Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's stelen is van elk continent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's stelen is van elk continent



    Mijn foto en mijn naam, maar nooit toestemming gevraagd of gekregen.
    Hun hoofdbedrijf (Independent Media) claimt de "credits" van deze foto.
    Zucht.

    Ach, ik wou maar zeggen dat ik voortaan tot jullie "clubje" van gedupeerden behoor. Geen idee hoe ik hier iets aan zou kunnen doe. Heb ik ook geen zin in...
    http://www.theafricabug.com

  • #2
    Re: Foto's stelen is van elk continent


    Zelfs in de naam van de jpg staat het dat het een copy is .
    Ik zou eens checken als die site veel traffic krijgt en maatregelen nemen als dit artikel meer dan 1.000 unieke bezoekers zou hebben.

    Een mailtje sturen met een factuur voor deze foto met 10 dagen betaaltijd (en een uitleg uiteraard) werkt ook. In deze eerste mail niet dreigen.

    Comment


    • #3
      Re: Foto's stelen is van elk continent

      Beste jochen, ik zie geregeld posts van jou op fb. Daar hebben ze wss deze foto gehaald. Independent media is geen bedrijf....independent media betekent dat het gebruikte werk geen licentie heeft en dat het niet tot het commerciele circuit behoort. Soms wordt de term alternative media gebruikt. Als je fotos op fb post, dan mag fb deze gebruiken.
      Wss is attribution verplicht op deze independant media, want je naam is vermeld. Je kan hier niets aan doen...je bent al akkoord gegaan met de voorwaarden van fb and the likes.
      Je foto is niet gestolen.....hij wordt getoond zoals hij ook op independent media wordt getoond.
      Last edited by ineedair; 13 juni 2016, 16:52.
      My Website : http://www.ineedair.org
      Music / Painting / Motion Graphics / Image
      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

      Comment


      • #4
        Re: Foto's stelen is van elk continent

        Als je je er niet druk om maakt, waarom post je het dan?

        Of je moet doorpakken of je moet niks doen, de foto blijft van jou. Dat ze een foto van jou van Facebook hebben gehaald hebben ze ook geen recht toe, jij hebt ze geen toestemming gegeven om die foto voor de desbetreffende site te laten gebruiken.

        Maar ieder zijn keuze, ik wist het wel.
        1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's stelen is van elk continent

          Ik zou fier zijn mochten ze één van mijn foto's stelen om die elders te gebruiken, en bovendien nog mijn naam vermelden, fantastisch toch .
          Maar dat zal wel niet snel gebeuren zeker met die van mij .

          Comment


          • #6
            Re: Foto's stelen is van elk continent

            Ook hier.
            En ook hier.
            En nog.

            En zo zijn er nog enkele. Gewoon de add-on who stole my pictures gebruikt in Firefox.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Foto's stelen is van elk continent

              Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
              http://classic.iol.co.za/polopoly_fs...3175225078.jpg
              Zelfs in de naam van de jpg staat het dat het een copy is .
              Ik zou eens checken als die site veel traffic krijgt en maatregelen nemen als dit artikel meer dan 1.000 unieke bezoekers zou hebben.

              Een mailtje sturen met een factuur voor deze foto met 10 dagen betaaltijd (en een uitleg uiteraard) werkt ook. In deze eerste mail niet dreigen.
              Je moet wel opletten wat je doet, als lezers klikken op je link dan downloaden ze de foto zonder dat ze het beseffen.

              Comment


              • #8
                Re: Foto's stelen is van elk continent

                Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                http://www.iol.co.za/dailynews/news/...ldlife-2033200

                Mijn foto en mijn naam, maar nooit toestemming gevraagd of gekregen.
                Hun hoofdbedrijf (Independent Media) claimt de "credits" van deze foto.
                Zucht.

