Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boompie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Boompie



    Ik was naar de bakker geweest, paar dagen geleden, en toen, en toen, paar dagen later, kwam ik deze tegen. Nog altijd van dat bewolkte licht mistige weer, ik dacht, probeer er eens een zwartwitteke van te maken.
    voor de horizonmensen : tis in dardennen.


    Kleur Versie, op vraag van :




    Origineel :




    Last edited by Iegienie; 8 juni 2016, 20:22.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Boompie

    Ik weet het zo niet Pieter, bij mij komt hij heel onrustig over
    Spijtig van die rechtse rij bomen erbij, zonder deze had het beeld rustiger geweest
    Trouwens moest je er niks bij geschreven hebben dan had ik gedacht dat het een IR opname was

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Boompie

      Heb ook het gevoel dat de grijstinten niet helemaal juist liggen
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Boompie

        Ik krijg er ook wat ir-gevoel bij, ben eigenlijk benieuwd naar de kleurversie, denk dat ik die beter ga vinden

        en sinds wanneer ga je ook al naar de bakker ?
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Boompie

          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Ik krijg er ook wat ir-gevoel bij, ben eigenlijk benieuwd naar de kleurversie, denk dat ik die beter ga vinden

          en sinds wanneer ga je ook al naar de bakker ?

          een kleurversie is toegevoegd, U vraagt, wij draaien.


          dat zwart wit was weer één van mijn probeerselkes om te bewijzen dat ik wel degelijk nog een beginnerke ben he, hoe hard je ook beweert dat dat geen waar is. Maar kprobeer graag eens dingen uit, en hoor dan graag hoe hard ze verkeerd geprobeerd zijn. Niet goed voor mijn reputatie volgens sommigen, maar die is toch al naar de vaantjes, dus so what.

          IR foto's, daar ben ik niet zo goed van op de hoogte. ik dacht dat die meestal nogal rozig waren, maar zoals gezegd, geen expertise genoeg om je tegen te spreken.



          @Sieg : zonder die rechtse rij bomen was niet echt mogelijk, het was nu al een enorm gepruts om de boom er op te krijgen. boom staat in een weide waar ik niet in kon, er was een weideafsprandraad die in het zichtveld riskeerde te komen, ik wilde absoluut wat gras hebben, een andere boom die veel dichter staat duwde takken van bovenaf in het beeld, puzzelen à volonté. En dan nog die rare mistige nietszeggende lucht.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Boompie

            nog iets, meer naar rechts opschuiven wilde ik niet doen, omdat ik de boomstam in gat tussen de achterliggende bomen wilde krijgen, was dat even vergeten te vermelden.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Boompie

              Ik volg de reactie wel dat zonder die bomen rechts er een rustiger beeld zou zijn geweest. Dit gezegd zijnde heb ik wel het idee dat hier veel meer bomen verschijnen de laatste maanden op het forum en dat jij zeker één van diegenen bent die daartoe inspireert.
              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
              Groeten
              Kurt

              Comment


              • #8
                Re: Boompie

                Voor mij ook die kleurversie
                MVG. Hugo

                Comment


                • #9
                  Re: Boompie

                  Kleur

                  rozige zwart-wit ...
                  Last edited by Frakske; 9 juni 2016, 15:52.
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boompie

                    die Z/W zal ik maar overslaan kleurversie heel wat beter al denk ik dat de scherpte op de boom niet helemaal juist ligt ,ook zou volgens mij een hoger standpunt beter zijn geweest ,die strook gras en dat paaltje maken je foto onrustig

                    Comment


                    • #11
                      Re: Boompie

                      Ik vind ze eigenlijk beiden mooi....bij de omzetting zou ik nog wat meer contrast gebruiken.
                      Eerlijkheid duurt het langst!!
                      Mijn website: http://www.degrafon.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Boompie

                        Dank je wel allemaal, voor de ideekes. Nu ik het na een tijdje terug zie, moet ik mijn zwwitje misschien toch eens herwerken zodat de drie verschillende tinten groen er in het zwwit beter uit komen.

                        weer interessante pingpong geweest !
                        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                        Comment

                        Working...
                        X