Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spydercolor4pro wil profile niet opslaan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • spydercolor4pro wil profile niet opslaan

    Na calibratie met spydercolor4 pro weigert de software de nieuwe profile te saven; hierbij dien ik toe te voegen dat enkele dagen geleden windows 10 ongevraagd op mijn toestel werd gedownloaded. Iemand op de hoogte van een oplossing?

  • #2
    Re: spydercolor4pro wil profile niet opslaan

    Probeer eens om met CCleaner het programma te verwijderen
    Daarna het register laten opkuisen door Ccleaner
    En opnieuw het programma te installeren, zou normaal gezien moeten lukken dan

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: spydercolor4pro wil profile niet opslaan

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Probeer eens om met CCleaner het programma te verwijderen
      Daarna het register laten opkuisen door Ccleaner
      En opnieuw het programma te installeren, zou normaal gezien moeten lukken dan

      grts
      Sieg
      tussen het opkuisen en opnieuw installeren kan je ook best even herstarten.

      kijk ook eens of je de nieuwste drivers van je GPU hebt geinstalleerd

      Comment


      • #4
        Re: spydercolor4pro wil profile niet opslaan

        Ik heb dat soms ook met mijn X-Rite en dan zet ik eerst mijn scherm terug naar de fabrieksinstellingen, meet opnieuw, en dan slaat die dat op.
        Niet gezegd dat u daarmee geholpen bent, maar als het lukt is dit dan toch een hoop vervelend werk uitgespaard.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: spydercolor4pro wil profile niet opslaan

          Welke foutmelding krijg je?

          Run je het program als administrator?

          Comment


          • #6
            Re: spydercolor4pro wil profile niet opslaan

            Hier draait dit zonder problemen op Win10. Naam van het profiel eens veranderen?
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: spydercolor4pro wil profile niet opslaan

              Ik heb het ook 1 of 2 keer gehad (Win10). De calibratiesoftware opnieuw starten als administrator (rechter muisknop - als administrator uitvoeren) helpt dan.
              Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
              Mijn fotosite: www.verschaeren.org
              Mijn website: www.computerhersteller.be

              Comment


              • #8
                Re: spydercolor4pro wil profile niet opslaan

                Starten als administrator doet het!! Dank u voor de medewerking!!

                Comment


                • #9
                  Re: spydercolor4pro wil profile niet opslaan

                  Mss niet relevant maar waarom moet je dan als admin het programma starten ...ik veronderstel dat daarveen reden voor is
                  https://fredor2.wixsite.com/my-site

                  Comment


                  • #10
                    Re: spydercolor4pro wil profile niet opslaan

                    Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                    Mss niet relevant maar waarom moet je dan als admin het programma starten ...ik veronderstel dat daarveen reden voor is
                    Profiel wordt opgeslagen onder een systeemmap (ik denk iets van system 32, drivers en dan color als ik me niet vergis).
                    Zonder adminprofiel zou het kunnen dat je dit niet kan aanpassen en dus geen file aan kan toevoegen.

                    Comment

                    Working...
                    X