                Ach, ik wou maar zeggen dat ik voortaan tot jullie "clubje" van gedupeerden behoor. Geen idee hoe ik hier iets aan zou kunnen doe. Heb ik ook geen zin in...
                Je zou al kunnen beginnen met een mailtje te sturen naar Independent Media :
                44. If you believe that this site in any way infringes a third party copyright or other intellectual property right please contact http://www.iol.co.za/feedback specifying the full details of the alleged infringement.

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's stelen is van elk continent

                  Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                  Beste jochen, ik zie geregeld posts van jou op fb. Daar hebben ze wss deze foto gehaald. Independent media is geen bedrijf....independent media betekent dat het gebruikte werk geen licentie heeft en dat het niet tot het commerciele circuit behoort. Soms wordt de term alternative media gebruikt. Als je fotos op fb post, dan mag fb deze gebruiken.
                  Wss is attribution verplicht op deze independant media, want je naam is vermeld. Je kan hier niets aan doen...je bent al akkoord gegaan met de voorwaarden van fb and the likes.
                  Je foto is niet gestolen.....hij wordt getoond zoals hij ook op independent media wordt getoond.
                  Je vergist je, Independent Media is wel degelijk een bedrijf.
                  Definitions

                  "web site owner" and/or "we" means Independent Media (Pty) Ltd
                  23. INDEPENDENT MEDIA is registered for VAT and prices reflected on this web site are inclusive of VAT.
                  What is IOL?

                  IOL is owned and run by Independent Media. The South African newspaper group publishes 15 national and regional newspapers, and several Cape-based community newspapers.

                  IOL's mission is to represent the group as a whole online, using a mix of elements from the newspaper titles along with fast-breaking news.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's stelen is van elk continent

                    Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                    Je vergist je, Independent Media is wel degelijk een bedrijf.
                    je hebt gelijk. Buiten de term Independent of Alternative Media, blijkt Independent Media tevens ook een bedrijf in zuid afrika te zijn.
                    My Website : http://www.ineedair.org
                    Music / Painting / Motion Graphics / Image
                    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's stelen is van elk continent

                      Is natuurlijk opletten met wat je doet met je foto's.

                      Als je ze op FB zet, zijn ze voor FB.
                      Als je ze er openbaar opzet, zijn ze voor iedereen toegankelijk.
                      Als je ze er enkel in een besloten groep opzet, heeft enkel die groep er toegang toe.

                      Zelfs op een persoonlijke (publieke) website kan men gewoon alles downloaden. Wil je niet dat het gedownload en later ook gebruikt kan worden, dan mag je het niet online delen natuurlijk.

                      Ik probeer het even in een geheel andere context te gieten. Helemaal appels en peren, maar als we out de box denken kunnen we tot een leuke gedachtenstroom komen?
                      Dat is zoals je vaak naar een basketpleintje zou gaan, en je bal er zou laten liggen, zodat je die niet elke keer mee moet nemen.
                      Iedereen die er voorbij komt, kan er eventjes mee spelen. Je kan er ook met alcoholstift je naam op markeren, zoals een watermark in een foto.
                      Maar elk idioot die het in zijn hoofd haalt de bal gewoon mee te nemen, en hem eventueel door te verkopen aan derden, kan dat doen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's stelen is van elk continent

                        Dus als je een winkel hebt en niet wil dat goederen gestolen worden moet je maar best je winkel gesloten houden zodat niemand er aan kan. Lijkt mij een prima oplossing.

                        De foto's zijn ook niet " voor " of " van facebook ", je geeft facebook wel een licensie om de foto's verder te (laten) delen om door anderen bekeken te worden. Je behoudt altijd je copyright.

                        De geplaatste foto's zijn en blijven ' gestolen '.

