Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D MKII 2de hands of nieuwe body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5D MKII 2de hands of nieuwe body

    Hey all,

    Ik ben aan het overwegen mijn 50D eruit te smijten en, naar wat ik dacht, een 5D MK2 2de hands (bij) te kopen.
    Ik doe redelijk wat aan partyfotografie en bedrijfsfotografie, dat zijn de 2 hoofdtaken, en de minder goede ISO's van de 50D spelen me al langer parten.

    Ik heb zelf een aantal L lenzen dus daar is er geen issue voor naar FF te verhuizen. Ondertussen ook mijn kameraad zijn 5D MK2 mogen lenen een maandje om te testen, en het is inderdaad wel een pak aangenamer werken op hogere ISO's.

    Nu moet ik de oefening maken:
    - ga ik voor een 2de hands 5D MK2 en betaal ik dit met privé €'s
    - ga ik voor een nieuwe en betaal ik deze met geld van de BVBA - Zo ja: welke body is dan aan te raden boven de 5D MK2, wat dan de meerprijs waard is?
    - Ideale wereld: een 5D MK2 kunnen kopen op factuur

    Ik ben er niet zo voor te vinden om zomaar 2000€ extra uit te geven omdat het op de zaak kan. Ik had dus graag een aantal goede argumenten waarom een 6D of 5D MK3 beter zou zijn dan een 2de handse 5D MK2? Als ik de reviews zo een beetje lees, niet echt?

    Graag jullie advies, want ik ben er al een tijdje uit qua opvolging van nieuwe body's.
    Canon 5D2 en wat glas

  • #2
    Re: 5D MKII 2de hands of nieuwe body

    Een 6D heeft een AF-systeem dat vergelijkbaar is met dat van de 5D MKII, de beeldkwaliteit van de 6D zou een heel klein beetje beter zijn.
    De 5D MKIII heeft vooral een veel beter AF-systeem, de beeldkwaliteit is ook wat beter dan die van een 5D MKII (maar dat verschil is ook niet enorm groot).

    Als het simpele AF systeem van de 5D MKII of de 6D voor jouw soort fotografie geen belemmering vormt, dan kan je een keuze maken tussen die twee.
    Wil je ook geregeld actiefoto's maken, dan is de 5D MKIII de betere keuze van de drie (maar ook de duurste).

    Hou er ook rekening mee dat je full-frame lenzen nodig hebt, als je nu EF-S lenzen gebruikt op de 50D, dan kan je die niet gebruiken op een full-frame.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: 5D MKII 2de hands of nieuwe body

      Je kan een tweedehands toestel mits document dat ondertekend wordt door koper en verkoper ook inbrengen in de BVBA.
      Ik gebruik daar gewoon een standaarddocument voor waarbij je de gegevens van de verkoper en koper invult, serienummer van het materiaal, prijs en beide handtekeningen. Dit MOET in tweevoud en de verkoper moet dit document zeker bijhouden (voor de zekerheid mail ik steeds een scan van dit document nog achteraf door, zoals deze dit kan voorleggen als jij gecontroleerd wordt hierop).

      PS: Deze aankoop moet wel in lijn zijn met je activiteiten/categorie van je bedrijf. Een metaalbedrijf die een camera aankoopt zal niet aanvaard worden.
      PPS: Als je deze ook helemaal niet zal gebruiken in je bedrijf zou ik dan toch kiezen om hem privé te kopen.


      Dit is wel een goede upgrade voor de 5D2 (die ik persoonlijk een schande vind op vlak van AF, die nog hetzelfde is uit de originele 5D).
      Last edited by LoP; 15 juni 2016, 20:24.

      Comment


      • #4
        Re: 5D MKII 2de hands of nieuwe body

        Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
        PS: Deze aankoop moet wel in lijn zijn met je activiteiten/categorie van je bedrijf. Een metaalbedrijf die een camera aankoopt zal niet aanvaard worden
        Volgens mijn weten kan dat toch wel hoor
        Een camera kan voor elk bedrijf relevant zijn, net zoals een PC, tablet, smart phone, .....

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: 5D MKII 2de hands of nieuwe body

          Ik breng ook een camera en lenzen in op de zaak maar doe het maar voor 50%, de andere helft is voor mij, de particulier. Bij controle nog geen problemen mee gehad.

          Comment


          • #6
            Re: 5D MKII 2de hands of nieuwe body

            De 5D4 komt er aan.
            Dan gaat de nieuwprijs van de 5D3 een behoorlijke deuk krijgen voor hij uit de rekken gaat.
            Als je nog even kan wachten dan moet je die ex BTW rond de 1500 euro toch kunnen kopen en zoveel vind ik dat nu ook weer niet.
            Ben er zelf ook op aan het wachten. Op de 5D4 dan.

            Maar moet het een FF zijn? De 80D en zelfs de 70D zijn heel mooi toestellen.
            De 6D ben ik niet zo gek op.
            Last edited by buurmanBert; 16 juni 2016, 00:37.

            Comment


            • #7
              Re: 5D MKII 2de hands of nieuwe body

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Volgens mijn weten kan dat toch wel hoor
              Een camera kan voor elk bedrijf relevant zijn, net zoals een PC, tablet, smart phone, .....

              grts
              Sieg
              Maar geen camera van 2.000 euro en een lenzenarsenaal. Afhankelijk van je controleur zullen ze wel eens vragen naar de beelden die je voor het bedrijf ermee gefotografeerd hebt.

