Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grootte van geplaatste foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grootte van geplaatste foto

    Waarom wordt er tegenwoordig zo weinig moeite nog gedaan om een opname op de juiste grootte te posten ?
    Héél vervelend hoor dat BD dit heeft doorgedrukt om de foto's automatisch te verkleinen en met die verdomde gele balk te werken.
    Persoonlijk ben ik van het principe als ze de opname niet willen scalen naar de juiste grootte, dan moet hij ook niet getoond worden, laat staan gekozen worden voor de HOF
    Zo'n opname is alleen maar scherp als je op die gele balk klikt en de opname op ware grote ziet, heel ambetant !
    Of ben ik de enige die dat vind ....

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Grootte van geplaatste foto

    nope, je hebt gelijk !
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

    Comment


    • #3
      Re: Grootte van geplaatste foto

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Waarom wordt er tegenwoordig zo weinig moeite nog gedaan om een opname op de juiste grootte te posten ?
      Héél vervelend hoor dat BD dit heeft doorgedrukt om de foto's automatisch te verkleinen en met die verdomde gele balk te werken.
      Persoonlijk ben ik van het principe als ze de opname niet willen scalen naar de juiste grootte, dan moet hij ook niet getoond worden, laat staan gekozen worden voor de HOF
      Zo'n opname is alleen maar scherp als je op die gele balk klikt en de opname op ware grote ziet, heel ambetant !
      Of ben ik de enige die dat vind ....
      grts
      Sieg
      ik ben ouderwets en ik toon normaal mijn foto's op 1024 brred
      dat scalen met de gele balk vind ik ook maar niks, daar heb je overschot van gelijk !
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Grootte van geplaatste foto

        Hier nog een ouderwetse dat werd me toch al dikwijls 'verweten', en dat niet alleen op gebied van formaat van foto's, maar ook gewoon omdat ik meestal volgens de regeltjes fotografeerde, en dat weet men niet te appreciëren, wie niet buiten de lijntjes kleurt hoort er gewoon niet bij, is dus m.a.w. ouderwets .

        Maar die gele band is één van die "verbeteringen" (of waren het nu wijzigingen die tot verbetering(en) ging(en) leiden ?) die ze hier hebben aangebracht, dus daar moeten we ons bij neerleggen.

        Dat nu "om het even welk formaat" (niet helemaal juist maar kom) mag, werkt alleen een soort luiheid in de hand, een foto klaar krijgen voor plaatsing vergt iets minder tijd,
        en dat leidt op zijn beurt tot een grotere kwantiteit aan foto's en niet tot een grotere kwaliteit hier. En het overaanbod van foto's zorgt dan weer voor mindere aanmoedigende reacties en/of tips ter verbetering.

        En zo is de cirkel weeral rond.
        Last edited by Guest17; 7 juni 2016, 14:10.

        Comment


        • #5
          Re: Grootte van geplaatste foto

          Vele mensen vragen hier om de geplaatste foto op een zwarte achtergrond te bekijken en terecht de foto wordt er beter op weergegeven maar als er dan een gele balk boven de foto komt te staan is dit weer een afbreuk op de mooie foto.
          Dus ik blijf verder posten op 1024 px

          Gr, Daniel.

          Comment


          • #6
            Re: Grootte van geplaatste foto

            ach zo is het nooit goed. Men klaagt over een vermindering van leden en als men dan het forum toegankelijker maakt doordat men eerst niet moet zitten knoeien met het formaat dan is het ook weer niet goed.

            Comment


            • #7
              Re: Grootte van geplaatste foto

              Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
              ach zo is het nooit goed. Men klaagt over een vermindering van leden en als men dan het forum toegankelijker maakt doordat men eerst niet moet zitten knoeien met het formaat dan is het ook weer niet goed.
              Da's eigenlijk zever hé want elk forum heeft z'n regels
              Op hele bekende Nederlandse (ook andere landen) sites moet je ook niet afkomen met te grote afbeeldingen, die komen er gewoon niet op te staan

              ps wordt een forum toegankelijker omdat je in gelijk welk grootte je foto's kan posten, dat snap ik niet ?

              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 7 juni 2016, 14:37. Reden: ps
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Grootte van geplaatste foto

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Da's eigenlijk zever hé want elk forum heeft z'n regels
                Op hele bekende Nederlandse (ook andere landen) sites moet je ook niet afkomen met te grote afbeeldingen, die komen er gewoon niet op te staan

                ps wordt een forum toegankelijker omdat je in gelijk welk grootte je foto's kan posten, dat snap ik niet ?

                grts
                Sieg
                drag en drop < uploaden, linkje kopiëren en hier dan weer posten < resizen, uploaden, linkje kopiëren en hier dan weer posten. Nu is het toch al 1 stap minder, dus iets toegankelijker.

