Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Full omnium auto , hoe lang aanhouden ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Full omnium auto , hoe lang aanhouden ?

    Volgende maand wordt mijn Ford B-Max 3 jaar oud en tot nu toe heb ik altijd een full omnium aangehouden . Ik overweeg nu om over te stappen naar een kleine omnium . Hoe lang houden jullie een full omnium aan ?

  • #2
    Re: Full omnium auto , hoe lang aanhouden ?

    4 jaar. Daarna wordt auto weer verkocht.

    Comment


    • #3
      Re: Full omnium auto , hoe lang aanhouden ?

      Full normaal 2 jaar, daarna kleine omnium.
      Omdat de verzekering halfweg het jaar was bij de aankoop van de huidige wagen heb ik dit maal de Full omnium 30 maanden aangehouden. Toevallig heb ik in de laatste drie maanden Full nog een schadegeval gehad (zware (!) parkeerschade met vluchtmisdrijf) waardoor ik voor een nieuw portier en uitdeuken/herschilderen van mijn hele flank nog beroep kon doen op de omnium. Bleek achteraf dat de schadefactuur ongeveer even hoog was als 30 maanden omnium

      Comment


      • #4
        Re: Full omnium auto , hoe lang aanhouden ?

        Twee jaar, daarna niks omnium meer.
        Gewoon omdat mijn verzekering de eerste twee jaar, in geval van total loss, mij de huidige nieuwwaarde van dezelfde wagen uitbetaalt.
        Na twee jaar ligt het terugbetaalde bedrag gevoelig lager.

        PS Al mijn omniums en andere autoverzekeringen waren tot op de dag van vandaag "puur verlies" voor mij en pure winst voor de verzekeringsmaatschappij(en), wegens tot op heden nog nooit een ongeval gehad, noch in fout noch in recht, maar ik hou hout vast .

        Comment


        • #5
          Re: Full omnium auto , hoe lang aanhouden ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Twee jaar, daarna niks omnium meer.
          Gewoon omdat mijn verzekering de eerste twee jaar, in geval van total loss, mij de huidige nieuwwaarde van dezelfde wagen uitbetaalt.
          Na twee jaar ligt het terugbetaalde bedrag gevoelig lager.

          PS Al mijn omniums en andere autoverzekeringen waren tot op de dag van vandaag "puur verlies" voor mij en pure winst voor de verzekeringsmaatschappij(en), wegens tot op heden nog nooit een ongeval gehad, noch in fout noch in recht, maar ik hou hout vast .
          Hier reeds 20 jaar omnium zonder onderbreking, en als ik dat bereken heeft dat mij eigenlijk nog maar weinig gekost.
          Wat mij te binnen schiet van de laatste 10 jaar, drie voorruiten vervangen, drie jaar geleden op één dag twee aanrijdingen met vluchtmisdrijf
          in Frankrijk waarvan één met een gans ingereden zijkant, verder één keer langs een bos een boomtak op mijn dak gevallen, gans het dak ingedeukt en
          nieuw motordeksel + volledig herspuiten van mijn Mercedes.
          Gelukkig zelf nog nooit in fout geweest, maar steeds was er geen tegenpartij om tegen op te gaan en gelukkig nog nooit zelf de schuldige geweest,
          maar ik zal best ook maar hout vasthouden.

          Comment


          • #6
            Re: Full omnium auto , hoe lang aanhouden ?

            Hier full omnium voor 4 jaar omdat wij rekeken op minimum één ongeval per jaar - en zonder zelf in fout te zijn. Elke dag file en binnenstad verkeer

            Ook al verschillende keren bijstand nodig gehad, vooral vanwege kapotte banden. En al drie keer in de afgelopen 6 jaar een voorruit laten vervangen. Dus we halen de prijs er wel uit. Overigens heeft de 2de wagen, 20 jaar oud, enkel het wettelijke minimum qua verzekering.

            Comment


            • #7
              Re: Full omnium auto , hoe lang aanhouden ?

              Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
              Hier full omnium voor 4 jaar omdat wij rekeken op minimum één ongeval per jaar - en zonder zelf in fout te zijn. Elke dag file en binnenstad verkeer

              Ook al verschillende keren bijstand nodig gehad, vooral vanwege kapotte banden. En al drie keer in de afgelopen 6 jaar een voorruit laten vervangen. Dus we halen de prijs er wel uit. Overigens heeft de 2de wagen, 20 jaar oud, enkel het wettelijke minimum qua verzekering.
              Ik wist niet dat bijstand zonder ongeval ook in de omnium zat .
              Daarvoor heb ik Europ Assistance.
              Toch maar eens mijn huidige omniumpolis grondig doornemen.
              Soms is een mens verzekerd voor zaken waar hij geen weet van heeft.

              PS Hier ongeveer slechts 5.000 km binnenland (hoofdzakelijk 'op den buiten') en ongeveer evenveel km in het buitenland (vandaar de Europ Assistance).
              Last edited by Guest17; 15 juni 2016, 15:03.

              Comment


              • #8
                Re: Full omnium auto , hoe lang aanhouden ?

                Glasbreuk voorruit vervangen zit toch meen ik ook in de kleine omnium ?

                Comment


                • #9
                  Re: Full omnium auto , hoe lang aanhouden ?

                  Hoe lang je een omnium moet houden, dat kan je alleen zelf beslissen.
                  Wat is de restwaarde van de wagen en hoeverl premie betaal je meer tegenover een kleine omnium.

                  De premie zal afhangen van je schadeverleden ... dat weet allen jij.
                  De ene betaalt 600€, de andere 1800€.

                  Voor de rest bekijk je best ook of je de wagen kan vervangen of laten herstellen indien er iets gebeurt.

                  Allemaal eigen keuze dus.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Full omnium auto , hoe lang aanhouden ?

                    Da's iets wat alleen jij zelf kunt beslissen , veel zou ik laten afhangen van hoeveel je met de wagen op baan bent, wanneer , waar , waarde van de wagen , ga je bij een totaalverlies je financieel pijn moeten doen om een nieuwe aan te schaffen ? Alleen jij kan daar een antwoord op geven.
                    Persoonlijk betaal ik al een jaar of 18 ononderbroken een omnium , en ik heb daar eigenlijk nog niks kunnen aan verdienen buiten één keer een voorruit... als ik alles bijeen tel dan kan ik met dat bedrag al een mooie nieuwe wagen aanschaffen maar dat is nu eenmaal met verzekeringen, rij ik morgen m'n wagen dubbel ( hopelijk niet ) dan hoef ik nauwelijks op te leggen voor een nagelnieuwe... Ik koop meestal om de 4 jaar een nieuwe ( soms iets eerder soms iets later, hangt een beetje af van de km standen ) , vandaar dat ik eigenlijk al al die jaren onafgebroken omnium betaal , ik doe ook veel km's , vorige week op 2 dagen ruim 1300 , vandaag heb ik er 450 gedaan , morgen zal ik er terug 800 hebben.... dan is het risico een stuk groter dan iemand die weinig op de baan is, en als ik zie wat sommigen allemaal uitsteken dan moet je soms heel veel geluk hebben... Deze morgen was ik rond 10u al aan het terugkeren vanuit de streek van Genk, op de snelweg in een stortbui niet normaal , ik vond 90 rijden al meer dan snel genoeg en als ik dan zie dat de ene na de andere aan snelheden die toch ruim over het legale liggen je voorbij knallen dan sta ik elke dag weer verstomd dat er "maar" zoveel ongevallen gebeuren...
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: Full omnium auto , hoe lang aanhouden ?

                      Ik heb altijd een omnium genomen zolang de financiering loopt.

                      Het liefst zou ik een verzekering willen met een grote franchise als de premie hierdoor gevoelig zakt.
                      Mijn principe is dat ik me wil verzekeren voor grote schade en de kleine schade wel zelf zal dragen. Dat is eenafweging die je zelf moet maken.

                      Peter

                      Comment


                      • #12
                        Re: Full omnium auto , hoe lang aanhouden ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                        Het liefst zou ik een verzekering willen met een grote franchise als de premie hierdoor gevoelig zakt.
                        Bij AXA bijvoorbeeld kan je dat kiezen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment

                        Working...
                        X