Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen Gras Groene Galmen, Maar Wel Al Wa Rossig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Geen Gras Groene Galmen, Maar Wel Al Wa Rossig


    Na de "Geen Gras Groene Galmen" van vorige week, nu eentje dat al wat rijper is. "Wel Geel Graan Galmen" is dan voor volgende week zeker, als de rogge al wat verder gezet zal zijn...


    Deze keer een update van de tekst, wegens het blijkbaar op het verkeerde been zetten :

    Origineel :
    En speciaal voor Tantine, een luchtje toegevoegd (niet in PhotoShop, maar in IkWachtOpDeWolk Shop).

    Update :
    Ik ben bijna een uur bezig geweest om te wachten tot de juiste donkere achtergrond en de lichtere voorgrondwolken op ongeveer de correcte plaats gingen.
    Er misschien ook nog bij vertellen dat het graanveld niet vlak is, maar oploopt richting de einder.


    Het toevoegen van de lucht alludeert op de opmerking van Tantine in deze thread : http://forum.belgiumdigital.com/f40/...en-533347.html
    Toen was er enkel een lage onderdoordringbare dikke bewolking, gisteren was er een gigantisch spel van passerende onweersbuien en zonne-momenten.

    Voor het ogenblik heb ik zelfs geen photoshop, vanaf september wel voor de cursus die ik zal volgen.





    Last edited by Iegienie; 16 juni 2016, 07:38.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Geen Gras Groene Galmen, Maar Wel Al Wa Rossig

    Dit kan mij echt bekoren
    Het is natuurlijk geen koren,maar voor mij heeft deze foto alles wat een goede landschapsfoto moet hebben.
    Simpel en o zo mooi!
    MVG. Hugo

    Comment


    • #3
      Re: Geen Gras Groene Galmen, Maar Wel Al Wa Rossig

      Dat is een hele mooie Pieter..
      Prachtig kleurcontrast tussen het graan en de lucht!!
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Geen Gras Groene Galmen, Maar Wel Al Wa Rossig

        Knap gezien en mooi op de plaat gezet
        Het lijkt wel surrealistisch zo met die lucht

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Geen Gras Groene Galmen, Maar Wel Al Wa Rossig

          Pieter, om de overgang gewas naar lucht wat te camoufleren moet het rechthoekig selectie werktuig selecteren, de doezelaar op +/- 20 zetten, de overgang lucht/landschap selecteren (0,5cm van beiden) en Gaussiaans vervagen (max. 2 pixels).
          Zal er sofort realistischer uitzien.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Geen Gras Groene Galmen, Maar Wel Al Wa Rossig

            Voor mij is het toevoegen van de wolkenlucht hier toch mislukt hoor. Niet het invoegen an sich, maar de combinatie van.
            Het oogt helemaal niet natuurlijk, want de dikke wolken verdwijnen hier achter de einder.
            Ik voeg ook nu en dan eens een andere lucht/hemel in een foto, maar ik stel vast dat dit verduiveld moeilijk is om de echt passende te vinden.
            De ingevoegde wolkenlucht moet op quasi de identieke afstand gefotografeerd zijn als de foto waar je de lucht invoegt, en als dat niet zo is (zoals hier) valt dat erg op.
            Mijn persoonlijke mening hé.

            Comment


            • #7
              Re: Geen Gras Groene Galmen, Maar Wel Al Wa Rossig

              LG, Djivan,

              Mijn excuses, ik heb jullie op het verkeerde been gezet. Naar aanleiding hiervan heb ik een update gedaan van de originele tekst. Ik heb zelfs geen photoshop, enkel lightroom.

              Er is helemaal geen photoshop gebeurd, ik heb alleen de moeite genomen om zeer lang te wachten tot de donkere wolken ongeveer op de juiste plaats gingen. Straks plaats ik op BD een andere foto (en morgen misschien nog eentje) van op ongeveer exact dezelfde plaats. Er staat er trouwens al eentje van op die plaats op BD, maar een iets andere richting (90graden verschil) : http://forum.belgiumdigital.com/f40/boom-533257.html


              (mooi voorbeeld van hoe iets verkeerd kan gelezen worden, hoewel het er eigenlijk staat, geen probleem hoor)
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: Geen Gras Groene Galmen, Maar Wel Al Wa Rossig

                Deze vind ik totnogtoe de mooiste van die reeks, ik ga naar geen titels verwijzen
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Geen Gras Groene Galmen, Maar Wel Al Wa Rossig

                  Knap gedaan en gezien!

                  Gr Katrien
                  Groetjes Katrien
                  Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geen Gras Groene Galmen, Maar Wel Al Wa Rossig

                    dank voor ploemen !
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geen Gras Groene Galmen, Maar Wel Al Wa Rossig

                      Speciaal voor mij? Wat een eer Mooie foto! Ja...is altijd leuk om iets uit te proberen en zeker met een laag standpunt...alles ziet er dan weer anders uit.
                      Momenteel kan ik nog altijd moeilijk op mijn knieën zitten...wel plat op de buik
                      Blijf maar proberen!!
                      Eerlijkheid duurt het langst!!
                      Mijn website: http://www.degrafon.be/

                      Comment

                      Working...
                      X