                Comment


                • #9
                  Re: Grootte van geplaatste foto

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                  drag en drop < uploaden, linkje kopiëren en hier dan weer posten < resizen, uploaden, linkje kopiëren en hier dan weer posten. Nu is het toch al 1 stap minder, dus iets toegankelijker.
                  Inderdaad zoals je schrijft "drag en drop" en dat is nu eenmaal de social media mentaliteit
                  Maar je zit hier op een fotoforum, dus denk ik dat het een kleine moeite is om die stapjes extra te doen om je opname zo goed mogelijk te presenteren, is alleen maar in je eigen voordeel denk ik dan

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grootte van geplaatste foto

                    Siegfried je hebt gelijk !

                    Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grootte van geplaatste foto

                      Onlangs had ik het omgekeerde probleem.
                      Ik had een foto gepost in portrait-formaat. Omdat ik het zeer vervelend vind om te moeten scrollen om een foto in z'n geheel te zien,had ik deze verkleind tot ca 900 px langste zijde.
                      Niet dus... foto werd automatisch vergroot tot 1024 px... weeral scrollen dus.
                      https://www.facebook.com/devrieset/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grootte van geplaatste foto

                        Oorspronkelijk geplaatst door Thomas79 Bekijk bericht
                        Niet dus... foto werd automatisch vergroot tot 1024 px... weeral scrollen dus.
                        Koop een scherm met een hogere resolutie.

                        Algemeen:
                        Het zal toch nooit voor iedereen goed zijn en dat kan ook niet want er zijn zoveel verschillende configuraties.
                        De ene vind dit goed, de andere iets anders en als iets niet goed is ... niemand verplicht u ernaar te kijken.
                        Aan de topics van de laatste dagen valt te zien dat we te veel onweer hebben ... de klaaggoden zijn wakker geschud.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Grootte van geplaatste foto

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Inderdaad zoals je schrijft "drag en drop" en dat is nu eenmaal de social media mentaliteit
                          Maar je zit hier op een fotoforum, dus denk ik dat het een kleine moeite is om die stapjes extra te doen om je opname zo goed mogelijk te presenteren, is alleen maar in je eigen voordeel denk ik dan

                          grts
                          Sieg
                          je hebt wel gelijk en ik vind het ook maar een kleine moeite, maar langs de andere kant is het gewoon een feit dat dit de overheersende mentaliteit is. En dan kan je onbuigzaam zijn, maar dan moet je niet verschieten dat het moeilijker wordt om actieve leden aan te trekken. Of je kan toegeven en (hopelijks) groeien.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Grootte van geplaatste foto

                            Het is ook maar een kleine (ouderwetse) moeite om positief ingesteld te zijn en een voorstel tot verbetering te doen als je van mening bent dat het op een andere manier beter kan.
                            Blijkbaar is het een mode geworden om eerder te klagen en mensen te bekritiseren dan positief denkend te zijn.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Grootte van geplaatste foto

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Waarom wordt er tegenwoordig zo weinig moeite nog gedaan om een opname op de juiste grootte te posten ?
                              Héél vervelend hoor dat BD dit heeft doorgedrukt om de foto's automatisch te verkleinen en met die verdomde gele balk te werken.
                              Persoonlijk ben ik van het principe als ze de opname niet willen scalen naar de juiste grootte, dan moet hij ook niet getoond worden, laat staan gekozen worden voor de HOF
                              Zo'n opname is alleen maar scherp als je op die gele balk klikt en de opname op ware grote ziet, heel ambetant !
                              Of ben ik de enige die dat vind ....

                              grts
                              Sieg
                              Groot gelijk Siegfried, moest 1024 px langste zijde gebleven zijn.
                              Maar blijkbaar is er bij de forumregels een en ander gewijzigd, wist ik zelfs niet, ik zie dat je nu volgens de regels zelfs mag posten op 1920 X 1920 pixels,
                              dan zit je zowiezo met die balken, stom, want binnenkort komen ze dan klagen dat hun foto's ergens afgedrukt werden zonder toestemming.
                              Last edited by Guest42; 7 juni 2016, 17:01.

                              Comment

                              Working...
                              X