Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sd kaart probleempje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sd kaart probleempje

    Ik heb dit weekend eea. gefilmd en bij thuiskomst zijn er 2 filmpjes die gewoon een zwart beeld geven (wel geluid), toen ik het de eerste maal afspeelde op de camcorder zelf, was er niks aan de hand, nadien dus wel, kan ik dat op een of andere manier herstellen ?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: sd kaart probleempje

    Dikwijls lukt dat met Recuva. https://www.piriform.com/recuva

    Tip : Bij het filmen moeten er veel data verwerkt worden. Nadat je de opname stopt heeft de camera nog enkele ogenblikken nodig om te schrijven. De camera dan nog NIET uitzetten.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: sd kaart probleempje

      De eerste keer was het OK op de camcorder zelf, maar waren de volgende keren ook op de camcorder of op een PC?
      Welk bestandstype?
      Soms valt het hier ook voor dat videobestanden om onverklaarbare redenen plots zwart of corrupt zijn, ik open ze dan met Video Converter Ultimate en sla ze daarmee terug op ... dan werken ze wel correct.
      Maar op PC kan het ook aan een codec liggen dat ontbreekt of niet volledig correct is.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: sd kaart probleempje

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        De eerste keer was het OK op de camcorder zelf, maar waren de volgende keren ook op de camcorder of op een PC?
        Welk bestandstype?
        Soms valt het hier ook voor dat videobestanden om onverklaarbare redenen plots zwart of corrupt zijn, ik open ze dan met Video Converter Ultimate en sla ze daarmee terug op ... dan werken ze wel correct.
        Maar op PC kan het ook aan een codec liggen dat ontbreekt of niet volledig correct is.
        Wel, de eerste keer op de camera ok , de andere keren zag ik (op de camera) dat er 2 zwart waren, later bij thuiskomst en bij overzetten op pc , waren die ook zwart.
        Ik zal op een later tijdstip jullie tips eens proberen .
        Allen bedankt.
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: sd kaart probleempje

          Zwart beeld en wel afspelen (geluid), dat klinkt als een codec die er niet is.
          VLC player (http://www.videolan.org/vlc/) speelt zo goed als alles af heb ik al gemerkt.

          Comment


          • #6
            Re: sd kaart probleempje

            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
            Zwart beeld en wel afspelen (geluid), dat klinkt als een codec die er niet is.
            VLC player (http://www.videolan.org/vlc/) speelt zo goed als alles af heb ik al gemerkt.
            Ik gebruik VLC. En het zijn er maar 2 van de 12 video's die niet afspelen.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: sd kaart probleempje

              probeer het eens in te laden met MovieMaker of te converteren via zoiets als FormatFactory. Werkt dit niet dan is je file waarschijnlijk corrupt en dan vrees ik ervoor.
              En dan is het misschien interessant om je sd-kaartje te vervangen. Of je kan het natuurlijk nog eens proberen door thuis wat random filmkes te maken en te zien of je het nog voorhebt. Test het ook met andere kaartjes en zo weet je direct of het aan je toestel of het kaartje lag.

              Comment


              • #8
                Re: sd kaart probleempje

                Oorspronkelijk geplaatst door verseg Bekijk bericht
                de eerste keer was het ok op de camcorder zelf, maar waren de volgende keren ook op de camcorder of op een pc?
                welk bestandstype?
                Soms valt het hier ook voor dat videobestanden om onverklaarbare redenen plots zwart of corrupt zijn, ik open ze dan met video converter ultimate en sla ze daarmee terug op ... Dan werken ze wel correct.
                Maar op pc kan het ook aan een codec liggen dat ontbreekt of niet volledig correct is.

                mp4
                ....
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment

                Working...
                X