Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

importeren in lightroom 6.5.1 gaat niet (meer)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • importeren in lightroom 6.5.1 gaat niet (meer)

    Beste fotovrienden,

    Ik ben al geruime tijd gebruiker van Lightroom (momenteel versie 6.5.1) Zonder enige aanleiding lukt het me niet meer om foto's te importeren.
    Ik heb reeds een LR opnieuw geïnstalleerd, andere foto's van een andere bron, bijna alles geprobeerd zonder succes.

    Iemand die me kan helpen ?

    Alvast dank voor uw gewaardeerde hulp !

  • #2
    Re: importeren in lightroom 6.5.1 gaat niet (meer)

    En welke melding krijg je?

    Waar loopt het fout? kun je foto's selecteren om te importeren?

    Comment


    • #3
      Re: importeren in lightroom 6.5.1 gaat niet (meer)

      Beste,

      Als ik een bron selecteer krijg ik geen foto's te zien. Heel kort onderaan de balk een draai-beweging in cirkelvormige, alsof hij even iets zoekt.
      Verder gebeurt er niets. Verder lijkt LR wel normaal te werken.

      Comment


      • #4
        Re: importeren in lightroom 6.5.1 gaat niet (meer)

        ik heb er even op gegoogeld.

        met dank aan adammarelliphoto

        In de commentaren op de site meld er 1 persoon dat je de serie nr terug moet ingeven.

        STEP 1
        Start Lightroom CC 2015 with clean user preference:

        Press and hold the Shift+Option (SHIFT+ALT in windows) keys when double-clicking on the Lightroom application icon to launch it.
        Lightroom will show you a dialog asking whether you want to “Start Normally” or “Reset Preferences”. Click “Reset Preferences” to start Lightroom with a clean user preferences.

        STEP 2
        Start Lightroom CC 2015 with clean presets:

        Launch Lightroom CC 2015.
        Go to Menu Lightroom>Preferences to bring up the user preference dialog.
        Go to the Presets tab, under Location, click on “Show Lightroom Preset Folder…” button.
        In the Mac OSX Finder, rename the highlighted “Lightroom” Lightroom preset folder to “Lightroom.original”.
        Relaunch Lightroom

        Voor je begint zou ik eerst ook eens lezen op lightroomforums

        Comment


        • #5
          Re: importeren in lightroom 6.5.1 gaat niet (meer)

          Lightroom, althans voor Mac, is intussen al op v.6.6. Da's natuurlijk niet direct een oplossing voor je probleem, maar ik zou die upgrade toch doen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: importeren in lightroom 6.5.1 gaat niet (meer)

            Beste,

            Ik kan bevestigen dat het gelukt is met het advies van 'mlap' !!
            Van harte dank !

            Mirk

            Comment

            Working...
            X