Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De eeuwige in-welke-lens-te-investeren vraag ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De eeuwige in-welke-lens-te-investeren vraag ...

    Hi allen,

    Ik sta op het punt te investeren in een Canon 5D MkIII en wil gelijk mee een extra lens aanschaffen. Enkel heb ik geen idee welke richting ik best uitga, en kan dus best jullie inspiratie gebruiken...

    Momenteel doe ik zeer regelmatig commercieel werk, dit varieert in eventfotografie, maar meestal is het productfotografie.

    In dit laatste zit veel variatie, soms nauwe ingezoomde shots, soms brede shots, dit zijn dan interieurs die aangekleed zijn, of bvb in de tuin tuinmeubelen e.d. soms beschikbaar licht soms veel flitslicht, soms packshots.

    Momenteel gebruik ik nog steeds mijn oude getrouwe 60d en heb ik twee goede lenzen waarvan ik er eigenlijk maar 1 écht gebruik de EF 24-70mm f/2.8L II. Ik heb ook nog de EF 24-105mm f/4L maar die vind ik persoonlijk niet scherp genoeg (hoop dat ik hiermee niet teveel discussie opgang breng )

    Ik weet dat ik met de 5D een aanzienlijk bredere kijkhoek zal krijgen op 24mm, maar toch merk ik regelmatig dat ik af en toe tekort kom in de breedte.
    Uiteraard zijn er ook shots waarbij je het gevoel hebt dat een langere lens wel nuttig zou kunnen zijn.

    Omdat money ook voor mij belangrijk is wil ik investeren in een juiste lens die me echt van pas zal komen en niet iets dat als opvulling van m'n fototas dient.

    Als ik een zicht heb welke richting ik uit ga stelt zich de vraag of het een Canon of Sigma Arte lens wordt ... die laatste krijgen zulke goede feedback in de recensies, maar bij Canon zijn er dan weer cashback acties momenteel, en ik denk nog steeds dat de buildquality van Canon bovenaan staat (weathersealed en van die dingen ...) maar kan me vergissen.

    Dus, knal er maar op los, al jullie ideen en feedback zijn meer dan welkom!

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: De eeuwige in-welke-lens-te-investeren vraag ...

    Als je op lange termijn wilt werken,eventueel wilt upgraden van body,blijf bij merk eigen lenzen.
    Kost misschien meer,maar je weet tenminste dat ze blijven werken.
    Als je toch de kost doet voor een 5d MKII,kijk dan niet op de kost van je lenzen.

    Comment


    • #3
      Re: De eeuwige in-welke-lens-te-investeren vraag ...

      als beeldkwaliteit primeert zou ik kijken naar een 16-35 f4 is usm maar probeer anders eerst eens wat je huidige 24-70 geeft op ff.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: De eeuwige in-welke-lens-te-investeren vraag ...

        De 24-70 f2,8 L II presteert heel goed op een full-frame Canon, en dat geldt ook voor de 16-35 f4 L IS.
        Beide lenzen zijn heel goed.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: De eeuwige in-welke-lens-te-investeren vraag ...

          Hebben hier ook de 16/35 f4 en zeer tevreden, eventueel 24/105 verkomen en 70/200 f2.8II hebben deze ook en is topklasse.

          Comment


          • #6
            Re: De eeuwige in-welke-lens-te-investeren vraag ...

            Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            Hebben hier ook de 16/35 f4 en zeer tevreden, eventueel 24/105 verkomen en 70/200 f2.8II hebben deze ook en is topklasse.
            Heb ik ook al gedacht, maar de 24-105 is tweedehands zo weinig waard tegenwoordig, daar ik dan weer denk dat ik ze misschien beter bijhoud als reserve... voor het geval de 24-70 me eens in de steek laat (of, ik mag er niet aan denken, gestolen/kapot valt ... [emoji27] )

            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: De eeuwige in-welke-lens-te-investeren vraag ...

              Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
              als beeldkwaliteit primeert zou ik kijken naar een 16-35 f4 is usm maar probeer anders eerst eens wat je huidige 24-70 geeft op ff.
              Ik denk dat ik ga leasen en wil ook de cashback actie benutten, vandaar dat beide aankopen gelijktijdig moeten gebeuren ... Anders had ik het inderdaad zo aangepakt !

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: De eeuwige in-welke-lens-te-investeren vraag ...

                Je zal schrikken als je die 24mm op een fullframe ziet, dat komt qua beeldhoek overeen met een 15mm op je 60D.
                Je kunt het effect hier een beetje testen: https://www.learn.usa.canon.com/reso...mparator.shtml
                Ik weet niet wat er allemaal in de cashback zit, maar zou als eerste aanvulling op de 24-70 denk ik eerder voor een 70-200 gaan aangezien je tele 'verliest' (natuurlijk niet echt) of een goeie prime, bvb de 100 L ivm product fotografie.
                Last edited by oermens; 13 juni 2016, 22:06.
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                Comment


                • #9
                  Re: De eeuwige in-welke-lens-te-investeren vraag ...

                  Als je niet weet welke lens te kopen, waarom wil je dan iets bijkopen?
                  Cursisten stellen mij heel vaak die vraag, en steevast is mijn antwoord 'koop pas als je iets mist voor hetgeen je wil doen, niet omdat je weer wat budget bijeen gespaard hebt'. Kijk eerst wat je ervaart met je huidige lenzen en de nieuwe body.
                  www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                  Comment

                  Working...
                  X