                    • #11
                      Re: vragen over de Canon EOS 300D

                      @Vitarake

                      Wil je mij die handleiding in het nederlands ook eens doorsturen? Ik heb ze wel, maar soms nogal onleesbaar.

                      Thx
                      [COLOR=DarkRed]Canon EOS 300D + EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6

                      Comment


                      • #12
                        Re: vragen over de Canon EOS 300D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Diego_eos300D
                        900€: meestal is het toestel afkomstig van Duitsland. De lage prijs is te verklaren aan de b.t.w. die 5 procent lager ligt en de levenstandaard. Let wel op je hebt geen nederlandse handleiding + menu op het toestel.
                        Ik heb m'n toestel van bij Topfoto (Duitsland dus) en heb wel een Nederlands menu hoor... De Nederlandse handleiding pluk je toch gewoon van het net...

                        Groetjes,

                        Tim
                        Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

                        http://www.timdebacker.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: vragen over de Canon EOS 300D

                          Het is intussen al wel duidelijk. In België is ie veel te duur. Hopelijk lezen onze importeurs dit ook en doen ze er iets aan. Gelukkig is Duitsland en Nederland niet ver.
                          Ik heb mijn toestel vorige week bij top-foto gekocht. De verkoper spreekt Nederlands, dus je kan hem altijd bellen voor meer uitleg. Je kan steeds zien wat hij in stock heeft via zijn website.
                          In Duitsland heb je wel een Duitstalige handleiding, maar als je een handleiding nodig hebt, laat je maar iets weten.
                          Wat de garantie betreft, op een Europees toestel geldt Europese garantie, ook in België. Indien je toch terug naar Top-foto moet, ver is het niet.

                          hesy.be
                          BD0319BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: vragen over de Canon EOS 300D

                            Ik heb ook nog een vraagje aan de mensen die de kit van EOS 300D gekocht hebben: Krijg je er de lenshood (zo'n kap om op je lens te zetten) bij of moet je die apart aankopen?
                            [COLOR=DarkRed]Canon EOS 300D + EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6

                            Comment


                            • #15
                              Re: vragen over de Canon EOS 300D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sonja
                              ben nu al een paar weken achtereen zaterdags op zoek geweest naar een geschikte camera en ben blijven hangen bij de EOS-300D en de Powershot Pro-1, maar die laatste ligt niet zo goed in de hand
                              Ik denk dat de keuze OF een digicam OF een DSLR meer omvat dan enkel : "hij ligt goed in de hand". Als je enkel hier op verder gaat kan het weleens tegen vallen.

                              De eerste vraag die je moet beantwoorden is wat je ermee wilt doen. Enkel familiekiekjes of wil je er meer mee doen (meer artistiek, moeilijke omstandigheden)) ?

                              Ik zou zeggen een digicam voor :
                              - normale lichtomstandigheden
                              - op een normale focusafstand
                              - en voor normale prints (geen A3 dus).

                              Een DLSR voor :
                              - nachtfotografie, low-light fotografie
                              - focallength kleiner dan 28 mm en groter dan 300 mm + macro's
                              - grotere of betere prints

                              Bij een DSLR is de body ook ondergeschikt aan de lenzen. Beter goede lenzen kopen en mindere body dan andersom. En daar knelt het schoentje ook (lees : geldbeursje)

                              Tenslotte hebben de foto's uit een DSLR meestal nog nabewerking nodig om echt goed te zijn. Die uit een digicam zijn meestal veel toonbaarder in 1° instantie.

                              just my 2 cents
                              --
                              Play Drakensang - a free online mmorpg

                              Comment

                              Working...
                              X