Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Mier


    Nog een poging om zo'n snelle rakker vast te leggen
    Het beestje is 3 mm groot - 4 als je de voelsprieten meetelt


    mijn website : klik

  • #2
    Re: Mier

    Dit lijkt op een sterke crop gezien het verlies aan detail en het optreden van ruis.
    Corrigeer me als ik fout ben

    Comment


    • #3
      Re: Mier

      Mooi van kleur met fijn licht.
      Als je het DOF bereik meer op het miertje had geplaatst en het diafragma iets
      lager (f/5.6-8) zou het onrustige onscherpe gedeelte minder opvallend zijn geweest.

      Groeten,
      Eric

      Comment


      • #4
        Re: Mier

        Ik heb hier het diafragma meer dichtgeknepen omdat ik bij mijn vorige poging de reactie kreeg dat de pootjes buiten de dof vielen
        Ze vallen er nog niet helemaal binnen.
        ik moet het juiste compromis nog vinden blijkbaar.

        Tis inderdaad wel een crop - Met 105mm macro op crop camera is zo'n miertje van 3 mm niet beeldvullend
        Belichting bestaat uit een zelf gemaakte mini-softbox rechts - en een kartonnetje (goudkleurig) vanuit een pakje gerookte zalm links.
        Heb er de handen vol mee dus ...

        De ruis zal zijn oorsprong vinden in mijn nabewerking die wellicht nog beter kan.
        Ook zal het wellicht een mooiere foto geven als ik de mieren op een lichtere achtergrond zet - maar deze zijn gefotografeerd op hun eigen territorium - zijnde onze appelboom.
        Voorlopig houden we dat nog efkes zo

        Groeten,
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Mier

          Alle respect hoor.
          Ik heb het al lang geleden opgegeven mieren te fotograferen omdat het zo moeilijk is ...

          Comment


          • #6
            Re: Mier

            Lijkt me geen sinecure, maar wel een uitdaging!
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

            Comment


            • #7
              Re: Mier

              Een meer dan verdienstelijke poging.
              Zie ook flickr

              Comment

              Working...
              X