              Comment


              • #8
                Re: 5D MKII 2de hands of nieuwe body

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                De 5D4 komt er aan.
                Dan gaat de nieuwprijs van de 5D3 een behoorlijke deuk krijgen voor hij uit de rekken gaat.
                Als je nog even kan wachten dan moet je die ex BTW rond de 1500 euro toch kunnen kopen en zoveel vind ik dat nu ook weer niet.
                Dat lijkt me een enorme prijsdrop en bij Canon heb ik dat nog niet veel geweten.
                Dan zou die 1800 euro kosten , das 800 euro minder , kan altijd maar zie het nog niet snel gebeuren

                Comment


                • #9
                  5D MKII 2de hands of nieuwe body

                  En wat is dan "wachten"?
                  Een paar weken of maanden?

                  Probleem met 2de hands particulier in de zaak te brengen is achteraf de BTW die je verliest.



                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Canon 5D2 en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: 5D MKII 2de hands of nieuwe body

                    Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                    Ik ben er niet zo voor te vinden om zomaar 2000€ extra uit te geven omdat het op de zaak kan. Ik had dus graag een aantal goede argumenten waarom een 6D of 5D MK3 beter zou zijn dan een 2de handse 5D MK2? Als ik de reviews zo een beetje lees, niet echt?
                    Wat betreft IQ en handelingssnelheid is een 5D2 nog altijd top, grootste nadeel van die camera is vooral het beperkte AF systeem. Je 50D heeft zelfs al een beter AF systeem (9 cross type punten) dan de 5D2 (ook 9 punten maar waarvan slechts 1 cross type punt). Zelf kijk ik nu uit naar een 2de handse 5D3 of 1Ds3.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: 5D MKII 2de hands of nieuwe body

                      Oorspronkelijk geplaatst door marcdax Bekijk bericht
                      Dat lijkt me een enorme prijsdrop en bij Canon heb ik dat nog niet veel geweten.
                      Dan zou die 1800 euro kosten , das 800 euro minder , kan altijd maar zie het nog niet snel gebeuren
                      Kijk naar de 70D nu. Met de nieuwe 80D in de rekken is de 70D prompt met 15% gezakt in prijs.
                      Als ik dat toepas op de huidige prijs van de 5D3 dan kom ik uit op 1652 euro EX BTW. Zo heel ver zat ik er toch niet van?


                      @ KazzZ: Ja dat is altijd het dillema. Wachten tot...
                      Het is een denkpiste en de verwachtingen zijn er toch dat de nieuwe 5D er nu moet gaan komen. Maar het blijft koffiedik kijken, dat klopt. De 5D3 heeft in de tijd ook een half jaar na de verwachte datum zijn intro gedaan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 5D MKII 2de hands of nieuwe body

                        Ik zal de vraag misschien anders stellen:

                        Wat is op dit moment de beste koop, 2e hands of nieuw, om hoge iso's aan te kunnen, liefst full frame, met in het achterhoofd dat ik 2 L lenzen heb.
                        Als er een body is van 2500€ die effectief ook 1000€ beter is dan een 2de hands, had ik dat graag geweten. Maar ook als er een ander merk beter is op prijs/kwaliteit wil ik het op dit moment overwegen.
                        Misschien is het na 12 jaar tijd om van merk te veranderen?


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        Canon 5D2 en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: 5D MKII 2de hands of nieuwe body

                          Ik heb enkele maanden geleden m'n 5D2 na 7 jaar trouwe dienst van de hand gedaan om in te ruilen voor een 6D en daar heb ik tot hiertoe nog helemaal geen spijt van , qua beeldkwaliteit moet die 6D zeker niet onderdoen in elk geval , een snelheidsmonster is het idd niet maar als ik lees wat je er wil mee doen dan denk ik dat er daar ook geen reden toe is.
                          Ik heb die 6D hoofdzakelijk gekocht omwille van de compactheid van de body , als het sneller en weersbestendiger moet zijn dan heb ik ook nog m'n 1Dx.
                          In het geval van een 6D moet je wel rekening met SD kaartjes houden.
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                          Comment


                          • #14
                            Re: 5D MKII 2de hands of nieuwe body

                            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                            Kijk naar de 70D nu. Met de nieuwe 80D in de rekken is de 70D prompt met 15% gezakt in prijs.
                            Als ik dat toepas op de huidige prijs van de 5D3 dan kom ik uit op 1652 euro EX BTW. Zo heel ver zat ik er toch niet van?
                            En in welke winkel haal jij die 5DIII ?
                            Die staat hier bij A&C toch efkes 2899 euro , dus als ik daar 15% af reken , kom ik toch op +- 2550euro , das dan nog altijd op 2100euro zonder btw (en das dan al met 15% korting.
                            Dus das toch nog altijd meer dan 500euro verschil met jouw prijs.
                            Ga nu niet zeggen in een of andere webshop buiten Europa , maar in een Fysieke winkel .....

                            Comment


                            • #15
                              Re: 5D MKII 2de hands of nieuwe body

                              Witgoed en bruingoed kortom alles wat in de buurt komt van electro koop je best in duitsland.
                              Nederland is ook geen slechte optie maar wel iets duurder.
                              In Belgie koop ik zelden nog iets wegens overpriced.



                              En er zijn idd webshops buiten europa die er nog onder gaan in prijs maar daar wil ik dan ook niet aan meedoen wegens importproblemen en zo.

                              Comment

                              Working...
                              X