Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In gedachten….

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] In gedachten….

    Model : Helen Verhelst
    MUA : Sandra De Moor

    Helen is vooral een vrolijk model, met een spontane en schitterende glimlach,….. daarom dat ik met haar toch eens iets anders wilde proberen (kwestie van het mezelf niet te gemakkelijk te maken). Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.



    Last edited by stapperke; 15 juni 2016, 17:47.
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

  • #2
    Re: In gedachten….

    Het model is inderdaad aangenaam om mee te werken.
    Bij de eerste foto het je het uzelf inderdaad niet makkelijk gemaakt, maar al bij al een mooi resultaat.
    Mijn voorkeur gaat wel uit naar de tweede foto, al zou ik hem (en dat is een persoonlijke smaak) wel eens in zwart wit proberen.

    Comment


    • #3
      Re: In gedachten….

      Van de eerste weet ik niet zo goed wat ik moet vinden van de lens flare. Enerzijds wel creatief, maar de witte waas kan als storend gezien worden. Dat even aan de kant is er echter iets anders wat mij meer stoort en dat is de pose met de handen op het gezicht. Zoiets kan erg elegante foto's opleveren, maar het is zo moeilijk om juist te doen. Volgens mij kies je in dit geval beter voor een iets krappere uitsnede, zodat het bijna enkel om haar gezicht gaat. Met de rest van het bovenlichaam erbij lijkt het geforceerd en onnatuurlijk zoals ze daar staat met haar handen op haar gezicht. Ze heeft haar gezicht met haar linkerhand ook iets te veel vast. Een lichte aanraking met ontspannen handen werkt beter. Als je afsnijdt tot boven de ellebogen kan de kijker zelf aanvullen dat ze met haar ellebogen ergens op leunt, wat logischer aanvoelt voor deze pose.

      Bij de tweede foto een gelijkaardige opmerking. Op zich wel beter, zo met 1 hand, maar het lijkt een beetje alsof ze aan het prutsen is aan haar gezicht. Dat wil je ook vermijden.

      Tenslotte nog iets over de belichting: ik vind dat haar gezicht iets te veel glimt. Dat is natuurlijk een extra uitdaging die erbij komt wanneer je iemand fotografeert met donkere huidtint.
      http://kasper.photography & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: In gedachten….

        Voorkeur voor de eerste. Vind het gebruikte tegenlicht wel interessant hier.
        Volg wel Rasper wat betreft houding van de handen, dit zowel in 1 als in 2.
        Niet altijd evident om de handen ongekunsteld en naturel te laten houden bij een model.
        Soms helpt het wel eens als ze iets hebben om vast te houden bv ( sjaal, handtas, tijdschrift , .... )
        deka
        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

        Comment

        Working...
        X