                        Ik zet het tussen haakjes omdat niet altijd als gestolen kan worden bekeken, er verschil is tussen verschillende landen wat betreft ' fair use ' van foto's door bv. nieuwsdiensten (kranten brengen nieuws ... ) en er soms in landen pas gerechtelijk kan worden opgetreden als de foto's ook echt geregistreerd werden (USA bijvoorbeeld).
                        Last edited by Empe; 14 juni 2016, 22:05.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's stelen is van elk continent

                          Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                          Independent media is geen bedrijf....independent media betekent dat het gebruikte werk geen licentie heeft en dat het niet tot het commerciele circuit behoort. Soms wordt de term alternative media gebruikt. Als je fotos op fb post, dan mag fb deze gebruiken.
                          Nee hoor. Independent Media is weldegelijk een bedrijf in Zuid-Afrika; http://www.independentmedia.co.za/en/home/

                          Ondertussen weet ik ook dat de pic niet van Facebook komt, want daar zijn al mijn pics gewatermarked. Hij is tot bij hen geraakt omdat één van hun bladen ooit een artikel schreef over één van onze lodge en daar heb ik die pic voor aangeleverd. Meer dan een jaar geleden!

                          Edit; oops sorry iemand anders had het al opgemerkt.
                          Last edited by Jochen; 15 juni 2016, 09:29.
                          http://www.theafricabug.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's stelen is van elk continent

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Ook hier.
                            En ook hier.
                            En nog.

                            En zo zijn er nog enkele. Gewoon de add-on who stole my pictures gebruikt in Firefox.
                            De eerste is het artikel waarvoor ik de pic ooit écht aanleverde (zie mijn vorige post)
                            De tweede is de firma waarvoor ik werk!
                            De derde... hmmm... da's louche.

                            Mocht ik véél tijd hebben misschien ging ik er achter aan.
                            http://www.theafricabug.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's stelen is van elk continent

                              Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                              Dus als je een winkel hebt en niet wil dat goederen gestolen worden moet je maar best je winkel gesloten houden zodat niemand er aan kan. Lijkt mij een prima oplossing.
                              De winkel hoeft niet gesloten, die mag open. Maar de wijze waarop je het aanbiedt moet beveiligd zijn.

                              De goederen die je effectief verkoopt: beveiligd achter de vitrinekast of stockageruimte, of camerabewaking, alarm,.... (je high-res en raw foto's op je pc)
                              De staaltjes die je aan klanten of passanten gratis kan weggeven: open in de winkel. (je kleine low-res foto's op internet als preview, waarvan je geen probleem maakt als derden ze gebruiken)

                              In een winkel laat je ook niet open en bloot dure dingen staan die men gewoon kan meenemen. Ik heb vroeger nog in een fysieke winkel gewerkt als verkoper, en achter mijn rug om heeft een dief dure producten meegenomen onder een jas, heb ik later op de videotape van de bewakingscamera gezien.
                              Was het mijn fout om de melk bij de kat te zetten?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                              De foto's zijn ook niet " voor " of " van facebook ", je geeft facebook wel een licensie om de foto's verder te (laten) delen om door anderen bekeken te worden. Je behoudt altijd je copyright.
                              Vroeger niet nee, maar een hele tijd terug was daar zo'n schandaal rond in een van hun wijzigingen. Ik ga geen moeite meer doen om hun hele terms and conditions door te nemen, maar ik had begrepen dat FB nu je foto's wel degelijk bezit en kan (mis)gebruiken voor commerciële doeleinden, of doorverkopen. Dus als jouw hoofd plots op een reclamecampagne van Durex komt te staan, heb je geen poot meer om op te staan.
                              Veel mensen hebben zich daar niets van aangetrokken, of beseffen het niet, en blijven gewoon verder uploaden op FB.
                              Ik denk zelfs dat wanneer je ze wist op je profiel, ze nog steeds ergens op de servers van FB staan.
                              Bij mij staan er nog maar 3 foto's op, en de berichten van de afgelopen 8 jaar heb ik onlangs ook eens gewist (90% waren actuele dingen die intussen irrelevant geworden zijn).

                              Comment

                              Working...
                              X