Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1Dx AF defect

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1Dx AF defect

    Terwijl ik foto's aan het maken was gaf de AF het plots op (zonder iets aan de instellingen te veranderen).
    De lens doet nog een poging om scherp te stellen, het scherpstelmechanisme gaat één keer traag over het hele bereik, en stopt dan ergens tussenin terwijl er niet op het onderwerp is scherpgesteld (er is ook geen AF bevestiging, niet in de zoeker, en het biepje doet het ook niet).
    Ik heb verschillende lenzen geprobeerd, het probleem zit dus 100% zeker in de camerabody zelf.

    Is er nog iets dat ik kan uitproberen voor ik die binnen breng voor een reparatie?
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: 1Dx AF defect

    Terwijl deze aanstaat batterij uittrekken. Dat deed ik in de tijd dat ik een 5D2 en 1D had en er iets zeer raar was met de camera (ik was toen relatief hard op mijn materiaal).
    Meestal reset dit je camera dan (niet de instellingen), een beetje zoals het ramgeheugen leegmaken.

    Veel succes en anders inderdaad binnenbrengen.

    Comment


    • #3
      Re: 1Dx AF defect

      gisteren had ik met de 5D3 voor de tweede maal in 3 maanden tijd het probleem dat de foto's onderbelicht zijn. Hoe hoger ik de ISO instel (in AV-stand, bv om een kortere sluitertijd te bekomen), hoe donkerder de foto's. De eerste maal was bij aankoop van het toestel, heb deze toen teruggebracht in de winkel en daar werd het euvel opgelost door de camera te resetten. Sindsdien geen miserie meer gehad tot gisteren. Vandaag dezelfde winkel gecontacteerd en zij hebben een mail naar Canon gestuurd. We verwachten maandag een reactie.

      Comment


      • #4
        Re: 1Dx AF defect

        Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
        Terwijl deze aanstaat batterij uittrekken. Dat deed ik in de tijd dat ik een 5D2 en 1D had en er iets zeer raar was met de camera (ik was toen relatief hard op mijn materiaal).
        Meestal reset dit je camera dan (niet de instellingen), een beetje zoals het ramgeheugen leegmaken.

        Veel succes en anders inderdaad binnenbrengen.
        De accu verwijderen terwijl de camera aan staat heeft niet geholpen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: 1Dx AF defect

          Oei, dat is minder, je zult zelf ook al wel gezocht hebben, maar volgens google is er blijkbaar ooit een terugroepactie geweest voor een probleem dat hier op lijkt voor deze camera http://www.imaging-resource.com/news...c-digital-slrs

          Anders eens checken of hij in live-view wel nog focust en als dat zo is mss eens checken of de sub-mirror niet is losgekomen of er veel vuil in de autofocussensor ligt ofzo.

          Succes ermee, hopelijk geraakt het snel opgelost!
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • #6
            Re: 1Dx AF defect

            Ik heb net de prijsopgave voor de herstelling gekregen.

            De autofocussensor is defect, en het spiegelhuis dient vervangen te worden.
            De te verwachten reparatiekost is 772,42 euro.

            Dat is niet echt goedkoop, maar gelukkig is het toch nog minder dan de tweedehandswaarde van een 1Dx.
            Maar ik had eigenlijk wel verwacht dat die dure camera langer heel zou blijven, zeker omdat die niet dagelijks professioneel wordt gebruikt.
            Ik denk dat die nu zo'n 40.000 foto's heeft gemaakt, dat is maar een fractie van wat er opgegeven is als "te verwachten levensduur" van de sluiter, dan verwacht ik niet dat er andere onderdelen eerder stuk gaan.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: 1Dx AF defect

              Daar geef ik je gelijk Bart. Dergelijk materiaal zou toch een te verwachten duurzaamheid mogen hebben. 40K fotos is peanuts voor dat toestel.

              Comment


              • #8
                Re: 1Dx AF defect

                Dit is niet leuk pffff. Zou echt niet mogen met een camera van dit kaliber.
                Kan je geen contact opnemen met Canon en de situatie uitleggen ?
                Ik heb het volgende voorgehad indertijd met mijn Renault Laguna : airco beschadigd , waarschijnlijk door een steentje dat langs de radiator is binnengevlogen. Aangekaart dat ik dat toch raar vond, dat toch een auto is die gemaakt is voor lange afstanden , autostraden, blablabla. Het was bij die dealer al wel mijn 3de wagen dat ik er had gekocht, en die hebben dit bij Renault aangekaart. Gevolg : Renault is voor een groot deel in de kosten tussengekomen (ik dacht voor 2/3 de).
                Misschien toch eens proberen .... goede en jarenlang klant, toestel niet professioneel en zorgvuldig gebruikt, voor dit toestel eigenlijk niet aanvaardbaar..... Maar je zal dit met Canon zelf moeten opnemen vermoed ik, niet met TechRepair als je daar bent geweest
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                Comment


                • #9
                  Re: 1Dx AF defect

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik heb net de prijsopgave voor de herstelling gekregen.

                  De autofocussensor is defect, en het spiegelhuis dient vervangen te worden.
                  De te verwachten reparatiekost is 772,42 euro.

