Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke allround lens voor CANON 5D (beginner)?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke allround lens voor CANON 5D (beginner)?

    Hello allemaal,

    Ik heb net voor een prikje een CANON 5D (mark I) gekocht van een vriend.
    Het is een oud toestel maar werkt nog perfect. Ik ben beginner maar wil toch beginnen met amateurfotografie en wil me een lens aanschaffen die een bereik van 20mm tot +/-200mm heeft...
    GEEN peperdure lens daar het ook geen nieuw toestel is en ik geen +/- 1000 euro wil uitgeven maar een sigma, tamron, canon (EF serie) ofzo...
    ...een duurdere lens komt misschien nog maar op dit moment nog niet...
    Ben bereid een 500 euro te geven vr een nieuwe, maar een goede tweedehandse is ook welkom.

    Kan iemand mij helpen mt welke te kiezen?

    Bedankt alvast !!

    Fred

  • #2
    Re: Welke allround lens voor CANON 5D (beginner)?

    Begin met een (tweedehands) 24-70 of 24-105, en koop er later een 70-200 (f2,8 of f4 Canon, Tamron, Sigma met of zonder beeldstabilisatie, keuze genoeg) bij.
    Er bestaan voor een full-frame camera een paar "superzoom" lenzen (bijvoorbeeld de Tamron 28-300), maar als je een goede beeldkwaliteit wil, dan koop je die best niet.

    Een low budget standaardzoomlens voor een full-frame Canon is de 24-105 f3,5-5,6 IS STM http://www.fotokonijnenberg.be/canon...3-5-5-6-is-stm .
    Die is heel betaalbaar, en de beeldkwaliteit doet zeker niet onder voor de duurdere 24-105 f4 L IS.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Welke allround lens voor CANON 5D (beginner)?

      Een 24-105mm op een 5D zou ik helemaal afraden want op 24mm heeft die een afgrijselijke lensvertekening, echt lelijk!
      Een mooie lens op een 5D is de 17-40 wat men er ook van beweert is die zijn geld dubbel en dik waard.
      Buiten uw budget is de 16-35mm f/4 het summum.