Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

On top of the hill

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] On top of the hill

    On top of the world, I rule. -1 by Smith De Westelinck, on Flickr

  • #2
    Re: On top of the hill

    Een typische NDW. Mooi en anders. Toch heb ik het gevoel dat er rechts een stuk af mag en als het formaat belangrijk is, dan denk ik dat de linkerkant interessanter kan zijn.
    Een portret met een groothoek, dat houdt een risico in. Hier stoort het niet, de kunstige tatoeage op de arm haalt er voordeel uit.
    Luc

    Comment


    • #3
      Re: On top of the hill

      Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
      Een portret met een groothoek, dat houdt een risico in. Hier stoort het niet, de kunstige tatoeage op de arm haalt er voordeel uit.
      Dat zie ik toch anders. Het hoofd van het model lijkt mij uitgerokken vanwege de vervorming.
      http://kasper.photography & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: On top of the hill

        Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
        Een typische NDW. Mooi en anders. Toch heb ik het gevoel dat er rechts een stuk af mag en als het formaat belangrijk is, dan denk ik dat de linkerkant interessanter kan zijn.
        Een portret met een groothoek, dat houdt een risico in. Hier stoort het niet, de kunstige tatoeage op de arm haalt er voordeel uit.
        Luc
        Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
        Dat zie ik toch anders. Het hoofd van het model lijkt mij uitgerokken vanwege de vervorming.
        Ja, het is zo dat ik eigenlijk feitelijk altijd met een groothoek shoot.
        Ik weet niet exact waarom maar het heeft vooral te maken met het model ten opzichte van de omgeving en omgekeerd.
        Dus ik heb er nu 99% van de tijd een 24-70 opstaan, en dat heeft dan zijn consequenties, maar al doende leren we natuurlijk

        Onlangs had ik nog eens mijn 70-200 erop gezet maar de resultaten van die genomen prenten stonden mij persoonlijk niet aan, vooral omdat je de afstand voelt.
        Ook de 50 en 85 mm komen nog amper aan te pas. Op één of andere manier heb ik daar ook altijd onscherpe beelden mee.
        Maar al getest en er zou geen speling opzitten,...

        Maar dus, inderdaad, vervorming bij deze lens is schering en inslag, maar daar moet ik verder mee leren werken, of ...
        En zolang de vervorming geen buitenaardse proporties aanneemt is het voor mij eigenlijk in orde.
        Maar het is wel aanwezig natuurlijk.

        Comment


        • #5
          Re: On top of the hill

          Mij stoort eigenlijk alleen die flinke pikzwarte vlek midden in beeld. Voor de rest mag ik zulke confronterende beelden wel.
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

          Comment


          • #6
            Re: On top of the hill

            Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
            Mij stoort eigenlijk alleen die flinke pikzwarte vlek midden in beeld. Voor de rest mag ik zulke confronterende beelden wel.
            Pik zwart? De details zijn toch mooi te zien?

            Comment


            • #7
              Re: On top of the hill

              Oorspronkelijk geplaatst door NDW Bekijk bericht
              Pik zwart? De details zijn toch mooi te zien?
              Ben ik de enige? dan moet er weer gecalibreerd worden. Maar op andere 'keiharde' platen op het net zie ik wél details, ik twijfel dus.
              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
              (BD1383NL)

              Comment


              • #8
                Re: On top of the hill

                Cool , ben fan !
                Grtn thierry

                Comment


                • #9
                  Re: On top of the hill

                  Deze plaat kan je op twee manieren bekijken;
                  Een: stijl van een bepaalde persoon ook al is zijn uitleg nogal wat raar wat die groothoek betreft. Maar goed een stijl is een stijl wat niet betekend dat ik deze goed of slecht vind. Dat kan ik pas zeggen wanneer ik weet wat de fotograaf tracht te zeggen met zijn beeld. Misschien even zeggen waarom deze stijl en wat dit beeld moet overbrengen?
                  Twee; Fototechnisch. En nu gaan we niet afkomen dat er geen regels zijn in de fotografie, die zijn er dus wel. Namelijk de regels van de fysica , en daar kunnen we niet onderuit. Hoe je die toepast is inderdaad niet gebonden aan regels. Bij deze plaat heeft Henk inderdaad gelijk. Het verlies aan detail in de zwarte en schaduwen is inderdaad het gevolg van een minder goede belichting en /of een beperkt dynamisch bereik . Waarbij deze dichtlopen. (zie haar en kleed). De vervorming, tja het gevolg van een verkeerd gebruik van een groothoek lens. Die heeft nu eenmaal veel vervorming als de assen niet loodrecht staan, en bij deze opname (birds eye) kan het dan ook niet anders.. groot uitgerekt hoofd , kleine beentjes...Dit kan je wel wat aanpassen door breder te kadreren en nadien in PS de vervormingen aan te passen. Maar goed de vervorming kan deel uitmaken van stijl. Men spreekt pas van een stijl wanneer die herkenbaar is in alle platen van een bepaald fotograaf.

                  Dus; Een plaat die kwassie stijl en mood niet overbrengt wat je waarschijnlijk wil zeggen, en technisch wat probleempjes heeft

                  Groet
                  Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                  Comment


                  • #10
                    Re: On top of the hill

                    model heeft al een groot voorhoofd denk ik, en dat wordt versterkt door de foto van dichtbij op 24mm te nemen in deze hoek. Anders wel een knap opzet en locatie.
                    My Website : http://www.ineedair.org
                    Music / Painting / Motion Graphics / Image
                    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                    Comment


                    • #11
                      Re: On top of the hill

                      David Lynch Twin Peaks probeer het zo eens te bekijken ....... dan klopt dit plaatje helemaal

                      Comment

                      Working...
                      X