                  Dat is niet echt goedkoop, maar gelukkig is het toch nog minder dan de tweedehandswaarde van een 1Dx.
                  Maar ik had eigenlijk wel verwacht dat die dure camera langer heel zou blijven, zeker omdat die niet dagelijks professioneel wordt gebruikt.
                  Ik denk dat die nu zo'n 40.000 foto's heeft gemaakt, dat is maar een fractie van wat er opgegeven is als "te verwachten levensduur" van de sluiter, dan verwacht ik niet dat er andere onderdelen eerder stuk gaan.
                  Da's wel een serieuze tegenvaller Bart, pff veel geld voor iets wat niet zou mogen
                  Hoe oud is het toestel eigenlijk ?
                  Ik zou het toch proberen aankaarten dat dit eigenlijk niet kan, heeft niks te maken met normale slijtage naar mijn weten

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1Dx AF defect

                    Dat zijn veel centen voor een reparatie die je niet direct verwacht aan dit toestel.
                    Ik zou toch contact opnemen met canon België, praten kan geen kwaad.
                    MVG. Hugo

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1Dx AF defect

                      Ik heb Canon gecontacteerd (via hun Facebook pagina, want op hun website kon ik nergens een link vinden).
                      Van daaruit hebben ze mijn vraag doorgestuurd naar de service-afdeling, en die zouden mij contacteren.

                      Afwachten wat het wordt dus...

                      Gisterenavond heb ik nog gezocht op "mirror box 1Dx", ik ben niet de enige met dat probleem.
                      Ik heb er verschillende gezien waarbij de camera 100% dezelfde fout gaf als mijn camera.
                      En er is ook iemand die zelfs drie keer na elkaar hetzelfde voor had, zelfs heel kort na de reparatie.
                      Maar dat was wel een paar jaar geleden, hopelijk hebben ze nu een manier gevonden om de herstelling betrouwbaarder uit te voeren.
                      De problemen lijken ook op de omschrijving van een recall van toen de 1Dx nog niet lang op de markt was.
                      Als dat het geval is met mijn camera, dan is het een fabrieksfout, normaalgezien moeten ze die dan gratis terug in orde brengen...

                      Het is dus de mirror box die stuk gaat, en die dan de AF-sensor beschadigt (voor zover ik gevonden heb).
                      Een mirror box zou normaalgezien niet mogen breken, toch niet bij zo'n "degelijke" camera.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1Dx AF defect

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Ik heb Canon gecontacteerd (via hun Facebook pagina, want op hun website kon ik nergens een link vinden).
                        Van daaruit hebben ze mijn vraag doorgestuurd naar de service-afdeling, en die zouden mij contacteren.

                        Afwachten wat het wordt dus...

                        Gisterenavond heb ik nog gezocht op "mirror box 1Dx", ik ben niet de enige met dat probleem.
                        Ik heb er verschillende gezien waarbij de camera 100% dezelfde fout gaf als mijn camera.
                        En er is ook iemand die zelfs drie keer na elkaar hetzelfde voor had, zelfs heel kort na de reparatie.
                        Maar dat was wel een paar jaar geleden, hopelijk hebben ze nu een manier gevonden om de herstelling betrouwbaarder uit te voeren.
                        De problemen lijken ook op de omschrijving van een recall van toen de 1Dx nog niet lang op de markt was.
                        Als dat het geval is met mijn camera, dan is het een fabrieksfout, normaalgezien moeten ze die dan gratis terug in orde brengen...

                        Het is dus de mirror box die stuk gaat, en die dan de AF-sensor beschadigt (voor zover ik gevonden heb).
                        Een mirror box zou normaalgezien niet mogen breken, toch niet bij zo'n "degelijke" camera.
                        Hopelijk komt er dan toch iets positief uit.
                        Als je wilt Bart kan ik je het e-mail adres wel bezorgen van de Pro verantwoordelijk in België of het mailadres van de Service coördinator voor België
                        Stuur me dan effe een pm

                        Trouwens als de Af sensor defect is moeten ze sowieso de mirror box (cage reflex) vervangen

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1Dx AF defect

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Ik heb Canon gecontacteerd (via hun Facebook pagina, want op hun website kon ik nergens een link vinden).
                          Voor degene zonder facebook account(zoals ik) , de support is naast email ook te contacteren via telefoon en dat werkt uitstekend, zie http://nl.canon.be/support/consumer_...ntact_support/
                          Je hebt snel iemand aan de lijn en ze bellen terug wanneer ze dit beloven.

                          Enkele jaren geleden was dit nog een internationaal gratis nummer, maar besparingen op de verkeerde plaats heeft geresulteerd tot een betalend locaal nummer. Degene die dit beslist heeft hoort zijn C4 te krijgen en met het bespaarde salaris kunnen ze dan gewoon verder dit gratis supportnummer blijven financiëren.
                          Last edited by Silver Roller; 23 juni 2016, 11:33.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1Dx AF defect

                            Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                            ...
                            Enkele jaren geleden was dit nog een internationaal gratis nummer, maar besparingen op de verkeerde plaats heeft geresulteerd tot een betalend locaal nummer. Degene die dit beslist heeft hoort zijn C4 te krijgen en met het bespaarde salaris kunnen ze dan gewoon verder dit gratis supportnummer blijven financiëren.
                            LOL, het zal nu ook op dat eurocentje niet aankomen denk ik?

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1Dx AF defect

                              Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                              Voor degene zonder facebook account(zoals ik) , de support is naast email ook te contacteren via telefoon en dat werkt uitstekend, zie http://nl.canon.be/support/consumer_...ntact_support/
                              Ik heb net je link gebruikt, want via de andere weg (Facebook) heb ik tot nu toe nog geen reactie terug gehad.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X